Gå til innhold

Søvn...


Kjetil C

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det varier en del, men jeg trives best med mellom 8-10 timers søvn.. hvis jeg sover mindre ender det ofte opp med at jeg slukner midt på dagen.

Jeg mistenker at grunnen til at jeg må sove så mye er at jeg har dårlig søvnkvalitet fordi jeg snakker i søvne. Dette gjør jeg hver dag, jeg har gjort det helt siden jeg var liten. Jeg drømmer også ekstremt mye, hver dag- det føles som at jeg drømmer gjennom hele natten (selv om dette sikkert ikke er helt realistisk...) det er jo også et tegn på at jeg ikke sover så dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite, egentlig. Som oftest ikke mer enn 5 timer, om jeg får sove i det hele tatt. Og sovner som regel ikke før etter kl 07, selv om jeg la meg midnatt. Stikker ofte på Kaliber når jeg ikke får sove, da gjør jeg i det minste noe konstruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir som regel 7 timer med søvn, som er optimalt for meg :) mer eller mindre fungerer jo, men jo mer timer jeg får på øyet, jo trettere blir jeg. Og jo mindre timer jeg får på øyet, jo mer overtrøtt og hyper blir jeg! :)

Trener som regel enten midt på dagen/ettermiddagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg alt for sent, ofte ikke før 00-01, og forstyrret søvn 1 gang om natten (litja skal ha mat), og opp alt fra 06-07.30 (to små barn). Alt for lite søvn, og ofte trøtt (wonder why?), men kommer meg bare ikke i seng tidligere. Så deilig å ha noen timer for seg selv på kvelden, og de timene går skummelt fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... i går la jeg meg 1930 og sto opp 06ish. Jo mer søvn, jo bedre! Merker at mørketida er her ja...

Ja du er ikke alene om det, når klokka ringer er jeg så trøtt at jeg får lyst å ta til tårene fordi jeg vet jeg må ut av den varme senga å springe over det kalde gulvet å huttre meg igjennom dusjen for så å skrape en isklump av en bil, alt i stummende mørke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv lander jeg som oftest på ca 6,5 timer, men vet at jeg går en vesentlig mer produktiv og opplagt dag i møte dersom jeg klarer 7,5 timer. Grunnen til at jeg blir sen i seng er jo fordi jeg har instruksjon/trening som ikke er ferdig før 22 to dager i uken, da er hodet rett og slett ikke mottakelig for søvn før midnatt.

Har som mål å øke søvnmengden med en time i gjennomsnitt pr natt - tror det vil gjøre det lettere å nå øvrige treningsmål jeg setter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...