Gå til innhold

Menn trener alene, kvinner i grupper


Anbefalte innlegg

Jeg vil høre på stoner rock eller hardcore neste gang jeg trener, vis meg en saltime som tilbyr dette?

Saltimer er konseptualisert med kvinner som målgruppe, det er ganske gjennomgående. Da nytter det ikke å "ønske seg flere menn"...

Da viser jeg deg spinningtimer på mitt treningssenter. Hovedsaklig kvinner som deltar, alle meget fornøyd med musikken. Noen kvinner liker mer enn 1 type musikk. I motsetning til menn hvis man skal dømme ut fra innleggene i denne tråden. I andre saltimer er det lov å ønske seg musikk på mitt treningssenter. Så det er bare å spørre, instruktører er fleksible og vil gjerne ha fornøyde deltakere, det er ihvertfall min erfaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg begynt å trene gruppetimer hadde jeg nok blitt utstøtt av pappa, børdrene mine og vennene mine.

Der verste med saltimer er det forjævelige musikkvalget de fleste har, bare mainstream poptechnoelektronikasøppel.

Når treninga er ganske veik i tillegg, så er det ikke noe for meg.

Pass deg så faren din, brødrene dine og vennene dine ikke finner ut av hvor god greie du faktisk har på musikkvalget og "styrkegrad" på disse saltimene, da kunne de tro at du faktisk deltar på dem allerede... Hvordan kan du ellers ha så god kjennskap til det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg så faren din, brødrene dine og vennene dine ikke finner ut av hvor god greie du faktisk har på musikkvalget og "styrkegrad" på disse saltimene, da kunne de tro at du faktisk deltar på dem allerede... Hvordan kan du ellers ha så god kjennskap til det? :D

Løsvektene er i rommet ved siden av den salen på Stamina Hot Larvik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke hvertfall for meg, jeg liker best å trene alene, fordi da får jeg bedre fokus. Kan ikke tenke meg å gå på gruppetimer, jeg synes det kaotisk og at det kan være litt kjedelig. Jeg går ikke på treningssenter for å være sosial. I tillegg er de fleste som deltar på gruppetimer på mitt treningssenter 40-50+. Da synes jeg det er mer motiverende å være i styrkerommet med tredemøller og uttøyningsrommet. Fordi det er mer motiverende å være rundt folk som er like godt trent eller er i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening foretrekker jeg alene for å få ro og konsentrasjon om teknikk og å løfte tungt nok. Der funker ikke saltimer for meg, blir for mye stress på mengde synes jeg, og det liker jeg ikke.

Saltimer som spinning og Zumba synes jeg er gode avvekslinger fra styrketrening og løping på mølla, da får jeg brukt kroppen på andre måter og det trenger min kropp så absolutt... (smidighet, utholdenhet kondis osv.) Men at dette er så sosialt har jeg aldri forstått, jeg er i min egen verden og om det er en haug med dansende eller spinnende damer og menn rundt meg bryr meg ca midt på kneet.

Så jeg er tydeligvis en av de heldige få som liker å trene både alene og i grupper, så jeg kan plukke det beste fra begge verdener ut fra det som passer meg. :) Men den dagen jeg begynner å dømme andre fordi de foretrekker den ene eller andre måten å trene på ut fra hvilket kjønn de har eller pga at de blir "presset" av sine omgivelser, den dagen håper jeg virkelig noen slår meg i hodet. Hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmm.... mulig jeg er litt rar, men jeg liker begge deler like godt!

Forskjellig type musikk gir bare mangfold, men bør være musikk med trøkk i :).

VARIASJOOOOOON vil jeg ha :D. Mange fordeler ved å være allsidig innenfor trening. Som Regina sa litt lenger opp, så får man med seg det beste fra flere verdener.

Elsker saltimer med funky musikk.

Når jeg løfter, må det være trøkk i musikken, gjerne heavy.

Danser god gammeldags swing, og da vil jeg ha god gammel rock'n roll for at det skal være moro.

Når jeg løper må jeg ha musikk jeg kan løpe i takt med og som får meg til å løpe lenger. Type musikk, er ikke såå viktig.

Når jeg skøyter på ski, holder det ofte med naturens musikk, eller skienes susing... :cool:

Kjører jeg på ski, koser jeg meg med musikken fra anleggene i bakken ;).

Jammen godt vi er forskjellige :happy: Og jammen er jeg glad jeg har lært meg å like å løfte også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger ut ifra nytteverdien. Sosial kan jeg være på byen.

Jeg velger saltimer der jeg mener det har stor nytteverdi. Spinning i sal er nyttig for meg. Målet med treningen er bedre kondisjon og å øke terskel på sykkel. Man yter mer i gruppe dersom man har en god treningsinstruktør. jeg tror også løping på mølle med instruktør i sal kunne vært greit. Egentlig kan vel alt som ikke krever full konsentrasjon være greit å gjøre i sal.

Styrketrening liker jeg å gjøre alene. Jeg er ikke fan av å trene kompliserte øvelser på tid, og jeg kjenner kroppen min bedre enn instruktøren. Er jeg sliten vil ikke teknikken min være optimal, og da kan jeg skade meg. Jeg tror heller ikke at det vil være noe gøy å trene mark/knebøy/benkpress intervall med 20 andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

De siste ukene var det nesten alltid rundt 4-5 grupper a 2-4 fjortisgutter der jeg trener, mens jeg samtidig ser påfallende mange jenter som trener alene og tilsynelatende helt seriøst i frivektsavdelingen, store øvelser, notater osv. Noen ganger er det 2 venninner. Men disse 3-4 fjortisguttene er en pain in the ass når de blokkerer de få knebøystativene i en følt halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...