Gå til innhold

Menn trener alene, kvinner i grupper


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ser også dette utenfor gruppetreningene. Jenter som tar bicepskrøll, utfall og andre flotte øvelser helt synkront. Har vel litt å gjøre med historien, som de sier i artikkelen. At jenter har blitt sett på i mange år som aerobics-slaver og zumba-entusiaster, så når de først skal gå ut av komfortsonen skal det i alle fall ikke gjøres alene. Fullt forståelig i og for seg, men skulle gjerne se at flere drister seg ut på egenhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også dette utenfor gruppetreningene. Jenter som tar bicepskrøll, utfall og andre flotte øvelser helt synkront. Har vel litt å gjøre med historien, som de sier i artikkelen. At jenter har blitt sett på i mange år som aerobics-slaver og zumba-entusiaster, så når de først skal gå ut av komfortsonen skal det i alle fall ikke gjøres alene. Fullt forståelig i og for seg, men skulle gjerne se at flere drister seg ut på egenhånd. :)

Liker ikke saltimer, og liker ikke spørre fremmede om hjelp = alt må læres på egenhånd!:) Dessverre er jeg en av få jenter som drar på trening med den innstillingen.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg noensinne åpne et gym, skal det hete "Jern & Metall" og jeg skal spille kun hardrock, metal og punk på anlegget. På veggene skal det være bilder av Henry Rollins, Jerry Only, Kerry King og Glenn Danzig.

Jeg vil mer enn gjerne trene på gymet ditt, bare du åpner det i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig som finnes av ulike timer der ute? Kondisjon gjennomfører jeg med noen kjappe intervaller, fokuserer ikke på kondis og gjør dette mest for samvittighetens skyld. Alt kondisrelatert av saltimer er helt uinteressant for meg. Bruker heller ikke utholdenhetsøvelser til vekttap eller lignende. Da står vi igjen med styrke. Jeg vet det finnes noe som heter body pump og lignende, men er dette virkelig seriøse styrkeøkter, eller mest sirkelkondis med frivekter? I så fall gir svaret seg selv: Jeg går ikke på gruppetimer fordi det ikke finnes tilbud jeg har noen som helst interesse av å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bodypump kommer litt an på treneren er iallefall det jeg har erfart. Jeg pleier å stikke innom noen ganger når motivasjonen er litt på bunn, men kjører alltid mitt eget løp, følger øvelsene, men tar ting i mitt tempo :) Men så absulut en bra time, om det er en bra trener som fokuserer på teknikk framfor tempo, og som ikke hyler WOHOO hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde ut gruppetimer i mange år (sånn en gang i mnd så helst støttemedlem) å oppnådde aldri noe alikevell og ble heller ikke motivert i noen form. Begynte å trene aleine med hard styrketrening i september ifjor og la om kostholdet mitt og vips så kom resultater i en fart. Flertallet av kvinner er redde for muskler og vil helst bare bli slanke, hvorfor vet jeg ikke for muskler er jo flott syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mukler er fantastiske! Jeg var en sånn rar 14åring som ikke drømte om å være en radmager model slik som mine jevnaldrende venninner, jeg ville bli fitnessmodel allerede da. Dessverre var det en rekke hendelser som har gjort at det målet er blitt utsatt litt...

Trente for første gang i historien sammen med noen i jula.. var ikke helt komfertabelt.. Min søster fulgte etter meg overalt og spurte og maste.. Ei god venninne av meg derimot var grei å ha med, vi møttes bare innimellom under treninga, siden vi har hvert vårt løp, og den som var raskest ferdig venta bare i resepsjonen på den andre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kunne jeg sikkert dratt meg på kettlebells og eventuelt mobilitet om dette finnes. Problemet er vel at de markedsfører med bilder av damer i tights med rosa manualer i hånda, det at de ønsker flere menn faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...