Gå til innhold

Treningstights - favoritter


Pinglo

Anbefalte innlegg

Nike Legend er en av de beste tightsene jeg har brukt til nå. Den oppfyller kravene mine med tanke på at den ikke er gjennomsiktig, passe høy i livet og tåler en trøkk.

Ikke gjennomsiktig sier du? Det liker jeg å høre. Har problemer med at tights gjerne er gjennomsiktig på meg. Bruker rønisch sine, men det er litt gjennomsiktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjennomsiktig sier du? Det liker jeg å høre. Har problemer med at tights gjerne er gjennomsiktig på meg. Bruker rønisch sine, men det er litt gjennomsiktige.

Nei, de er akkurat passe tykke og solide! Ikke gjennomsiktige såvidt jeg vet, eller så holder gutta tyst (i hvertfall ingen som påpeker det når noen trener med 2xu som er tilnærmet det samme som å gå med bar rumpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de bedre buksene jeg har :) Sammenlignet med Nike, den nye fra 2xU, Rohnisch ihvertfall. Bredt strikk i livet, bra stretch og ikke gjennonsiktig.

Jeg har også en tights fra Kine Brasil, har vært veldig fornøyd med tightsen for jeg har gått i troen om at de ikke er gjennomsiktige. Jeg bøyde meg ned for å hente noe blandt klassevenninnene mine, og jaggu var den SYKT gjennomsiktig.... Syntes det er dødskjipt, for tightsen i seg selv er super god å ha på! Så ikke gjør som meg å stol blindt på hva som står i produkthenvisninger, få noen til å sjekke om den er gjennomsiktig i bunnposisjon! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 2xU tights i julegave i år - og trass riktig størrelse er den rimelig gjennomsiktig i bunnposisjon.. Ikke spesielt kult når man fortsatt kjører fullkroppsprogram. :p Veldig behagelig da!

Jeg har imidlertid en del tightser fra Victorias Secret sin sportsserie - de er tykkere i stoffet, og definitivt ikke gjennomsiktige! Jeg kjøper kun fra knockout-serien. Stoffet er i tilegg fuktransporterende, livet er akkurat passe høyt og man får ganske så snerten rumpe i de! :p

Synes de sitter bra på under trening, dessuten kommer de alltid i masse sporty farger i tillegg til de helt nøytrale mørke fargene. =)

Kan i samme slengen anbefale sportsbh'ene deres - og det bør telle for noe når det kommer fra en med cup-størrelse E ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofret meg for jentene som lurer på om Nike-tightsen er gjennomsiktig. Spurte et par stykker og fikk til svar "det er umulig å si om du ikke bøyer deg".

Konklusjon, Nike-tightsen er fremdeles min all-time favoritt, like lite gjennomsiktig som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofret meg for jentene som lurer på om Nike-tightsen er gjennomsiktig. Spurte et par stykker og fikk til svar "det er umulig å si om du ikke bøyer deg".

Konklusjon, Nike-tightsen er fremdeles min all-time favoritt, like lite gjennomsiktig som jeg trodde.

Betyr det at du ikkje bøyde deg og fortsatt ikkje veit, men er bestemt på at dei ikkje er spessielt gjennomsiktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2XU Elite thermo tights er god å trene i og den er ikke gjennomsiktig fordi den er litt tykkere enn vanlig. Holder seg godt etter vask og merken faller ikke av på min iallefall. Litt dyr kanskje, tror den koster rundt 13-1400,-

Skins A400 tights er kanskje enda bedre. Veldig lavt snitt over hoftene for de som liker det. Ikke gjenniomsiktige de heller. Typsik dyr pris, i Norge antakelig rundt 13-1500,- Holder seg i vask etter vask og ser ikke slitt ut. Meget god kvalitet og faktisk et mer anerkjent merke for kompresjon enn 2XU, men 2XU er nok flinkere med sin markedsføring ;-)

Begge disse er kompresjonstights. Jeg løper mye og jeg trener mye styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at du ikkje bøyde deg og fortsatt ikkje veit, men er bestemt på at dei ikkje er spessielt gjennomsiktige?

Tenkte jeg skulle droppe de greasy detaljene, men siden du ber om det: tok en good-moorning, og håpet på det beste. Fryktet klein stemning som følger av det "spotterne" skulle se etter, men kunne puste lettet ut når jeg hørte "ikke gjennomsiktig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle droppe de greasy detaljene, men siden du ber om det: tok en good-moorning, og håpet på det beste. Fryktet klein stemning som følger av det "spotterne" skulle se etter, men kunne puste lettet ut når jeg hørte "ikke gjennomsiktig".

No er eg med. Forgje innlegg vart litt kryptisk for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ny fra H&M til jul, og syntes den er skikkelig digg å ha på når jeg bare skulle ligge hjemme i sengen og ikke gadd å kle på meg bukse. Følte også at rumpen så bra ut i den. Hadde den på på trening, men det var grusomt. Den skled opp, var umulig å ta knebøy, beinpress, utfall i. Alt av beinøvelser egentlig. Positivt er at den gir fin form, er ikke gjennomsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ny fra H&M til jul, og syntes den er skikkelig digg å ha på når jeg bare skulle ligge hjemme i sengen og ikke gadd å kle på meg bukse. Følte også at rumpen så bra ut i den. Hadde den på på trening, men det var grusomt. Den skled opp, var umulig å ta knebøy, beinpress, utfall i. Alt av beinøvelser egentlig. Positivt er at den gir fin form, er ikke gjennomsiktig.

Da lurer jeg på hvilken du har fått for jeg fikk også en fra hm til jul, og den sitter bra. Ikke en sjans i havet for at den sklir opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 2xU tights i julegave i år - og trass riktig størrelse er den rimelig gjennomsiktig i bunnposisjon.. Ikke spesielt kult når man fortsatt kjører fullkroppsprogram. :p Veldig behagelig da!

Jeg har imidlertid en del tightser fra Victorias Secret sin sportsserie - de er tykkere i stoffet, og definitivt ikke gjennomsiktige! Jeg kjøper kun fra knockout-serien. Stoffet er i tilegg fuktransporterende, livet er akkurat passe høyt og man får ganske så snerten rumpe i de! :p

Synes de sitter bra på under trening, dessuten kommer de alltid i masse sporty farger i tillegg til de helt nøytrale mørke fargene. =)

Kan i samme slengen anbefale sportsbh'ene deres - og det bør telle for noe når det kommer fra en med cup-størrelse E ;-)

Jeg har selv vurdert å kjøpe sportsklær fra VS da jeg kjøper en del undertøy der. Sportsbhene ser veldig fine ut og så er de gradert etter hvor god støtte de gir.

Men et spørsmål om tightsene: i den linken du la ved, så på det ene bildet så ser det ut som den sitter løst i skrittet (der jenta står inntil speilet, siste bilde). Har du noen opplevelser av dette? Jeg hater ting som ikke kan sitte godt nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, når du bestiller fra VS blir ikke tollen på fryktelig mye?:S

Tollen kommer jo på litt.

MEN: så lenge du holder totalsummen under 1000 kroner i vareverdi (det vil si at hvis varene koster 999 og frakten 700, så er det 999 som gjelder uansett) går det under forenklet tollbehandling - som er en del billigere enn vanlig tollbehandling.

Så - om du handler for... si 900 kroner da, tilkommer disse summene:

Toll: 10% = 90 kroner

Forenklet tollbehandlingsavgift: 135 kroner

MVA: 25% -= 225

Totalt: 450 kroner.

Mtp hva treningstøy i tilsvarende kvalitet koster i Norge synes jeg det er greit å betale. Skulle selvfølgelig klart meg veldig bra uten ekstrakostnadene, men det er ikke så veldig mye å få gjort noe med, dessverre. =(

Så mitt tips er å holde seg under 1000-lappen og IKKE bestill med ekspressfrakt. Da kommer det med UPS, og deres fortollingssystemer gjør alt mye dyrere. Det koster ikke all verdens mer med vanlig fortolling gjennom posten (om man skulle handle for over 1000), men om du kan holde deg under 1000 så foreslår jeg at du gjør det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollen kommer jo på litt.

MEN: så lenge du holder totalsummen under 1000 kroner i vareverdi (det vil si at hvis varene koster 999 og frakten 700, så er det 999 som gjelder uansett) går det under forenklet tollbehandling - som er en del billigere enn vanlig tollbehandling.

Så - om du handler for... si 900 kroner da, tilkommer disse summene:

Toll: 10% = 90 kroner

Forenklet tollbehandlingsavgift: 135 kroner

MVA: 25% -= 225

Totalt: 450 kroner.

Mtp hva treningstøy i tilsvarende kvalitet koster i Norge synes jeg det er greit å betale. Skulle selvfølgelig klart meg veldig bra uten ekstrakostnadene, men det er ikke så veldig mye å få gjort noe med, dessverre. =(

Så mitt tips er å holde seg under 1000-lappen og IKKE bestill med ekspressfrakt. Da kommer det med UPS, og deres fortollingssystemer gjør alt mye dyrere. Det koster ikke all verdens mer med vanlig fortolling gjennom posten (om man skulle handle for over 1000), men om du kan holde deg under 1000 så foreslår jeg at du gjør det. =)

Frakten er ganske dyr hos VS, så egentlig så er det å anbefale at man faktisk kjøper en del når man først kjøper hos VS.

Jeg vet man kan fortolle selv, men ikke hvordan. Da blir det billigere.

Jeg tror forøvrig at jeg ikke betalte noe særlig mer i fortollingsavgift hos UPS da jeg tok ekspress i sommer.

Det beste er faktisk om du kjenner noen i USA og kan sende til de og så kan de sende hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakten er ganske dyr hos VS, så egentlig så er det å anbefale at man faktisk kjøper en del når man først kjøper hos VS.

Jeg vet man kan fortolle selv, men ikke hvordan. Da blir det billigere.

Jeg tror forøvrig at jeg ikke betalte noe særlig mer i fortollingsavgift hos UPS da jeg tok ekspress i sommer.

Det beste er faktisk om du kjenner noen i USA og kan sende til de og så kan de sende hit :)

Absolutt! Skal definitivt sende med mamma bestilling når hun reiser til USA i Mars! ;-)

Ja, jeg pleier alltid å havne på over 1000 kroner selv i vareverdi, men det er stort sett fordi jeg finner så innmari mye fint der! Så jeg følger vel ikke helt mitt eget råd! ;-) Men frakten på VS blir dyrere proposjonalt med vareverdien, så det er også noe å ha i bakhodet. =)

Jeg bestilte gjennom UPS i forfjor og da kom tollen på svimlende 2000 kroner for 2500 kroner vareverdi... Helt latterlig! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...