Gå til innhold

Mange jenter i styrkerommet på ditt treningssenter?


Catrine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Store armer. :banghead: Gud, jeg skulle ønske jeg lett fikk dødsstore armer!

Haha, satt akkurat og tenkte det samme! Man er så redd for å bli svær, men når man faktisk prøver så skulle man ønske at det gikk lol.. Jeg led av det samme syndromet for noen år siden. Skjønner nå at det ikke er så enkelt, nei.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du sier at jenter ikke får store armer av å trene styrke, men jeg gjør det altså! Får dødslett store armer, mye lettere enn andre jenter!" - syndromet.

Hehe, jeg har litt denne at jeg bygger relativt lett for jente å være (resultatene til nå har stort sett sin bakgrunn i yoga..), men dét skremmer meg da ikke fra å trene styrke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo innrømme at det første jeg sa til PTen som satte opp mitt første program at jeg ville bli sterk, men at jeg har angst for store lår - for jeg har virkelig tendenser til skøytelår, noe som var til konstant irritasjon i ungdomstiden min.Jeg fikk uansett både knebøy og legcurl i programmet, heldigvis.

Siden kravet om bra rumpe trumfet kravet om tynne lår, så går jeg nå rundt med lår som blir kommentert. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må jo innrømme at det første jeg sa til PTen som satte opp mitt første program at jeg ville bli sterk, men at jeg har angst for store lår - for jeg har virkelig tendenser til skøytelår, noe som var til konstant irritasjon i ungdomstiden min.Jeg fikk uansett både knebøy og legcurl i programmet, heldigvis.

Siden kravet om bra rumpe var trumfet kravet om tynne lår, så går jeg nå rundt med lår som blir kommentert. Hehe.

Er jo fint med former! Jeg har stor rumpe og store lår selv, men merker de former seg slik at de ser mye penere ut nå.. :) Mannfolket klager ikke akkurat over stor rumpe heller, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trener på SATS på Lillestrøm og på Metro på Lørenskog. På Lillestrøm er det ganske ofte jenter i frivektsområdet, og dei ser ut til å gjere vettuge ting, men med liten motstand. Eg ser aldri nokon som stønnar og gryntar slik eg gjer, for å seie det slik. Har faktisk sett fleire som trener skikkeleg markløft og knebøy (då tenkjer eg på teknikk), men dei har som oftast lite vekt på stanga. På Metro har eg mest berre sett kukerundtarar, med undantak av ei rå dame som også er PT der - ho tek i!

Da trener vi vel på forskjellige tider for jeg har heller aldri fått med meg noen som stønner og grynter av jentene på Lillestrøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener bare på skolen siden jeg bor der. Og der er det INGEN maskiner bare løsvekter :)

Men jeg er ganske alene siden det er ingen andre jenter som tørr og trene styrke :(

Og det er et ganske lite treningsrom og det pleier alltid og være mange gutter der,så jeg må jo stå lenge og vente på at noe av utstyret skal bli ledig :(

Men jeg får hvertfall trent litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går diskusjonen over på noe annet enn det jeg ønsket da jeg startet dette innlegget!

Jeg lurer primært på om det er jenter som trener STYRKE, i frivektsavdelingen på det stedet du trener. For jeg føler meg ganske alene på mitt senter. Jeg lurer da på om noen vet årsaker til dette. Og det skal sies at det kan være maaange!

Det er ikke ment å disse noen som trener andre type treningsformer.

JEG mener det handler mye om uvitenhet om styrketrening, at de jentene som kunne tenke seg å trene styrke ikke vet nok om det til å "tørre" å gå til frivektsavdelingen. ikke vet de hvor mange kilo de løfter eller hvordan øvelsen skal gjøres korrekt og da er de som alle redde for å drite seg ut.

Jeg bor på et lite sted hvor vi har et treningssenter. Det er hovedsaklig gutter/menn som er å se trene med frivekter. Stort sett ei jente jeg har sett, i tillegg til meg selv, som trener med det. Jeg skjønner meg ikke på jenter som er redde for å bli store og få muskler - jeg synes det er så fint med definerte muskler og en sterk kropp!! Jeg har trent et par-tre måneder nå, får dessverre ikke trent så ofte, men ser allerede forandringer. Og jeg ELSKER det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på "mitt" treningssenter er styrkeavdelingen delt opp i 4 avdelinger, fra en ren kondisdel, via "vanlige" apparater, vaier-apparater og så løsvekt..

stort sett uansett når jeg trener, er det minst en jente til der som virkelig trener, men totalt sett er det vell ikke fler enn at de kan telles på et par hender...

men, er mer imponert over den "vaier-avdelingen" hvor mange seniorer trener! det er MINST 3 damer over pensjonsalder der til enhver tid, og de trener så musklene dirrer alle sammen...

dette er den eneste avdelingen jeg ha sett noen ha pt-time også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener i Oslo. Må si at jeg virkelig er imponert over jentene som trener styrke der og hvor mange de er. Spesielt gjelder dette Centrum Athletica, der er det noen jenter som jeg synes er veldig flinke. Moro!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vekter Torget i Bergen kommer det seg! :D

Bare fra i aug når jeg begynte der og til nå har det blitt flere ^^ Da trenger man ikke lengre å konsekvent gå i rååsa treningsklær for å veie opp for all maskuliniteten i frivektområdet.(/ "kosekroken" som jeg har døpt det til!:love:)

Har bare opplevd å få stygge blikk og virkelig fått følelsen av jeg var ønsket dit pepp'ern gror en gang - Dette var en gang en fyr med ganske biffe armer og selvtillit til godt oppunder taket løftet benk samtidig med meg, og jeg løfta ganske mye mer!!!:sneaky::lol:

moahahah!!:giggle:

post-4085-14440907830174_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke særlig mange jenter på mitt treningssenter som trener styrke, og enda færre med en hensikt. Mange av de andre jentene på treningssenteret lider av det jeg vil kalle Høyt volum og lette vekter - tredemølle - syndrom. Det virker som de har ingen kunnskap om hvordan de skal nå måle sitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange jenter blandt frivektene der jeg trener heller. Det har vært et par sammen med kjærestene sine, ellers et par sporadisk innom. Når det skal sies, er det ikke så mange mannfolk under pensjonistalder heller, mulig det henger sammen med tiden jeg trener på, men det hadde vært supert å hatt noen å lære litt teknikk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fankern, pga denne tråden har jeg nå begynt å studere hva de små snuppene gjør på spenst, og det er faen traurig. Mølle + vingling mellom noen apparater + mølla.

Men, så trener jeg ved siden av ei kickass venninne som i tillegg til alt det andre vanlige tar dips med ekstra vekt, chins og pushups med handtler - i en og samme økt. Tror hun skremmer vettet at halvparten av gutta som trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...