Gå til innhold

Martin T

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Helt enig! Det er sånne holdninger som gjør at folk velger å ikke begynne på treningsstudio fordi de føler de ikke er "godt nok trent til det" og må "trene seg opp" før de beveger seg bort til frivektsavdelingen.
  2. Nei, men: Han er heller ikke den verste. Trenere som Yngvar har sin store styrke i at han kan nå ut til mange med sine råd og tips. Og målet til en som Yngvar som bidrar på f.eks Puls er jo å komme med råd som flest mulig har mulighet og motivasjon til å følge. Det er rett og slett fordi størsteparten av Norges befolkning ikke har den dedikasjonen eller viljen det kreves for å følge et knallhardt program som fitness- og andre utøvere følger (både diett- og treningsmessig). F.eks kommer jeg aldri til å få min mor på 54 år til å trene ass to the grass knebøy eller tung benkpress, men hun
  3. Den enkleste regelen av alle på gymmet: "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil"! Nuff said!
  4. Haha, godt poeng! Er visst ikke så lett å bli kvitt kukerundtsyndromet!
  5. Etter å ha lidt av kukerundtsyndromet i en årrekke har jeg endelig bestemt meg for å gjøre noe med det. Har trent relativt seriøst (ca. 4 ggr uken i snitt) i nærmere 10 år etter hvert, men har rett og slett trent som en nybegynner med macho-kompleks i alle år. Det vil si at det gjerne ble 2 brystøkter i uken (gjerne en 5-6 øvelser per økt på bryst), en 5-6 øvelser på biceps (som gjerne ble trent på egen dag), lite rygg og triceps. Og bein? Pøh, hvem trenger vel å trene bein, jeg spiller jo fotball/jogger jo innimellom/går tur i fjellet/fandens oldemor osv… Her er hvert fall det program
  6. Er nok en del broscience ute og går her. Tipper det kommer fra et ønske om å ikke "jukse" i benkpress. De tenker vel at "hvis jeg bruker beina, så blir det jo nesten som å ta glute bridge. Jeg gjør jo dette for å trene bryst og overkropp, så beina har ingen plass her...da blir det jo mindre vekt for overkroppen å ta". Tror rett og slett det er en av de seiglivede teknikkmytene som eksisterer rundt omkring i landet.
  7. Selv setter jeg veldig pris på når KOMPETENTE personer gir meg råd PÅ EN HØFLIG MÅTE. De to verste tingene jeg opplever på et treningsstudio er byggere som tror de kan alt fordi de er svære og gir (ofte gale) råd på en irriterende alfa-male måte ("Hva faen er det du driver med?!?! Vet du ikke at cheatcurls er det ultimate for å få armer som jeg har?!?!"), og personer som lærer vekk gal teknikk til andre (ser både titt og ofte kjærestepar hvor mannen skal lære kvinnen å løfte, gjerne benkpress med beina i sit-ups-stilling oppå benken. Har også hørt det episke "hvis du løfter sakte så trener
  8. Nettopp! Du må opp i større rumpe enn ms Olympia før du hører en eneste klage over at du har for mye muskler på rumpen! Og det nivået er det som regel ingen fare for å gå over med det første!
  9. Altfor få på mitt treningssenter hvertfall! Tror mye av det skyldes redsel for å gå bort i "bolehjørnet" og "Jeg vil ikke ha muskler da! Jeg vet du sier at jenter ikke får store armer av å trene styrke, men jeg gjør det altså! Får dødslett store armer, mye lettere enn andre jenter!" - syndromet. Selv om det generelt er en del motstand mot det i diverse treningsmiljøer så tror ikke jeg nødvendigvis at singletforbud i vektavdelingen er en utelukkende negativ ting. Tror faktisk grunnen til at mange treningssentre har dette forbudet er for at ikke jentene på senteret skal synes det er skummelt
  10. Jeg har trent styrke litt på og av i oppimot 10 år nå. Så lenge jeg kan huske har jeg opplevd en rar ting når jeg skal til å ta en øvelse jeg ikke liker eller skal løfte litt tyngre enn jeg er komfortabel med. I det jeg gjør meg klar til å ta løftet merker jeg liksom at jeg føler meg helt gelé i beina. Særlig i markløft og knebøy føler jeg at dette rett og slett hindrer meg i å løfte så tungt som jeg vil. Klarer liksom å fullføre noen reps, men sitter alltid med følelsen av at jeg har mer inne. Dette opplever jeg typisk i baseøvelsene, og særlig tung benkpress (som egentlig er en øvelse jeg
×
×
  • Opprett ny...