Gå til innhold

Mange jenter i styrkerommet på ditt treningssenter?


Catrine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er faktisk endel på 3t på byåsen, som faktisk trener og noen som seff bare henger med kjæresten og venter på at timen skal starte ;)

Har ikke sett de videregående-kidsa som kommer innimellom da? de jentene som skal lære teknikk av gutta i klassen kommer til å ødelegge seg hvis de fortsetter med det. De virker ikke nødvendigvis spesielt interesserte i selve treningen da ;)

Er endel jenter på byåsen som er flinke også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grusomt mye smårips der ja, og de jabber og sitter overalt så det ikke blir plass til noen fler.. Grrrr! Men det bli en annen diskusjon :p

Er faktisk noen sterke jenter der oppe, som inspirerer meg til å løfte mer ;) (kan jo ikke være svakest :p )

Ja, det finnes noen som tydeligvis vet hva de driver med :) Regner med du løfter tyngst etterhvert? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes noen som tydeligvis vet hva de driver med :) Regner med du løfter tyngst etterhvert? ;)

Skal ikke skryte på meg at jeg vet hva jeg driver med, men jeg later iallefall som og det er bedre enn å virre rundt ;) Skal jo seff bli sterkest, det er jo målet og slå alle småripsa!

Men tror jeg må utvide sentersonen og se om det finns noe bedre, er jo så utrolig lite plass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke skryte på meg at jeg vet hva jeg driver med, men jeg later iallefall som og det er bedre enn å virre rundt ;) Skal jo seff bli sterkest, det er jo målet og slå alle småripsa!

Men tror jeg må utvide sentersonen og se om det finns noe bedre, er jo så utrolig lite plass!!

forferdelig lite plass! Hadde de bare byttet ut halvparten av alle de plasskrevende maskinene(som jeg sjelden ser i bruk) med frivekter hadde det blitt litt bedre. Skal skifte senter når jeg er ferdig til våren tenker jeg. Per idag er det mest praktisk for å bruke minst mulig tid på å reise til/fra trening pga skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om guttene er i flertall så er det en god del jenter som trener styrke der jeg trener. Men i går for eksempel var jeg den eneste jenta i frivekt-avdelingen. Bryr meg egentlig ikke hvilket kjønn de som trener rundt meg er. Jeg greier å gjennomføre mitt program slik jeg skal uansett jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trente hjemme i Norge synes jeg det var et ganske bra miljø mtp jenter og styrketrening. Her i England der i mot er jeg nesten litt sjokkert. Jeg har kanskje sett én eller to jenter som trener styrke? På en måte er det uvant å være alene jente, men på en måte så nyter jeg det. Host, host, må nesten si at jeg får litt oppmerksomhet når det er meg og ti gutter som henger på styrkerommet.

Er det tilfeldig at styrketrening er blitt så populært i Norge? Eller er det bare jeg som henger på feil senter i England?

Har erfart akkurat det samme :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til hvordan man kan få jentene inn i styrkerommet uten å fysisk dra dem inn dit?? :)

Mange jenter er tøffe nok til å komme inn på styrkerommet bare de får prøve det sammen med noen for å finne ut at det ikke er skummelt tenker jeg. Hvis man føler man vet litt hva man holder på med, samtidig som man merker at gutta på styrkerommet som regel er greie folk kanskje det er lettere å dra dit alene etterhvert også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange jenter er tøffe nok til å komme inn på styrkerommet bare de får prøve det sammen med noen for å finne ut at det ikke er skummelt tenker jeg. Hvis man føler man vet litt hva man holder på med, samtidig som man merker at gutta på styrkerommet som regel er greie folk kanskje det er lettere å dra dit alene etterhvert også? :)
Joda, det er det jeg sier til dem også. At vi biter ikke så veldig hardt :p men det hjelper ikke altså ..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at jenter ofte trenger å se andre jenter. Jeg ser på meg selv som den perfekte rollemodell, for jeg er en liten tjukkas som tar bøy og benk og alt det derre der, så når jeg klarer det, så bør jo terskelen være lav for andre.

Eventuelt så skremmer jeg dem bort, fordi de tror de blir tjukke av styrketrening. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, altså. På spensten jeg trener på er det ganske så mange saltimer med styrketrening med stenger. Og de er stappfulle av damer.

Kanskje senterene burde ha innføringstimer i styrketrening i frivektsområdene? Omså egne jentekvelder? Jeg vet jo at de som går på Extravaganza har mulighet til å trene før/etter senterets åpningstider enkelte dager under kursene, for å lette terskelen for dem.

(Håper ingen på mitt senter leser dette, for vi er mange nok, altså, og det er fullt nok i frivektsområdet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trener på SATS på Lillestrøm og på Metro på Lørenskog. På Lillestrøm er det ganske ofte jenter i frivektsområdet, og dei ser ut til å gjere vettuge ting, men med liten motstand. Eg ser aldri nokon som stønnar og gryntar slik eg gjer, for å seie det slik. Har faktisk sett fleire som trener skikkeleg markløft og knebøy (då tenkjer eg på teknikk), men dei har som oftast lite vekt på stanga. På Metro har eg mest berre sett kukerundtarar, med undantak av ei rå dame som også er PT der - ho tek i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iløpet av de 5årene fordelt ut over 2 forskjellige sentere jeg trente hjemme i Elverum tror jeg jeg så tilsammen....ingen faktisk

Nå som jeg bor i Oslo og trener på Elixia Colosseum OG fitnessbølgen slår over oss alle, veldig mange hver dag :)

Elverum har tatt opp seg litt faktisk. kjenner en del jenter som er blitt fitness hekta og trener hele tiden. Synd det ikke smitter oppover mot Rena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor få på mitt treningssenter hvertfall! Tror mye av det skyldes redsel for å gå bort i "bolehjørnet" og "Jeg vil ikke ha muskler da! Jeg vet du sier at jenter ikke får store armer av å trene styrke, men jeg gjør det altså! Får dødslett store armer, mye lettere enn andre jenter!" - syndromet.

Selv om det generelt er en del motstand mot det i diverse treningsmiljøer så tror ikke jeg nødvendigvis at singletforbud i vektavdelingen er en utelukkende negativ ting. Tror faktisk grunnen til at mange treningssentre har dette forbudet er for at ikke jentene på senteret skal synes det er skummelt å gå bort i vektavdelingen fordi det står 10 kroppsbyggere der med 50 cm armer og enorme skuldre som er ekstra fremhevet av en singlet som er så minimal at det ser ut som om de har stjålet dama sin bikinioverdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...