Gå til innhold

Sunn mat og studentbudsjett


Nikamari

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er student, og det sier seg selv at jeg ikke har verdens beste økonomi. Jeg liker og trene, men vet at det ikke er noen hensikt dersom ikke kostholdet er på topp.

Derfor lurer jeg på om dere har tips til hvordan studenter kan ha et sunt kosthold på studentbudsjett?:)

Kom gjerne med forslag til billige matretter også!;)

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv student.. Bor sammen med damen, så er vel litt lettere enn om man bare er 1 person:)

Men tips:

Billige pasta/ris(44kr for 5kg jasminris rema) 10,90 for 1kg macaroni.. de fleste har billig jasminris/pasta!

Kyllingfilet 2kg rimi 150kr.. strimlet svinekjøtt osv... Tilbuder på kjøtt! Ytrefilet 400g meny=40kr..

Tunfisk:)

Euroshopper kjøttdeig 23kr(400g) seifilet euroshopper(19kr 625g, 121g protein per 19kr)

Billige sauser fra delish hos rimi(kylling,bearnaise)

Laks hos mange butikker 40kr for 4stk(500g)

Havregryn =ekstremt billig :D

Taco lefser rimi:14kr 6stk(store)

Ketchup 10kr for 1l delish rimi...

Mandler rimi 225g 20-25kr..

Sjekk frysedisken for kjøtt og grønnsaker;)

Kan få veldig masse til bra pris enten ved å gå for "billig" produkter som delish,rema1000,rimi,coop osv.. også må du "alltid" se etter tilbud i tilbudsavisene ;)

Ellers går det på hvor kresen du er!

Takk for tips! Er heldigvis ikke kresen, så dette skal nok gå lekende lett!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begrenset hvor ille kostholdet får blitt, så lenge du klarer å begrense raffinerte karbohydrater og holder kaloriinntak i stil med kaloribehov.

Få også i deg: litt frukt og grønnsaker, litt kjøtt, litt omega 3, litt fiber. Jeg lurer også på om Robert Eilertsen skrev en gang på denne siden at det var et femte punkt over på denne listen over mat man bør få i seg "litt" av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider