Gå til innhold

PT-utdanning - hvor, hva, hvorfor?


StorRe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Blir AFPT nu i 2012. Jobbat som PT sedan -08 men saknar en formell utdannelse :)

Ang lønn, henrik og kriss, så ær det goda møjligheter att tjæna en hel del - men man får rækna med en relativt lång uppstartsfas, att inkomsten blir ganska ojæmn (høgre i februari/mars och lægre i juli/augusti) och att man får jobba stort sett utanfør vanlig kontorstid (lite beroende på vilken kundbas du har, men generellt). Men trivs man med det ær det bara att køra på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Blir AFPT nu i 2012. Jobbat som PT sedan -08 men saknar en formell utdannelse :)

Ang lønn, henrik og kriss, så ær det goda møjligheter att tjæna en hel del - men man får rækna med en relativt lång uppstartsfas, att inkomsten blir ganska ojæmn (høgre i februari/mars och lægre i juli/augusti) och att man får jobba stort sett utanfør vanlig kontorstid (lite beroende på vilken kundbas du har, men generellt). Men trivs man med det ær det bara att køra på!

Ser det du snakker om, men "trives man så er det bare å kjøre på" synes jeg er teit! Ikke noe personlig! hehe, men samfunnet er da sånn at uansett hvor mye jeg elsker å trene/trene folk osv, så har personer familie/økonomi uansett hva man gjør. Og man MÅ overleve! Den tror jeg de fleste skjønner! Er vel også derfor de fleste spør ang PT studier osv ang lønn.

Jeg vurderer selv å ta bachelor i idrett. Men får som oftest svar at man kan jobbe som: skolelærer og PT. Dette er da ikke allverden tenker jeg da! Og dette er heller ikke for å si noe negativt ang bransjen. Men hva KAN man egentlig gjøre etter en bachelor/PT utdanning? Lønnen virker som meg, VELDIG lav i starten og bedre etterhvert(hvis man jobber i et senter)! Mye grunnet kundene.

Så hvordan tenker egentlig folk ang dette problemet? Dagens samfunn er jo sånn at de fleste har en lønn fra 350 000kr og 450 000kr nå. Ved en endt bachelor i økonomi anslår man at 370-400k er normalt, og i idrett? Noen som vet ? evt ang jobber? Eller er det sånn at man må ha 5-10års utdanning innen idrett+masse erfaring for i det hele tatt få en GOD lønn?

Beklager OFF-topic! men jeg bare er litt "frustrert" over svar jeg får osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det du snakker om, men "trives man så er det bare å kjøre på" synes jeg er teit! Ikke noe personlig! hehe, men samfunnet er da sånn at uansett hvor mye jeg elsker å trene/trene folk osv, så har personer familie/økonomi uansett hva man gjør. Og man MÅ overleve! Den tror jeg de fleste skjønner! Er vel også derfor de fleste spør ang PT studier osv ang lønn.

Jeg vurderer selv å ta bachelor i idrett. Men får som oftest svar at man kan jobbe som: skolelærer og PT. Dette er da ikke allverden tenker jeg da! Og dette er heller ikke for å si noe negativt ang bransjen. Men hva KAN man egentlig gjøre etter en bachelor/PT utdanning? Lønnen virker som meg, VELDIG lav i starten og bedre etterhvert(hvis man jobber i et senter)! Mye grunnet kundene.

Så hvordan tenker egentlig folk ang dette problemet? Dagens samfunn er jo sånn at de fleste har en lønn fra 350 000kr og 450 000kr nå. Ved en endt bachelor i økonomi anslår man at 370-400k er normalt, og i idrett? Noen som vet ? evt ang jobber? Eller er det sånn at man må ha 5-10års utdanning innen idrett+masse erfaring for i det hele tatt få en GOD lønn?

Beklager OFF-topic! men jeg bare er litt "frustrert" over svar jeg får osv!

Jag tror du missførstod vad jag menade med "tivs man så kør man på", kanske skylld på min dåliga norska ;)

Jag ær helt øvertygad att om man går in før det, vilket man borde gøra med merparten av jobb man faktiskt lagt ned tid och pengar på att få, så har man chanser att lyckas. Att vara PT ær, vare sig man vill eller inte, ett salg-jobb och ær i alla fall jag sett helt och uteslutande provisionsbaserat. Ær du bra på att sælja och bra på att førmedla ditt budskap, samtidigt som du ær duktig på att få kunderna dit dom vill så har du alla møjligheterna framfør dig.

Men - och detta bør man också ha i åtanke - det ær ett jobb som oftast innebær att man inte jobbar 8-16, och som oftast innebær att man inte har en likadan fast och rund summa i lønn varje månad, utan en inkomst som svænger beroende på vilken årstid det ær.

Trivs man med ovanstående, så tycker jag att man ska køra på!

Om du går all in och verkligen vill bli och leva på PT-yrket måste du, i mina øgon, rækna med ett ganska tuff uppstartsfas før att sælja in ditt namn och exponera dig. Efter detta ær det bara att kæmpa på och kanske rækna med att inte få vara hemma prime-time 16-21 med sambon varje kvæll, før det ær då 80% av de som køpt dina tjænster vill træna.

Jag ska inte uttala mig om något annat æn PT-yrket, och det finns sækert fler vægar att gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal begynne på afpt nå! 6 mnd med masse lesing! ingen lukses, fått anbefalt denne skolen av flere personer !!

drømmer om å leve av dette på heltid siden bransjen ikke har nok folk om dagen :D

starter nå 13 januar så ser frem til masssse lesing og egenutvikling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har gått AFPT sitt intensiv PT-kurs?? Kunne i utgangspunktet tenke meg dette, men ser at det er ganske mye man skal gjennom på kort tid.. (for kort tid?)

Men har ikke mulighet til å være på kurs annenhver helg, så da er jo dette et mulig alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med at det er enklere å få seg jobb på treningssenter etter PT-utdannelse?

Skal selv til Bali med AE nå til høsten, og håper på jobb i oslo da jeg skal studere der etterpå..

Sikkert ikke som PT med en gang (da de fleste studioer kvever erfaring og minimumsalder på 25), men som generell hjelper/ assistent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med at det er enklere å få seg jobb på treningssenter etter PT-utdannelse?

Skal selv til Bali med AE nå til høsten, og håper på jobb i oslo da jeg skal studere der etterpå..

Sikkert ikke som PT med en gang (da de fleste studioer kvever erfaring og minimumsalder på 25), men som generell hjelper/ assistent...

Jeg skal også til Bali med AE til høsten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...