Gå til innhold

PT-utdanning - hvor, hva, hvorfor?


StorRe

Anbefalte innlegg

Skal på delitdskurs fra høsten av for og bli pt. For min del har det ingenting og si om man får støtte fra lånekassen eller ikke. Vil kun ha det kurset man lærer mest. Er veldig usikker på om jeg skal velge AE eller AFPT sitt kurs. Evt noen andre som skal på deltidskurs i oslo fra høsten av ?

Jeg skal pendle til Oslo for å ta det - men veldig usikker på hva jge skal velge! Er du blitt noe klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal pendle til Oslo for å ta det - men veldig usikker på hva jge skal velge! Er du blitt noe klokere?

Skal pendle fra Kristiansand til Oslo i helgene selv for å ta kurset på AFPT! :)

For min del så sto det mellom AFPT og NIH, basert på hva jeg har hørt/blitt fortelt, og at arbeidsgiveren min sa at de verdsatte de to høyere enn AE og Gateway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pendle fra Kristiansand til Oslo i helgene selv for å ta kurset på AFPT! :)

For min del så sto det mellom AFPT og NIH, basert på hva jeg har hørt/blitt fortelt, og at arbeidsgiveren min sa at de verdsatte de to høyere enn AE og Gateway.

Åjj! Burny - begynner du 30. august? Jeg bor også i Kristiansand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke studiekompetanse nei.

Ok, takk for svar. Når man da har blitt PT - hvordan er det med jobbmulighetene hvis man kun har gått et kurs? Det er vel greit å ha muligheten til jobb hvis man investerer 45.000 i et kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar. Når man da har blitt PT - hvordan er det med jobbmulighetene hvis man kun har gått et kurs? Det er vel greit å ha muligheten til jobb hvis man investerer 45.000 i et kurs :)

Jobbmulighetene er bra, se på sidene til Elixia, sats, spenst, stamina, osv.. De søker stadig etter folk! + mange mindre selskap her og der.

Men virker som at de prioriterer de som har feks idrett vgs/høgskule, fysio, andre relaterte fag, og/eller erfaring innen trening + PT sertifisering. Tror det er mye vanskligere for de som kun har gått AE på Bali og trent 1-2år selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er

Jobbmulighetene er bra, se på sidene til Elixia, sats, spenst, stamina, osv.. De søker stadig etter folk! + mange mindre selskap her og der.

Men virker som at de prioriterer de som har feks idrett vgs/høgskule, fysio, andre relaterte fag, og/eller erfaring innen trening + PT sertifisering. Tror det er mye vanskligere for de som kun har gått AE på Bali og trent 1-2år selv..

Jeg er på en måte veldig enig. Men på den annen side er det veldig mange som har både idrett vgs, pt, instruktør i både ditt og datt men som ikke kan å selge seg selv, og har dårlige sosiale antenner. Da tror jeg det har fint lite å si hvor mye man har på merittlisten sin. Er man oppegående, kan selge både produktet og seg selv og har de nødvendige kunnskaper som skal til for å jobbe som en god PT tro rjge det er like viktig når det kommer til stykket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er

Jeg er på en måte veldig enig. Men på den annen side er det veldig mange som har både idrett vgs, pt, instruktør i både ditt og datt men som ikke kan å selge seg selv, og har dårlige sosiale antenner. Da tror jeg det har fint lite å si hvor mye man har på merittlisten sin. Er man oppegående, kan selge både produktet og seg selv og har de nødvendige kunnskaper som skal til for å jobbe som en god PT tro rjge det er like viktig når det kommer til stykket. :)

Ja, eg snakka kun fra senterene sitt synspunkt, og mitt inntrykk mtp hvem som får jobb.

Men ja, nytter ikkje uansett hvor god ein PT er om han/ho ikkje kan selge seg sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker også fra senternes utgangspunkt: Kommer du inn på Stamina HOT og kommer til intervju med deeeen merittlista, også kommer lederen for PT og skal stille noen spørsmål og du er uberklein av oppførsel, svært sjenert og egentlig ikke i stand til å prate for deg tror jeg fort man kan få stillingen med mindre på merittlista, men med noen sosiale antenner som er tunet og kan snakke for seg.

Edit: En PT som er klein blant folk vil jo ikke folk trene med uansett om han så har alle NIHs sertifiseringer og AFPTs kurs. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker også fra senternes utgangspunkt: Kommer du inn på Stamina HOT og kommer til intervju med deeeen merittlista, også kommer lederen for PT og skal stille noen spørsmål og du er uberklein av oppførsel, svært sjenert og egentlig ikke i stand til å prate for deg tror jeg fort man kan få stillingen med mindre på merittlista, men med noen sosiale antenner som er tunet og kan snakke for seg.

Ja absolutt, tviler på at ein med asberger syndrom, eller ein autist får jobb som PT :p (Satt litt på spissen) Så enig med deg der :) Ein god kombinasjon av kunnskap og sosial iq er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...
Gjest QueenWinther
bump! noen som har planer om AFPT nå fra januar/feb. Eller har erfaring med web-modellen?

Ser også at SAFE starter snart og. vurderer sterkt en av delene

Jeg tar web-utdannelsen deres, og er veldig fornøyd :) Du testes for hver tema, gode forelesningsvideoer, og mye stoff. De svarer relativt raskt på spørsmål, og det er få feil. Jeg er mest glad i å lese selv, og lærer mer av det enn at noen snakker i x-antall timer, så løsningen passer superfint for meg. Eneste er selvfølgelig at man MÅ være strukturert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...