Gå til innhold

PT-utdanning - hvor, hva, hvorfor?


StorRe

Anbefalte innlegg

Greit å presisere de viktigste egenskapene en PT må inneha:

- Evne til smalltalk og 'flørte' med kunder.

- Evne til å selge inn.

Alt annet er sekundært. Er det trening man ivrer for først og fremst, bør man komme seg unna komersielle sentre, og heller komme seg inn i en trenerstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg starter på Active Education i januar - de har både i Oslo og Bali, og er støttet av Lånekassen. Har hørt mye bra om det, men har ingen forutsetning for å si om det er bedre eller dårligere enn noe annet :)

Har lyst til å utdanne meg selv der! Gi en tilbakemelding på hvordan du syns det er, hadde tenkt å begynne om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg må helt ærlig si jeg ikke var spesielt fornøyd, dessverre... Hører derimot veldig mye bra om AFPT, så ville nok gått for det om jeg hadde valgt igjen.

Hva en PT-tjener er veldig individuelt, og kommer an på om man jobber i de store kjedene eller for mindre aktører, erfaring, kundebase osv. En enkelt PT-time koster hos de fleste aktører 600-1000, så må man trekke fra skatt, leie/prosentandel som går til senteret, evt. forsikringer og andre utgifter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan. Har hørt om flere PTer som har 500k+ i året. Elixia har et system som gjør at om du har hatt over X-antall pt-timer med kunder går du opp et "hakk" på lønnsstigen. Tror det er 3-4 nivåer før du er på topp og da skal det være ganske greit betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO, absolutt! Sier bare at det ikke er mulig å si noe helt generelt om hva PT-er tjener, for det kommer så an på hvor du jobber, hvor flink du er (også på salg) og flere andre ting - kjenner mange som lever godt av å være PT, så det er det absolutt muligheter for, men det krever en innsats - som alt annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...