Gå til innhold

PT-utdanning - hvor, hva, hvorfor?


StorRe

Anbefalte innlegg

Hvor mener dere er det beste stedet å utdanne seg som PT? Hvilke grunnkunnskaper er lure å ha før man tar en PT-utdanning? Nå tenker jeg ikke på det helt, helt basice, som f.eks at det er bedre å være overvektig og trene enn å være tynn og ikke trene i det hele tatt. Kunnskaper en kan lese seg opp på selv som gjør det lettere å få med seg det man skal få med seg på kurset/utdanninga.

- Beste stedet (din mening)?

- Pris?

- Nødvendige grunnkunnskaper (din mening)?

- Steder eller områder i landet hvor det er minst og størst etterspørsel?

Hadde også vært fint om noen har erfaringer med for eksempel et kurs på Bali og hvilke fordeler/ulemper et tre måneder kort kurs har i forhold til ett- eller treårig.

Var usikker på om denne kunne postes i PT-forumet eller ikke. Landet her. Må gjerne flytte om det var riktig tenkt med PT-forumet siden det nok er flere PT-er som kikker innom der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Beste stedet (din mening)?

- Pris?

- Nødvendige grunnkunnskaper (din mening)?

- Steder eller områder i landet hvor det er minst og størst etterspørsel

Regner med at du mener beste PT-kurs når du spør om beste sted?

Jeg har planer om å ta mer PT-utdannelse gjennom AFPT. Har inntrykk av at NIH og AFPT sitt tilbud for å bli personlig trener er ganske likt kvalitetsmessig, men man får ikke støtte for å bruke AFPT og jeg tror derfor at de står litt friere i valg av pensum. NIH har gjerne litt mer "safe" pensum siden de har krav til hva som godkjennes. Jeg har inntrykk av at PT-kurs på Bali er litt preget av at å være PT er in. For all del, det er sikkert mange flinke der også, men jeg tror det er mange som reiser til Bali på PT-kurs som aldri hadde fullført kurset på andre måter. Etter hva jeg har hørt så er det mye drikking og festing på Bali-kursa. Det er sikkert mer sosialt, men neppe noe bedre utdannelse. For min del henger Bali-kurset en del hakk under AFPT og NIH selv om alle 3 gir like god utdannelse på papiret. Det er mulig jeg har feil inntrykk, men jeg synes det virker som at personer som tar Bali-kurset ofte er veldig utadvendte personer som er veldig gode på motivasjonsdelen (som jo egentlig er ganske viktig for mange kunder), kan det som er ganske basic, men er sjelden blandt de beste når det kommer til kunnskap.

AFPT-kurset koster vel ca 45 000,-

Trenger egentlig ingen grunnkunnskap for å bestå kurset, men jeg vil anbefale deg å lære mest mulig før kurset slik at du kan få mer utav det. For min del blir kurset mest for å få en god utdannelse på cv'en, da man ikke kommer så veldig langt med å si "jeg leser om trening og kothold hver dag altså, så jeg er egentlig veldig flink selv om jeg ikke har noe utdannelse."

Kurset er uansett bare begynnelsen. For å være en god PT må man drive med mye selvstudie for å holde seg oppdatert og kunne gi kundene sine mest valuta for pengene.

Jeg vet ikke noe om etterspørselen, men vil tro at om en person vil jobbe som PT og går inn for det så vil de uansett lykkes sålenge de passer på å tilegne seg kunnskapen som trengs for å være en langt over gjennomsnitlig god PT og skape resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener beste PT-kurs når du spør om beste sted?

Jeg har planer om å ta mer PT-utdannelse gjennom AFPT. Har inntrykk av at NIH og AFPT sitt tilbud for å bli personlig trener er ganske likt kvalitetsmessig, men man får ikke støtte for å bruke AFPT og jeg tror derfor at de står litt friere i valg av pensum. NIH har gjerne litt mer "safe" pensum siden de har krav til hva som godkjennes. Jeg har inntrykk av at PT-kurs på Bali er litt preget av at å være PT er in. For all del, det er sikkert mange flinke der også, men jeg tror det er mange som reiser til Bali på PT-kurs som aldri hadde fullført kurset på andre måter. Etter hva jeg har hørt så er det mye drikking og festing på Bali-kursa. Det er sikkert mer sosialt, men neppe noe bedre utdannelse. For min del henger Bali-kurset en del hakk under AFPT og NIH selv om alle 3 gir like god utdannelse på papiret. Det er mulig jeg har feil inntrykk, men jeg synes det virker som at personer som tar Bali-kurset ofte er veldig utadvendte personer som er veldig gode på motivasjonsdelen (som jo egentlig er ganske viktig for mange kunder), kan det som er ganske basic, men er sjelden blandt de beste når det kommer til kunnskap.

AFPT-kurset koster vel ca 45 000,-

Trenger egentlig ingen grunnkunnskap for å bestå kurset, men jeg vil anbefale deg å lære mest mulig før kurset slik at du kan få mer utav det. For min del blir kurset mest for å få en god utdannelse på cv'en, da man ikke kommer så veldig langt med å si "jeg leser om trening og kothold hver dag altså, så jeg er egentlig veldig flink selv om jeg ikke har noe utdannelse."

Kurset er uansett bare begynnelsen. For å være en god PT må man drive med mye selvstudie for å holde seg oppdatert og kunne gi kundene sine mest valuta for pengene.

Jeg vet ikke noe om etterspørselen, men vil tro at om en person vil jobbe som PT og går inn for det så vil de uansett lykkes sålenge de passer på å tilegne seg kunnskapen som trengs for å være en langt over gjennomsnitlig god PT og skape resultater.

Veldig bra. Takk for tilbakemelding. I utgangspunktet har jeg sett for meg tre valg. De er Bali, tre(?) måneder ved NIH og AFPT. Bali er vel egentlig mest for opplevelsens del.

Jeg tenker også at en sånn utdannelse vil se bra ut på CV-en seinere. Dessuten har jeg lyst til å gjøre noe med utdannelsen i tillegg. Liker å hjelpe folk, og trening og kosthold er noe jeg bryr meg om, selv om jeg til tider ikke vet helt hvor jeg skal begynne. Dessuten, om jeg finner meg ei dame etterhvert og hun synes at jeg bruker for mye tid på trening og det dilldallet der har jeg en utdannelse å slå i bordet med! Unnskyldning som bør bli godtatt, men om jeg ikke får drive med det jeg elsker så er nok ikke vedkommende god nok for meg, dessverre.

Veldig gode og nyttige meninger du kom med her! :)

Skal begynne på PT utdanningen om 2 år, og har allerede vært på biblioteket å lånt en del pensum bøker :wub: Oh the joy! :D Ingenting iveien med motivasjonen til å begynne på studiet hvertfall :p

Såpass ja. Skal ikke klage på motivasjonen da nei! :p Har du planlagt hvor du skal studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Såpass ja. Skal ikke klage på motivasjonen da nei! :p Har du planlagt hvor du skal studere?

Tror det blir NIH...rett og slett :) Tenker da å ta heltidsstudier, ikke deltid så blir; 1. År Basisår i idrettsvitenskap, 2. og 3. År Fysisk aktivitet og helse, for så å ta nye to år, Trening, coaching og idrettpsykiologi.

Så da blir jeg sittende igjen med Bachlor og så tenkter jeg på å ta Master innenfor idrettfysioterapi til slutt :) Hvis jeg gidder :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir NIH...rett og slett :) Tenker da å ta heltidsstudier, ikke deltid så blir; 1. År Basisår i idrettsvitenskap, 2. og 3. År Fysisk aktivitet og helse, for så å ta nye to år, Trening, coaching og idrettpsykiologi.

Så da blir jeg sittende igjen med Bachlor og så tenkter jeg på å ta Master innenfor idrettfysioterapi til slutt :) Hvis jeg gidder :p

Sprekt. Det er mange år på studentbudsjettet det. Høres ut som en fin plan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
Sprekt. Det er mange år på studentbudsjettet det. Høres ut som en fin plan. :)

Jupp, og samtidig skal samboeren ta arkitekt utdannelsen, som også er 5 år:P Så vi skal virkelig leve luksus livet de neste 5 årene :p Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å sertifisere meg som PT i Australia. Bestemte meg for å ta et tre måneders kurs siden jeg likevel suderer her nede og hadde litt tid til overs. Virker som det er litt mange studenter for dem å holde orden på, men ellers er studiene veldig greie. Betalte ca 25 000. Grunnen til at jeg startet var fordi jeg har en stor lidenskap for trening og kosthold og tenkte at det kunne være utrolig gøy å jobbe som PT på siden. Selfølgelig er det også for min egen del da jeg føler jeg ikke har nok kunnskaper til å kunne trene hensiktsmessig riktig. Sykt hvordan bare litt kunnskap om trening har forandret hvordan og hvorfor jeg trener. Tror det er mange som hadde godt av å ta et kurs, bare for å se hvor feil de faktisk trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko ønska flere kunne svart her :) Litt usikker sjøl. Kunne tenkt meg AFPT pga eg høre bra ting men sko ønska de hadde mer skole på kortere tid.. ikkje optimalt for min del å bruka aenkver helg pr mnd i 6mnd. Sko vert litt mer intense greier nå i januar-feb tia.. någen så vet om någe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko ønska flere kunne svart her :) Litt usikker sjøl. Kunne tenkt meg AFPT pga eg høre bra ting men sko ønska de hadde mer skole på kortere tid.. ikkje optimalt for min del å bruka aenkver helg pr mnd i 6mnd. Sko vert litt mer intense greier nå i januar-feb tia.. någen så vet om någe?

Helt enig. Har sett litt på AFPT selv og ser ut som noe jeg kunne tenke meg. Eneste aberet er nettopp det du sier. Annenhver helg i seks måneder. Jeg bor og lever to timer unna Oslo. Uaktuelt å pendle frem og tilbake tre ganger på en helg. Også uaktuelt å leie hotellrom annenhver helg, men så vidt jeg vet finnes det Hostel i Oslo og. Billig, men i slik forfatning som hovedstaden vår har væt i de siste par årene er ikke det noe jeg sjanser på.

Bali hadde virkelig vært noe, for opplevelsens skyld. Skulle hatt noen her til å sammenligne Bali og for eksempel AFPT, som selv har vært der og sett det fra innsiden. Tatt begge kursene. Hadde jeg dratt til Bali hadde de andre kunne feste uten meg, for det er jeg ingen fan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har selv søkt på AE sitt "kurs" I Orlando Florida høsten 2012 :) De kom ut med dette studie stedet sist fredag. Bare å satse på at jeg kommer inn hehe :p

Ååå! Jeg søkte på Bali og har fått plass der til høsten 2012, men nå fikk jeg nesten litt lyst til å reise til Florida istedenfor. Dilemma! :p

Hva var grunnen til at du valgte Florida fremfor Bali?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå! Jeg søkte på Bali og har fått plass der til høsten 2012, men nå fikk jeg nesten litt lyst til å reise til Florida istedenfor. Dilemma! :p

Hva var grunnen til at du valgte Florida fremfor Bali?

Jeg hadde også tenkt til å reise til Bali. Fikk vite av Ptn jeg bruker nå at jeg burde vente å se hva slags sted som kom opp :p

Og syns at florida virka veldig ålreit. Har altid hatt lyst til å reise til statene :) og man har jo store muligheter til å reise til eks. New York, Las Vegas osv, alt er bare en liten flytur unna :) Var vist også mulighet til å ta båten over til Bahamas. Også er det vel litt kult å være med i det første kullet som skal være der nede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid er dette kurset over, i Flordia altså? Hørtes utrolig nice ut, men spørs om det er satt opp på en måte som kan kombineres med jobb.

På nettsidene til AE står det at det var i ca 14 uker. Man har vist fri stort sett alle helger, så å ha en jobb der nede ve sia av burde jo sikkert være mulig, men så kommer jo det inn at det er jo greit å ha litt tid til skole arbeidet når man først betaler mye for å gå skole i statene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...