Gå til innhold

Crossfit jenta fra Bergen


Aleksander93

Anbefalte innlegg

Helt ærlig skjønner jeg ikke alt oppstyret det har vært rundt denne videoen. At hun er 17 år betyr jo bare at hun er ung og sprek. Ingen vet noen verdens ting om bakgrunnen hennes f.eks. Dessuten tror jeg de fleste med god innstilling og like ung alder fint kunne klart det samme med den oppfølgingen og drivkraften Crossfit Bergen virker til å gi medlemmene sine. Alt går om man vil nok (og ikke minst om det er tilrettelagt for mestring i tillegg)...

Men det er kanskje bare jeg som har blitt gammel og usympatisk, og ikke lar meg imponere så lett... :dry: (Careface!)

De fleste med god innstilling, god oppfølgning og god drivkraft klarer det aller meste. Hvis en skal evaluere alle prestasjoner på bakgrunn av forutsetninger, er det ganske mange idrettsutøvere og den slags som kommer til kort fordi de har et stort apparat rundt seg som hjelper til med disse tingene. Like fullt sitter hele verden og måper av prestasjonene deres.

I tillegg er en god innstilling og drivkraft noe som må komme innenfra og som man selv må jobbe med å utvikle. Det er litt synd om det skal være slik at tilretteleggelse for mestring forringer verdien av prestasjonene det resulterer i.

Det er selvfølgelig desto mer imponerende med mennesker som gjør utrolige ting mot alle odds. Likevel; i mine øyne blir parallellen til å skulle si at noe er ikke er imponerende fordi man har fått god hjelp, at jeg skulle si at det ikke er imponerende når du drar 100 i markløft (noe de aller færreste jenter klarer) fordi jeg har sett andre jenter som drar 150 og veier mindre. En sånn kultur legger strengt tatt ikke opp til ytterligere prestasjoner og lukter ikke akkurat godvilje...

My two cents, and food for thought. Men så kan det jo hende at jeg bare er ung og sympatisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Snakket ikke om deg, snakket om jenta i videoen. Var en annen video jeg så hvor hun kjørte en hel haug med kipping pullups

Jeg skjønte det. Men hun kipper ikke her!

Og ja! Hun driver med crossfit, og der er det en del kipping til tider. Vet du hva?

Det er gøy, føles litt ut som at man flyr :)

( jeg er selv enig i at kipping ikke er det du blir sterk av, men du får da haka over stanga noen ekstra ganger, og det er en fordel når du skal få inn mange rep på kort tid )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Jeg forstår hva du mener, og er til dels enig i det. Men jeg synes folk lar seg imponere fryktelig lett av slike youtubevideoer som får all verdens hyllest når folk står på gymmen hver eneste dag og gjør akkurat det samme. Og at jeg drar over 100kg i mark er da heller ikke noe å rope alt for mye hurra for etter min mening. Ser jo minst ti andre jenter ta like mye på gymmen. Ingen stor bragd.

(Sympatisk? Really? ;P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, men samtidig så er det ikke så lett å dra 65 kg i c&j som jente!! ( Jeg vet at den ikke telte, men nesten) Jeg trente selv crossfit i et års tid og jeg sier deg at hu der, er møkk sterk i både styrke og teknik, i hvertfall i det som vises i videoen.

Du har nok rett i at hun har alderen med seg, spretten og ung. Men hva så?

Jeg heier på hu! :)

Skal man "dømme litt strengt" er ikke løftet på 55kg godkjent heller. Men for all del, hun er sterk nok. 65kg er bra når man er 17 år og jente. Jeg vet ikke hvor mye hun veier heller, så det kan fort endre resultatet fra bra til veldig bra. Litt avhengig av hvor mye hun rykker også. Hvis hun løfter i 58 er det ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår hva du mener, og er til dels enig i det. Men jeg synes folk lar seg imponere fryktelig lett av slike youtubevideoer som får all verdens hyllest når folk står på gymmen hver eneste dag og gjør akkurat det samme. Og at jeg drar over 100kg i mark er da heller ikke noe å rope alt for mye hurra for etter min mening. Ser jo minst ti andre jenter ta like mye på gymmen. Ingen stor bragd.

(Sympatisk? Really? ;P )

Jo det er noe å rope hurra for. 100 + i mark er konge. Du er sterk :)

Ikke vær så negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man "dømme litt strengt" er ikke løftet på 55kg godkjent heller. Men for all del, hun er sterk nok. 65kg er bra når man er 17 år og jente. Jeg vet ikke hvor mye hun veier heller, så det kan fort endre resultatet fra bra til veldig bra. Litt avhengig av hvor mye hun rykker også. Hvis hun løfter i 58 er det ganske bra.

Nå er hun ikke vektløfter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...