Gå til innhold

Et spørsmål til damene her inne...


LMHR

Anbefalte innlegg

Jeg dumpet eksen på flekken da han ba meg slutte å trene før jeg ble en stor, stygg, mann (his words!) ingen kom til å like. Brent barn skyr ilden elns, så det er uaktuelt å bli sammen med en sånn en evarr again. Så jeg har nok et ganske høyt minstekrav til interesse for aktivitet og kosthold :)

For en dust!

You go girl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan håndterer dere å eventuelt ha en kjæreste/mann som ikke er så interessert eller har peiling på trening og kosthold? Jeg vil anta at man blir mer tiltrekt andre folk som trener osv når man driver med det selv, men jeg har forsåvidt fått med meg at det er noen damer her inne som har typer som er litt dvaske og uinformerte.

Blir det noe krangling angående daglig matvalg og trening? Føler han seg mindre mann om du ser mer fit ut enn han?

Dette er et interessant tema.

Det er vel relativt mange mannfolk som føler manndommen er truet sammen med sterke jenter, dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske samboeren min var en hardcore junkspisende gamer. Hadde jeg slippet å spise peanøttsmør i smug på soverommet, gjemme pepperkakene mine i klesskapet og hive sukkeret oppi "te-boksen". Sukker er fyfy i heimen. Jeg er glad i sukker :(

Nesten i hvert fall.

Haha,, ååh, føler med deg :) *klappe på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndterer dere å eventuelt ha en kjæreste/mann som ikke er så interessert eller har peiling på trening og kosthold? Jeg vil anta at man blir mer tiltrekt andre folk som trener osv når man driver med det selv, men jeg har forsåvidt fått med meg at det er noen damer her inne som har typer som er litt dvaske og uinformerte.

Blir det noe krangling angående daglig matvalg og trening? Føler han seg mindre mann om du ser mer fit ut enn han?

Dette er et interessant tema.

Har vært sammen med min mann i 6,5 år nå, og jeg har jo alltid hatt en litt over gjennomsnittet mer interesse for kosthold og trening generelt. I begynnelsen betydde det ikke SÅ mye, men seff vil man jo at kjæresten sin skal se bra ut, det er det vel ingen som kan nekte for ;) Han var jo på befalskolen for noen år siden og fikk endel hard trening :p Men ellers respekterer han at jeg vil ha den livsstilen jeg vil ha, og siden vi har barn, syns jeg det er ekstra viktig å være et bra forbilde for vår lille. Jeg vil jo tross alt at han skal se opp til sunne og sterke foreldre ;) hehe. Men nå i det siste har han sagt selv at han ønsker å forandre litt på formen, så da har jeg støttet han i det alt jeg kan. Har også laget en 50 dager til jul utfordring til oss begge to, der vi har litt individuelle konkurranser og prøver å motivere han alt jeg kan til å gjøre det han føler han får til, og også der han har litt utfordringer. Men han har alltid vært kjekk, så det har vel telt veldig for det og :D :D :D *stolt av mannen sin*

Første og siste forholdet mitt, og det går mer og mer over i sunnere og mer bevisste valg på hvordan man lever, tar vare på seg selv og vår lille familie. Jeg har vel en altfor snill mann, så jeg må jo si at jeg vet at jeg er temmelig bortskjemt sånnsett :p Men hvis det er noe, sier han jo fra, men pr i dag har han vi ikke kranglet noe om det, selv om jeg kan sitte timesvis og lese på forumer og alt som heter kosthold og trening. Sluker det i meg ;) men hadde det ikke vært for meg hadde han nok ikke kommet i gang med hverken et mer bevisst kosthold eller trening. Så jeg syns faktisk jeg fortjener et lite klapp på skulderen der altså ;)

Moro å se vår snart 3 år gamle sønn finne fram 0.5 kg vekta og legge den på den lille stanga... Så håper vi påvirker han i positiv retning :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-kanskje ikke helt det du spør om, men...

da jeg møtte gubben for snart 11 år siden, var vi begge litt overvektige...

vi har vell begge vært overvektige av varierende grad hele voksenlivet vårt, men det toppet seg for oss begge høsten 09, da vi begge var på vippen til fedme klasse 2!

så begynte det å skje ting i hodene på oss begge, først la jeg om livet og satset på trening mens han satt hjemme, heiet og skrøt av meg.

da jeg ble gravid, var det hans tur, han som hadde førsterett på treningsfri, fikk heiarop og skryt...

siden april 11 har vi begge satset, vi støtter hverandre, haier, hjelper hverandre tilbake på rett kjøl og rett og slett elsker hverandre...

min kjærlighet forandres ikke ettersom hva vekta hans viser, men jeg er jo selvfølgelig glad han nå klarer å ta bedre vare på helsen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-kanskje ikke helt det du spør om, men...

da jeg møtte gubben for snart 11 år siden, var vi begge litt overvektige...

vi har vell begge vært overvektige av varierende grad hele voksenlivet vårt, men det toppet seg for oss begge høsten 09, da vi begge var på vippen til fedme klasse 2!

så begynte det å skje ting i hodene på oss begge, først la jeg om livet og satset på trening mens han satt hjemme, heiet og skrøt av meg.

da jeg ble gravid, var det hans tur, han som hadde førsterett på treningsfri, fikk heiarop og skryt...

siden april 11 har vi begge satset, vi støtter hverandre, haier, hjelper hverandre tilbake på rett kjøl og rett og slett elsker hverandre...

min kjærlighet forandres ikke ettersom hva vekta hans viser, men jeg er jo selvfølgelig glad han nå klarer å ta bedre vare på helsen sin!

Det er jo konge at dere heier på hverandre og høres ut som dere har det meget fint sammen :)

Jeg er bare nysgjerrig på hvordan andre enn meg tenker. Jeg kan si selv at jeg aldri har falt for eller vært forelsket i en dame som har vært overvektig, om det er pga. jeg er en grunn mann som er overfladisk eller det bare ikke har falt seg sånn er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert sammen med mannen min i snart 12 år . Jeg har alltid hvert mere opptatt av kosthold osv enn han. Men han sykler sammen med meg om sommeren. Jeg har hvert mye syk, så har ikke hvert så aktiv på treingsstedet selv. Jeg vil jo gjerne at han skal trene litt og få litt mere muskler, han er tynn, men grei kropp, han ønsker å legge på seg litt. Vi har en sønn på 9 år sammen, så et sunt kosthold er jo viktig, så alle spiser det samme, uten om at gubben liker ikke kylling ( rare menneske :p ) . Men det går veldig bra. Han har sagt at trener jeg fortsatt når våren kommer, så joiner han gjerne etter hvert. Må se hvor lenge jeg orker også. Jeg har fibromyalgi, og er hjertoperert 3 ganger og operert lungen 1 gang. så jeg har en komplisert helse tilstand, så gubben venter litt for å se om jeg blir bedre og klarer å fortsette treninga. Han klager ikke, og syns det er fint at jeg vil ha en bedre kropp osv :) Jeg hadde aldri forlat han etter snart 12 år sammen og 7 års ekteskap fordi jeg er mere interessert i trening og kosthold enn han, vi har det jo bra sammen likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo konge at dere heier på hverandre og høres ut som dere har det meget fint sammen :)

Jeg er bare nysgjerrig på hvordan andre enn meg tenker. Jeg kan si selv at jeg aldri har falt for eller vært forelsket i en dame som har vært overvektig, om det er pga. jeg er en grunn mann som er overfladisk eller det bare ikke har falt seg sånn er ikke godt å si.

hehe... jeg tror det finnes få så grunne mennesker...

men, at man lettere faller for mennesker som tar godt vare på sin egen helse, er jo ikke så rart, når man selv er opptatt av sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvert sammen med mannen min i snart 12 år . Jeg har alltid hvert mere opptatt av kosthold osv enn han. Men han sykler sammen med meg om sommeren. Jeg har hvert mye syk, så har ikke hvert så aktiv på treingsstedet selv. Jeg vil jo gjerne at han skal trene litt og få litt mere muskler, han er tynn, men grei kropp, han ønsker å legge på seg litt. Vi har en sønn på 9 år sammen, så et sunt kosthold er jo viktig, så alle spiser det samme, uten om at gubben liker ikke kylling ( rare menneske :p ) . Men det går veldig bra. Han har sagt at trener jeg fortsatt når våren kommer, så joiner han gjerne etter hvert. Må se hvor lenge jeg orker også. Jeg har fibromyalgi, og er hjertoperert 3 ganger og operert lungen 1 gang. så jeg har en komplisert helse tilstand, så gubben venter litt for å se om jeg blir bedre og klarer å fortsette treninga. Han klager ikke, og syns det er fint at jeg vil ha en bedre kropp osv :) Jeg hadde aldri forlat han etter snart 12 år sammen og 7 års ekteskap fordi jeg er mere interessert i trening og kosthold enn han, vi har det jo bra sammen likevell.

Stå på :) Flott at du har motivasjon til å fortsette den spreke livsstilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på :) Flott at du har motivasjon til å fortsette den spreke livsstilen ;)

Takk for det. Jeg merker jo etter 1 uke at det gjør noe positivt på kroppen. Jeg håper det er mange år til jeg må ha ny hjertoprasjon, men selvsagt ekstra deler virker ikke i evig. Og ganske kompliserte feil. Men når jeg tok belastningstest sist hos hjertelegen på førsommeren, slo jeg legens forventning ganske fort. Jeg sykler jo mye npr sykkelsesongen er, og sykler da fort 10 mil i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Jeg merker jo etter 1 uke at det gjør noe positivt på kroppen. Jeg håper det er mange år til jeg må ha ny hjertoprasjon, men selvsagt ekstra deler virker ikke i evig. Og ganske kompliserte feil. Men når jeg tok belastningstest sist hos hjertelegen på førsommeren, slo jeg legens forventning ganske fort. Jeg sykler jo mye npr sykkelsesongen er, og sykler da fort 10 mil i uka.

Det er nok smart det du gjør med livsstilen da når du har en så komplisert helse som du sier. Det er ikke alle som klarer det, noen bare gir opp, eller ser litt svart kanskje, uten at jeg vet noe om det siden jeg ikke har noen plager selv. Creds :D(y) blir så glad av å se at man ikke bare gir opp :D Blir så motivert liksom, på en måte. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... jeg tror det finnes få så grunne mennesker...

men, at man lettere faller for mennesker som tar godt vare på sin egen helse, er jo ikke så rart, når man selv er opptatt av sin!

Hehe, man vet aldri.

Ja, det er nok mest det. Jeg er tilhenger av "like barn leker best" så man vil nødvendigvis være relativt kompatibel med partneren sin. Men jeg vet jeg er ganske kresen til tider og jeg trives ganske godt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man vet aldri.

Ja, det er nok mest det. Jeg er tilhenger av "like barn leker best" så man vil nødvendigvis være relativt kompatibel med partneren sin. Men jeg vet jeg er ganske kresen til tider og jeg trives ganske godt med det.

Ser den ;) Man skal være kresen, for hvis ikke finner man seg jo i alt, og det er ikke bra det heller. Jeg pleier å si at jeg ikke er kresen, jeg vet bare hva jeg liker ;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok smart det du gjør med livsstilen da når du har en så komplisert helse som du sier. Det er ikke alle som klarer det, noen bare gir opp, eller ser litt svart kanskje, uten at jeg vet noe om det siden jeg ikke har noen plager selv. Creds :D(y) blir så glad av å se at man ikke bare gir opp :D Blir så motivert liksom, på en måte. Hehe :)

Ja, tror det er veldig smart :) Hehe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den ;) Man skal være kresen, for hvis ikke finner man seg jo i alt, og det er ikke bra det heller. Jeg pleier å si at jeg ikke er kresen, jeg vet bare hva jeg liker ;) haha

Vet hva du liker, ja :D Jeg ser den.

Men det er jo ikke så langt unna sannheten. Det er ting jeg liker og vet jeg er svak for hos damer f.eks damer som vet hva de vil, som snakker når andre tier stille, som klarer å ta vare på seg selv og som generelt er "sterke". Da blir jeg litt ekstra mo i knærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hva du liker, ja :D Jeg ser den.

Men det er jo ikke så langt unna sannheten. Det er ting jeg liker og vet jeg er svak for hos damer f.eks damer som vet hva de vil, som snakker når andre tier stille, som klarer å ta vare på seg selv og som generelt er "sterke". Da blir jeg litt ekstra mo i knærne.

Ja, det skjønner jeg veldig godt :) Tenk så kjedelig å føye seg etter det andre vil hele tiden, som alltid er stille og ikke gidder å ta vare på seg selv.. Kan ikke bli noe tiltrekkende av sånt :p *ikke slemt ment mot de som kan føle seg truffet* :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg veldig godt :) Tenk så kjedelig å føye seg etter det andre vil hele tiden, som alltid er stille og ikke gidder å ta vare på seg selv.. Kan ikke bli noe tiltrekkende av sånt :p *ikke slemt ment mot de som kan føle seg truffet* :p

Haha ;)

Det hadde jo vært kjedelig om alle var like. Jeg har nok av kompiser som foretrekker jenter som er litt mer føyelige og stille.

Nei, gi meg heller en dame med ben i nesen og som tar meg i nakken til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...