Gå til innhold

Et spørsmål til damene her inne...


LMHR

Anbefalte innlegg

Åhåi. Dette høres jo ut som meg.

Samboeren min spiller data. Hele tiden. Til og med når det er fem og tyve varmegrader og sol!

Han spiser ikke frokost. og kommer hjem og er drittirritert klokka fem-seks fordi han ikke har spist noe hele dagen. Nå lager jeg middag fra bunn hver dag, men før heiv han alltid i seg pølser i brød eller big one pizza før jeg hadde kommet meg hjem fra jobb. Han er ikke interessert i hvor maten kommer fra, eller hva det er i det. Og bryr seg ingenting om hvordan han ser ut.

Og, ja. Jeg irriterer meg selvfølgelig over det.

Greit nok at jeg ikke var gjennomtrent da jeg møtte ham, og at jeg ikke er det nå heller. Men jeg har vært det, og jeg skal komme dit igjen. Så det hender det blir noen diskusjoner. Han er selvfølgelig lei av at jeg kommer med kjempefrekke utsagn som at det mest turnoff jeg vet er mannfolk som bare sitter og spiller osv.

Så ja, litt problematisk til tider... =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten trener, men har ett skikkelig kjipt kosthold til tider. Men det er helt ok for han er kjempepositiv til at jeg spiser sunt og trener :) Han blir heller ikke sur når jeg retter på teknikken hans, eller stort sett ikke sur... hender han murrer litt :p Kostholdet hans skal jeg alltids klare å snikendre den dagen vi evt flytter sammen, han er ganske altetende så :) For meg er det i allefall ikke ett problem at han ikke spiser så sunt siden han er så støttende til at jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg ble sammen med kjæresten for 2,5år siden lot jeg kiloene fosse på.

Nå er jeg på vei ned i vekt og trener 4-7 ganger i uken, spiser sunt og går nedover for hver uke.

Han derimot, han spiser så usunt at når jeg lager sunn middag lager han seg noe annet.

Når jeg spør om han vil være med å gå tur med hunden, trene eller om han ikke skal begynne å spille fotball (han var ganske god i sine yngre dager) så ler han og kommer med idiotiske kommentarer som "nei, det gidder jeg ikke", "virkelig? tror du jeg kommer til å gjøre det?".

Han er 23 år og lar seg selv forfalle, han er ikke overvektig men har nok et par kilo for mye og bryr seg ikke i det hele tatt.

Han er litt sånn at han ikke bryr seg så mye om hvordan han ser ut og ikke støttende på treningen min i det hele tatt.

Sier alltid "du er jo fin nå", hadde jeg vært en hval så kanskje jeg hadde sett ut som en fin hval men jeg er et menneske og ser bare ut som en hval for øyeblikket.

Det er noe som irriterer og ødelegger forholdet for vår del hvertfall og jeg kunne ønske vi hadde vært litt mer lik på disse punktene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen du lar hobbyene og kostholdet ditt gå utover kjæresten/samboeren din, så har det gått for langt. Blir h*n for feit og rett og slett usexy, så forstår jeg det, men det får da være grenser.

Klart, om h*n bitcher på dine valg, så forstår jeg det er slitsomt, men ta nå å respekter den andres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er helt ulike når det kommer til trening og kosthold her hjemme, og det har (utrolig nok) ikke bydd på problemer i det hele tatt.

Jeg trener 5-6 ganger i uka, mens samboern ikke trener i det hele tatt. Jeg jobber i en turnus som gjør at jeg har endel friperioder, så prøver å legge treningen til når guttungen er i barnehagen og mannen er på jobb. Men lørdager og minst en dag i uka er gutta hjemme mens ho mor drar på trening. Dette er prioritert foran mye, og samboeren min gjør sitt beste for å få presset inn treningen min de dagene vi har det hektisk. Det har aldri vært noen diskusjon på det. Han synes det er flott at jeg gjør noe for meg selv, som gjør at jeg føler meg bedre ;)

Jeg har et sunt kosthold, men er ikke fanatisk. Ofte setter vi opp ukesplanen på middager sammen, og da blir det ganske sunt. Skal han sette opp alene, blir det endel junkfood. Setter jeg opp alene, lever vi på kylling :p

Jeg har ingen problemer med at han ikke trener eller tenker så mye på hva han spiser, og han har ingen problemer med mine tanker rundt kosthold og trening. Nå har vi bodd sammen i endel år, jeg veit ikke om det kanskje er lettere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan håndterer dere å eventuelt ha en kjæreste/mann som ikke er så interessert eller har peiling på trening og kosthold? Jeg vil anta at man blir mer tiltrekt andre folk som trener osv når man driver med det selv, men jeg har forsåvidt fått med meg at det er noen damer her inne som har typer som er litt dvaske og uinformerte.

Blir det noe krangling angående daglig matvalg og trening? Føler han seg mindre mann om du ser mer fit ut enn han?

Dette er et interessant tema.

Jeg håndterer det egentlig jævlig dårlig, men det går. :D Han får bare sitte der med potetgullposen og ølmagen sin mens jeg er på trening. Gidder ikke krangle om det ihvertfall, det får være hans eget valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt hjem er det ulik livsstil og kostvaner..

I grunnen er vi forskjellig på det meste. Jeg er student og jobber litt frivillig ved siden av. Og nå har jeg trening flere ganger i uken. Han jobber og går på fotball to ganger i uken hvis det er mange nok som stiller så det blir trening.

Og det går i grunnen greit. Men vi er litt uenig på blant annet om vi skal ha et lager med snop og snacks.. Jeg vil ikke ha det for da er det tilgjengelig når suget melder seg. Mens han vil ha det.. Noe som har resultert i at han har laget seg er lager i bilen! Noe jeg bare må le av.. Der finner man handleposen med chips når det har vært tilbud og poser med annet han syns er godt. Og på kosten så prøver vi å kombinere. Vi har gjerne samme kjøtt men ulikt tilbehør. Han har hvit ris, mens jeg har fullkornsris og grønnsaker osv..

Men merker at han har dårlig innflytelse på meg til tider. Når jeg er sliten så drar han me med på en pizza eller noe junk.. For er jeg sliten så er og viljen svak.. MEN det går begge veier. For mine endringer har påvirket ham og i den retning at han begynner så smått å endre sine vaner. Så det å respektere hverandres valg ser jeg som det viktigste.

Ingen hets, ingen tull, bare respekt.

For det er ikke min kjæres feil at jeg lar meg påvirke i svake stunder. Vi er ikke enig alltid på hva som er sunt eller bra, men respekterer hverandres mening på det.

Og han har en forbrenning som tillater ham å spise omtrent hva det skulle være, mens jeg kan se på sjokoladen og den har lagt seg på rumpen..

Han er stolt av meg og støtter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss har det vært litt motsatt, jeg har vært den som ikke hadde peeeiling på trening før vi ble sammen. Jeg synes forøvrig aldri det var noe problem at han spiste sunt og trente 5 dager i uka selv om jeg ikke gjorde det, men jeg er veldig glad for at han har påvirket meg i positiv retning! Nå har jeg tatt innover meg det å trene og spise bra jeg også, så nå er vi på samme bølgelengde der, og det er iallefall supert!

Tror selv jeg hadde syntes det var vanskelig hvis jeg skulle bo sammen med en som ikke var opptatt av sunn mat og trening hvis jeg selv var opptatt av det. Da blir det kanskje fort til at man spiser forskjellige middager, må handle "hver sin mat" og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...