Gå til innhold

Mat på travle dager!


marjoh

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt på studier, etter et år uten skole, og det er så vanskelig å komme inn i gode rutiner. Gikk meget fint med kosthold og trening før, men nå ble det plutselig så mye på kalenderen. Noen som har noen tips til enkel, men næringsrik mat å ha med når man er på farten mesteparten av dagen? :) I det siste har det blitt veldig mye drittmat, rett og slett, og det skal det bli slutt på.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt aller beste tips som jeg selv praktiserer er å planlegge og lage frokost og lunch kvelden i forveien (det har vi alle tid til)

Kjøp inn tupperware på ikea så har man bra nok matbokser!

Oppebevares maten riktig så er det lite å utsette på smaken;)

Men noen måltidseksempler:

Karbonaddeig, bland inn cottage cheese, stek noen speilegg ( noen uten plomme og noen med)

Omelett: Knus så mange egg du ønsker, bland inn cottage cheese og stek i panna, når den begynner å stivne så legg 100 g kokt skinke, purre eller vårløk og tomater på en side og brett den "tomme" siden over der du har lagt fyllet (denne smaker bedre kald dagen etter enn når den er varm synes jeg)

Wok med Kylling/biff/Svinefilet/ scampi og nudler/ris kan lett varmes opp i mikroen dagen etter uten at det går utover smaken

Dette var noe av det jeg kom på i farta som jeg selv spiser daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du megadårlig tid rasker du med deg en matboks hjemmefra og stikker innom butikken i et ledig øyeblikk. Kjøp ferdigpose med salat, pålegg av kylling, skinke eller roastbiff og noen cherrytomater. Dette hiver du i matboksen og spiser, enkelt og greit:) Ha gjerne noen knekkebrød eller pumpernickelbrød i veska! Det er mitt triks de dagene tiden ikke strekker til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinbar er kjekt å ha i slike tilfeller.

Men når det går med en proteinbar etter kveldsmaten hver kveld så kan det være litt farlig å ha det i hus .. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 boks tunfisk

Olivenolje etter behov

Krydder etter ønske

Finhakket løk

Spinat-terninger

Linfrø etter behov

Ris eller pasta om en liker det

Grønnsaker og greier

Voila! No-stink ganske god tunfiskmos som holder seg kald grunnet spinat-terningene.

1 boks tunfisk

4 bananer

kanel

Mos sammen. Overraskende godt. God med chili på og.

Vel er jeg grådig glad i både tunfisk og kanel, men sammen og attpåtil med banan? Den var ny.:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...