Gå til innhold

Christoffer

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg tar lunch seriøst: Dagens lunch (derfor biff i tupperware-bilde) Spiser etter PF så dette er dagens første måltid. 200 G nypotet skjært i skiver og stekt på 225 grader i ovnen med salt&pepper 300 G Mørbradbiff. Stek på begge sider og når den nærmer seg ferdig så legger jeg 2 skiver med bifftomat over og 2 skiver med brie. Legger så lokk på panna i 2 min til brien er smeltet. Lages kvelden i forveien så jeg synes den blir bra om jeg tar den 2 minutter i mikroen når det er tid for lunch!
  2. Forslag til oppskrift på Salsa: 1 boks hermetiske tomater 1 lime koriander Og hvitløk og Chili etter ønske. Slik jeg lager den: Knus tomatene med gaffel slik at det bli grove biter, finhakk chili og hvitløk (hvitløkspresse synes jeg er best å bruke) Bland dette og tilsett lime. Smak deretter til med finhakket Koriander. Hermetiske tomater er 20 kcal, 1 gram protein, 3 gram karbo og 0,2 gram fett per 100 gram. Salsa fra butikk er også helt greit å bruke på psmf men hjemmelaget smaker jo best:)
  3. Så lenge man teller med sausen i regnestykket over det totale inntaket så er det lov. På psmf så skal man innta minimalt med karbo og fett (fettet skal komme fra omega 3 og det lille som er i rent kjøtt) En av grunnene til at man "fraråder" saus er av den grunnen at fast føde metter, noe flytende føde ikke gjør. Ett tips kan være å bruke vann (sparer kalorier) fremfor melk og la sausen koke på lavere varme i 15-20 minutter (tykkere saus) (hvis du bruker posesaus)
  4. Disse 1-kalorisprayene fungerer jo også greit. Kan kjøpes på de fleste menybutikker. eller på proteinfabrikken: http://www.proteinfabrikken.no/Proteinfabrikken/Smartmat/Sprayfett/Fry-Light-Solsikkeolje-250-ml-Fry-Light-12807-p0000004619.aspx Næringsverdi Per. Spray 0,2 ml Energi 3,9Kj / (0,9kcal) Protein 0,0 g Karbohydrat 0,0 g Fett 0,1 g Hvorav enumettet fett 0,02 Hvorav flerumettet fett 0,07 Kolesterol 0,0 g
  5. Stek opp en pakke med fryst scampi (500 G fryst) Kutt opp en hel rød chilli( hvis du liker det litt spicy), bland inn med frisk koriander og press over en halv lime. Kan la det stå i kjøleskapet en time eller to om du har tid for at smakene skal sette seg litt. Stek så halvparten raskt og ta det ut av pannen, tilsett andre halvparten og stek det. Tilslutt heller du alt i pannen og presser ut ønsket mengde lime av siste halvpart med lime over scampien og blander inn det. "server" gjerne på en seng av ruccolasalat. (ca) Totalt næringsinnhold (inkludert scampi, en chili, l
  6. Middag: 8 speilegg av kun eggehvite, en halv pose røsti poteter, en pakke med god og mager bacon, 1 boks med tomatbønner. 700 kcal! Tilskudd: omega 3 PF!
  7. Jeg bruker www.matvareguiden.no Enkel og grei side og har de fleste typer mat. Lett å sette sammen tallerkener etc..
  8. Her er foresten svar på det du spør om angående morgenkardio i begynnelsen av tråden: Morgenkardio øker ikke forbrenningen Hvordan ser en ca gjennomsnittlig dag ut for deg da mtp kosthold? Hvis du skriver ned hva og når du spiser? Og vær ærlig, legg ut alt:)
  9. Regnestykket er enkelt; spiser man mindre kalorier enn kroppen bruker så går man ned i vekt. Før jeg begynte med periodisk faste så var jeg helt ødelagt etter morgenkardio. Nå har jeg morgenkardio og første måltid i 12 tiden og det føles så mye bedre!
  10. Mitt aller beste tips som jeg selv praktiserer er å planlegge og lage frokost og lunch kvelden i forveien (det har vi alle tid til) Kjøp inn tupperware på ikea så har man bra nok matbokser! Oppebevares maten riktig så er det lite å utsette på smaken;) Men noen måltidseksempler: Karbonaddeig, bland inn cottage cheese, stek noen speilegg ( noen uten plomme og noen med) Omelett: Knus så mange egg du ønsker, bland inn cottage cheese og stek i panna, når den begynner å stivne så legg 100 g kokt skinke, purre eller vårløk og tomater på en side og brett den "tomme" siden over der du har la
  11. Siste uken med big holiday sale på discount supplements.co.uk
  12. Omelett: 8 egg (3 plommer og 8 eggehvitte) 100 g kokt skinke paprika purre 55 g cottage cheese 1 skyr yogurt Næringsinnhold: 480 kcal 17 g fett 75 g proteiner 8 g karbo Blir en større middag;)
  13. http://fitnessbloggen.no/la-deg-inspirere-av-disse-treningsprogrammene/ Her har du forskjellige splittprogram og fullkroppsprogram for alle med 0-3 år treningserfaring. Beskrivelser av de forskjellige øvelsene finner du her på siden under øvelser. http://fitnessbloggen.no/ovelser/
×
×
  • Opprett ny...