Gå til innhold

Mat på travle dager!


marjoh

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg tar med meg en liten matboks med energi müsli fra axa og en yoghurt naturell som jeg blander på stedet. Mye sunnere og mer mettende enn en god morgen yoghurt, og litt billigere tror jeg!

Ellers lager jeg store tunfisk- og bønnesalater jeg har i kjøleskapet mitt som holder i 3 dager. Så trenger jeg bare skuffe litt av den i en matboks før jeg drar. Tar litt tid å lage, men så får man lunsj til mange dager da :)

I tilegg har jeg neten alltid en pose knaskerøtter eller lignende i vesken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her! :-)

Jeg er veldig fan av cottage cheese med et eller annet tilbehør, f. eks bringebærsyltetøy eller bær.

Naturelle nøtter kan være kjekt å ha i baggen. Det er et fint lite mellommåltid om man er på farten.

Lag egne musliblandinger og muslibarer som er sunne, det er veldig kjekt!

Ellers er naturell yoghurt med bær, musli eller annet alltid enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag mye, når du først lager. Det tar nøyaktig like lang tid å steke 3 kyllingfileter som det tar å steke kun én. En går til middag også har du to til f.eks lunsj/middag dagen etter...Jeg spiser masse kylling! Kylling og salat er beste lunsjen! Sunt og godt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskekaker og karbonader er helt genialt. Er både godt kaldt (i mine øyne) og kan også varmes lett i microen. Tar du med deg litt grønnsaker i tillegg, så får du et supert måltid! ..

Må også nevne den kjære omelleten, som flere andre har anbefalt. Tar ikke mer enn 5-10 min å lage og du kan putte opp hva som helst. Mine favoritter er skinke eller salami, squash, tomat, paprika, ost/ cottage cheese, champinjong. Men har også brukt både reker, brokkoli, pølsebiter, bacon osv. alt ettersom hva jeg finner i kjøleskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Har nylig begynt på studier, etter et år uten skole, og det er så vanskelig å komme inn i gode rutiner. Gikk meget fint med kosthold og trening før, men nå ble det plutselig så mye på kalenderen. Noen som har noen tips til enkel, men næringsrik mat å ha med når man er på farten mesteparten av dagen? :) I det siste har det blitt veldig mye drittmat, rett og slett, og det skal det bli slutt på.

Takk for svar! :)

Cottage cheese med tilbehør (sukkerfritt syltetøy, kanel og sukrin, mandler osv)

Karbonadedeig og salat

Kokte egg, ost, nøtter og frukt

Kylling

Kyllingpålegg (behold det i pakningen), speltlumper, tomat eller andre grønnsaker (syns maten holder seg bedre om de er i orginalpakningen sin til man skal spise)

Oppkuttede grønnsaker (gullerøtter og blomkål) - god snacks

Skyr, nøtter, frukt

Middagsrester

Jeg har laget potetbåter og kylling, og spist kaldt på skolen, syns ikke det er så værst det heller :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...