Gå til innhold

Hvor handler du?


02-snapper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er beriket med å bo i et område med kiwi, rimi, ultra, meny og rema i svært akseptabel avstand. Kiwi og rimi står øverst på lista, da de er nærmest hos hver av foreldrene mine, og vesentlig billigere enn ultra og meny. På de to sistenevnte handles kun ting som ikke er å få tak i på kiwi og rimi. Ingen tvil om at det er større utvalg der, men jækla dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet foretrekker jeg Rema eller kanskje Kiwi pga lave priser og brukbart utvalg. Nå har jeg bare Rimi og Coop Mega rett i nærheten av der jeg bor. Så akkurat nå bruker jeg begge de to, i og med at de ligger rett ved siden av hverandre. Blir mest småhandling der. Rimi har ofte halv pris (datovare) på ferskvare som kjøtt etc, så handler en del sånt der, mens Mega har stor frukt/grønt avdeling og generelt godt utvalg.

Men det hender ofte jeg tar en liten busstur til nærmeste Rema/Kiwi når jeg skal handle inn mye :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skulle jeg gjerne hatt en coop-rimikiwimeny.. Rimi's kvalitet (den som er her har alltid ferske flotte grønnskaer/frukt) + kiwis moms deal og garantier + menys utvalg og ferskdisk + coops medlemskort... det hadde vært saker det gitt

Blir forsåvidt til at jeg handler med på Prix - siden jeg er deltidsannsatt der.. litt "lojalitet" kanskje? Ganske greit å få kjøpeutbytte og bruke de tilbudene som er gode =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ofte på coop prix fordi det ligger så godt som vegg i vegg med treningssenteret. Liker best å handle på meny, det er den eneste butikken i området som selger speltlomper (pluss de selger sukrin og sukrinmelis der!!). Det som avgjør for meg er vel hva slags matvarer de har. Må ofte innom 3 - 4 butikker på en handletur for å få alt jeg skal ha.

ICA - lerums sukkerfrie syltetøy

Coop extra - karbonadedeig 2 pk. for 60 kr

Meny - speltlomper

Spar når de har 10kroners marked - billig skyr! Og 5 store brus til prisen for 3 :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema 1000 er den nærmeste butikken, når jeg er hjemme hos mor og far er det Kiwi. Apropo momskutt: juks. Prisene er høyere enn tidligere i utganspunktet, så du sparer ikke så himla mye totalt sett. Om jeg handler på Rema eller Kiwi blir litt hipp som happ, føler jeg - med mindre jeg går for First Price produktene.

Om jeg skal handle kylling (som ikke er utvannet) - går jeg på Rimi. Men prismessig er faktisk den utvannede kyllingen på Rema 50 øre billigere enn den på Rimi, om man trekker fra prosentandelen saltvann fra totale kg og deler på prisen. Nå hørtes jeg nerd ut, men je. Det er jeg vel og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel veksla litt mellom rema og prix i lengre tid. Handler stort sett aldri på Rimi, det må være om jeg skal på en av mine 10-12timersvakter på jobb og må ha litt tunfisk og salat (da rimi ligger på vei til jobb). Nå har kiwi åpna rett over veien fra meg da, så jeg merker at det er blitt en del kiwi-poser i poseskapet nå. Men det er IKKE billigere på kiwi enn på prix og rema her ihvertfall, ikke på de tingene jeg vanligvis handler (og jeg kjøper megalite first price)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler stort sett på Coop Prix. Ligger 50 meter fra leiligheten, pluss at jeg jobber i butikken. Jeg liker egentlig ikke Rema, siden de aller fleste butikkene jeg har vært borti er rotete, har dårlig frukt og dårlig service. Med et hederlig unntak - Rema 1000 Hunndalen på Gjøvik. Sykt nice butikk, og folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • Rema 1000 for brokkoli
  • Kiwi for kylling og Cola Free og trumfpoeng, så storhandlinga skjer som regel der.
  • Coop Mega da de har best utvalg på kjøtt og den eneste sjappa som har Coco Pops :p
  • Bunnpris fordi de har torsk hver onsdag på tilbud:P

Har en Ica Nær også men den er så hinsides dyr at jeg tror jeg har brukt den 2-5 ganger i løpet av et år på småtteri :p:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ?

Tror maten bare oppstår i kjøleskapet hjemme. Antagelig noe kona styrer med, hender jeg ser hun drasser en dritdiger haug poser inn på kjøkkenet. KAN det være en sammenheng her tro ? :)

Og bare så rødstrømpefeministene skal holde blodtrykket nede; jeg LAGER gjerne mat, av innkjøpte råvarer. Da snakker vi like gjerne hjemmelaget wok av ferske grønnsaker, med kylling, laks OG reker, altså ikke bare pølse i lompe, som vel er prototypen på udugelig-gutte-mat.

Men jeg HANDLER ikke maten, der kreves det fagkunnskap jeg rett og slett ikke har ....

(neineinei, du må ikke kjøpe DE gulerøtt-pakkene, de andre posene holder seg friske MYE lengre...... ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(neineinei, du må ikke kjøpe DE gulerøtt-pakkene, de andre posene holder seg friske MYE lengre...... ) :)

Hihi...

Min kjære handler kun småting hvis jeg ikke får gjort det, og da spesifiseres det med hylleplassering, merke, mengde og pris for at jeg ikke skal få feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema fordi de er billigst på de varene jeg kjøper mest av. Handler ellers enkelte tilbud på Coop Hypermarked, men tar aldri turen hvis de ikke har ting på tilbud som er av interesse.

Er en Kiwi i nærheten her også, men den er relativt liten.

Btw så er det mest irriterende jeg vet om butikker som har myntsystem på handlevognene. Hvem i svarte har MYNTER i 2012? Det er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg kjører litt lenger til en annen Rema her jeg bor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...