Gå til innhold

Hva ønsker du deg statlig støtte til?


Keegil

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10046479

I lys av saken i VG om den overvektige 18-åringen som søkte om støtte for lavkarbodiett og ikke fikk det, tenkte jeg det kunne være moro å høre hva alle andre ønsker seg støtte til når det gjelder trening og kosthold.

I'll go first:

  • Jeg synes biff er ekstremt godt, og min livskvalitet synker betraktelig om jeg ikke spiser minst 2 kg biff i uka. Spiser jeg mindre enn det, risikerer jeg å bli deprimert og må få psykiatrisk behandlig på en offentlig institusjon. Det er dermed bare rett og rimelig at det offentlige sponser mitt biffkonsum i sin helhet.
  • Frem til min nylige anskaffelse av FiveFingers har jeg regelmessig slitt ut opptil flere par sokker på rigorøs trening i sokkelesten på treningsstudioet. Dette er naturligvis fordi jeg ikke kunne ta meg råd til sko. Jeg kunne heller ikke unnlate å dra på gymmen, ettersom det hadde ført til overvekt og påfølgende trygdeutbetalinger. Derfor synes jeg det er på sin plass at jeg får refusjon for abnormal slitasje på sokkebeholdningen i sokkeskuffen min.

EDIT: Burde kanskje ha lagt ved den her...

post-4-14440890797842_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* Penger for cøliaki, selv om jeg ikke får utslag på testene fordi jeg har levd for lenge glutenfritt, jeg blir for syk av å prøve å spise gluten til å gidde å gå igjennom det som må til for å få utslag...

* Sponsa PT!!! Slik at jeg kan nå mine mål, og heller ikke bli feit igjen, som da kan resultere store utgifter for staten om jeg skulle bli for stor.

* Klær! Alle klærne mine begynner å bli for store! Det er dyrt å gå ned i vekt når garderoben må byttes ut..

* Ferie.Tror resten av Oslo hadde trengt å bli kvitt meg for en stund

* Massasje, slik at jeg ikke blir sykemeldt og koster staten penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser kyllingfilet og karbonadedeig hver dag, og det gjør det med ingenting å kjøpe. Men Staten kan gjerne sponse treningen min, siden jeg også betaler PT selv for å ha et lite spark i baken hver uke. Også vil jeg ha 60% i tillegg på lønnen min, siden bøndene får 60% av inntekten sin fra Staten. Hvis de ikke så ønsker jeg at bøndene skal få mindre penger, så de også må jobbe hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Statlig støtte til å få orden på matvaremarkedet,så vi ikke lenger har 4 store kjeder som bestemmer alt av hva som skal i butikken.

Statlig støtte til å opprette uavhengig markedsregulator på matvarer(Så Tine/Nortura/Prior etc ikke er i en situasjon hvor de kan mele sin egen kake)

Statlig støtte til de som kan fremvise dokumenter/resultater på at de gjør sitt for å holde seg i form,og dermed spare helsenorge for penger,og følgelig omvendt til de som viser at de gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å vri litt på dette.. hvorfor må staten støtte alt og alle, kan vi ikke alle bare betale mindre skatt?!

Meeeen, skulle jeg fått noe form for støtte måtte dette vært støtte til parkering.. koster skjorta å parkere i Oslo!! Og kanskje litt støtte per parkeringsbot også?! :eek::whistle: Klarer ikke overholde parkeringstiden når jeg trener, er rett og slett UMULIG!!!!

(Bla bla.. du kan jo bare gå eller sykle.. bla bla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å vri litt på dette.. hvorfor må staten støtte alt og alle, kan vi ikke alle bare betale mindre skatt?!

Meeeen, skulle jeg fått noe form for støtte måtte dette vært støtte til parkering.. koster skjorta å parkere i Oslo!! Og kanskje litt støtte per parkeringsbot også?! :eek::whistle: Klarer ikke overholde parkeringstiden når jeg trener, er rett og slett UMULIG!!!!

(Bla bla.. du kan jo bare gå eller sykle.. bla bla)

el-bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske jeg ikke ble straffet for å ville jobbe.. Men at jeg fikk de usle dagpengene mine selv om jeg jobba 20 timer å fikk 2 lapper i lønn..

Også kunne tannlegen vært billigere.. Og evt linser hadde også kunne hjulpet på :p

Men sånn egentlig burde NAV bare legges ned.. Gir meg i grunn bare mer hodebry enn hjelp sånn egentlig :p:cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid Kristine Jeg fikk igjen på skatten ved å fremlegge kvitteringer for glutenfritt kosthold og eventuelle testresultater fra private klinikker. Jeg fikk påvist glutenintoleranse (ikke cøliaki) hos Balderklinikken ifjor og fikk igjen 6000 kr på skatten :):) Det er ikke 2000 kr i måneden til mat som de med påvist cøliaki får, men det er da alltids noe :)

Med det sagt skulle jeg gjerne fått støtte til tre-fire solferier i året slik at min syklisk noe sjenerende eksem på øyelokket kunne holdes i sjakk :p Oooh, samt for kostnader for sosialt samkvem ute på 'byen' slik at jeg som singel ikke blir ensom og deprimert (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, intressangt....bare synd at jeg ikke lenger spiser noe som helst glutenfrittbrød, pasta eller anet erstatningstull, og glutenfritt knekkebrød kjøper jeg via jobb (asko, storkjøkken, drit billig), så jeg overlever nok, dessuten så HATER jeg kviteringer.... Men skal lese meg litt opp på det der, så takk for tipset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingstøtte, spiser mye kylling hver dag.. og om jeg ikke spiser kylling må jeg spise biff som visstnok skal være "såå" kreftfremkallende, og da blir det enda dyrere for staten om jeg får det..

Og ris, siden hver gang jeg skal måle opp ris så mister jeg alltid mange korn på gulvet, da må støvsugeren fram noe som igjen fører til et høyt strømforbruk, billigere for staten å sponse ris til meg da..

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...