Gå til innhold

Davida

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Du kan jo mene at 50 kg passer til en utrent "pike" men det er mange som begynner med mye mindre enn 50 kg. Særlig siden man man må øve teknikken med ikke for stor belastning Teit å mene noe er passende uten å koble det sammen med realiteten av hva kroppen klarer, synes jeg. Klarer du ikke 50 kg klarer du ikke 50 kg. Stolthet er dumt i denne sammenheng. Det er kroppen, ikke stoltheten du skal styrke, er det ikke?
  2. Brun ost ville jeg ikke spist men gulost er genialt. Så lett ost fra synnøve finden er kjempegod og har kun 10 % fett sånn at jeg kan spise mer enn av fete varianter. Holder meg mett lenger om jeg tilsetter det i salaten sammen med kjøtt. Om jeg kun tar kjøtt blir jeg sulten mer enn en time tidligere. Mettet fett er ikke farlig, og tåler man proteinene i er ost helt fint. Jeg innbilder meg at kroppen min ikke liker ost like mye som annen ren mat, og jeg tror det er individuelt om ost er bra eller ikke.
  3. Lavkalori forbinder jeg med masse grønnsaker, mager ost som så lett ost fra synnøve og cottage cheese, bare litt av det kaloririke som nøtter, fete oster og smør etc., fisk, hval,reinsdyr og kylling fremfor fete kjøttdeiger, pølser etc. Litt ekstra mye protein fordi det metter bra, men i kombinasjon med litt fettrik mat også for å gi metthet mer enn 2 - 3 timer. Proteinpulver å bake med. Med lavkalori tenker jeg også ikke alkohol (7 kcal pr gram) og ikke sukkerholdig mat/godis i det hele tatt.
  4. ja alle på lavkarbo drikker en 5-6 dl olivenolje hver dag;)
  5. Alle vet at moderasjon og variasjon er sunt. Å drikke olivenolje er mye vanskeligere å innta i samme antall gram i forhold til karbohydratrik mat, som brød og pasta og dette faktum kan hjelpe folk ned i vekt.
  6. dette går det mye av: så lett ost fra synnøve finden kyllingfilet stor pakning lys tahini stangselleri agurk tomater grønn paprika rødløk karbonadedeig finnbiff rosenkål/brokkoli/aspargesbønner ren soyamelk noen ganger torsk, cc, svart te, suketter, linfrøolje, olivenolje og egg
  7. Yogakurs og månedskort på trikken( siden det ennå ikke er gratis og koster 50,- for enkeltbillett!)
  8. Det er bra du ble skeptisk fordi det var feil tistel jeg skrev om til slutt der, det er ikke storborre , men mariatistel som virker sånn. Og det fant jeg her Milk Thistle Benefits | Benefits of Milk Thistle | Milk Thistle Guide Begge tistlene senker blodsukkeret og kolesterolet. Storborre(burdock) reduserer ødem og øker stoffskiftet. Beklager rotet (som skyldes at jeg skrev om tistlene på samme ark)
  9. storborre (urt) skal stimulere stoffskiftet, virke mot vannopphopning, senke blodsukkeret og det dårlige kolesterolet, hjelpe mot "obsessive compulsive disorder" m.m.
  10. Jeg hadde ikke tørt å ta det. Hvis jeg måtte gjøre det ville jeg lest meg opp på hva jeg trygt kunne og burde spise etterpå for å bygge opp en sunn tarmflora etterpå. Ville heller spist sunt (unngått sukker ihvertfall!) for å endre floraen til det best mulige. At magen din står ut har ikke med dårlig trente nedre magemuskler å gjøre da?
×
×
  • Opprett ny...