Gå til innhold

Skyr


Ultraboy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skyr er egentlig ikke en yoghurt, men mer en type ung ost. Den er ikke tilsatt sukker, men tilsatt søtningsstoffer...

Næringsinnhold per 100 gram (f.eks skyr m/ jordbær og granateple):

62 kcal: 11, 2 gram protein, 4,1 gram karbohydrat og 0,2 gram fett. Et beger á 160 g gir ca 100 kcal (kan minne litt mer om kesam enn yoghurt i forhold til næringsinnhold, mer proteiner f.eks enn i vanlig youghurt, noe som gjør at den metter litt mer ;)

Funker vel kanskje greit som snacks eller mellommåltid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q Skyr Drikke er også knall, smaker bedre syns jeg. Men er jo flytende så metter vel ikke fullt så mye. Dessverre er det jo få butikker som har den inne virker det som, også er det ikke akkurat billig.

Rema 1000 selger forresten vanlig skyr til 10,- boksen for tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste masse skyr før! Minst 2 om dagen :whistling: Syntes det er en av de beste melkeproduktene vi har i norge me god smak og veldig bra næringsinnhold, men nå prøver jeg å slutte med melkeprodukter pgr av melkeinntoleranse( hatt i maaange år, men ikke brydd meg,fyfy).:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i skyr selv, og ender som oftest opp med å kjøpe det om jeg trenger et raskt mellommåltid når jeg er på farten! Har i grunn bare spist den minste versjonen med smak, men kjøpte i går en naturell variant som jeg skal prøve ut (som de forøvrig selger i altfor få matbutikker i Bergen-.-). Skyrene med musli og tørket frukt er jeg ikke noe fan av, da den inneholder betydelig mer sukker og disse såkalte musliene har veldig lavt fiberinnhold og bare masse tomme karbohydrater. Da slår jeg heller et slag for å pryde skyren med nøtter, frø, sukkerfrie gryn og fersk frukt/bær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...