Gå til innhold

Mann - barbering av overkropp, how to?!


sg8

Anbefalte innlegg

Hallais!

Nå er det jo faktisk talt sommer og sol, og jeg har kommet i godformen.. dog har jeg en relativt stor veiviser under navlen samt lysere hår over før det blir lengre og mer svarte hår på brystkassen (ikke snakk om noen monkeyman, men nok til at det er lite pent). Problemet er også at hvis jeg tar veiviseren og kassen så er det masse hår mellom veiviseren og kassen som gjør at det ser latterlig ut der det plutselig ikke er noe hår, så tenker kanskje å ta hele sjiten.

Jeg har dog angst for å barbere hele magen og kassen i tilfelle jeg da vil ende opp som en gorilla etterpå når det vokser ut igjen? Vil det bli mye lengre enn det var? Husker jeg prøvde meg på en rævbarbering for noen år siden - resultatet ble fatalt en stund etterpå, og det å vedlike holde rævbarbering kan vel kunne påpekes å være noe merksnodig.

Hva bør jeg bruke? Vanlig barbskum og høvel, veet man får kjøpt i butikken (sånn rosa boksting), hårfjerning...? Hvor ofte, tips? Erfaringer?

Hilsen barbermannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobro

Veksten kommer til å eskalere etter barbering, ja. Det beste er skikkelig voksing. Det er nok litt smertefult men skal være det beste. Det enkleste er å bruke feks en Philips Bodygroom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro
Jeg tror du trygt kan bruke høvelen (eller maskin er vel enklest og kjappest). Jeg bodde med en kar som barberte både mage, bryst og rygg og han ble ikke noe mer gorilla av den grunn. Tror det er en myte at man får mer hårvekst av å barbere.

Hva baserer du dette på? At han barberte seg regelmessig og dermed kan du konkludere med at han ikke fikk økt hårvekst?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får mer hår etter å ha barbert seg, så burde vel leggene til de fleste jenter sett ut som gorillalegger etter noen uker uten barbering. Det er ikke tilfelle for meg i alle fall.

Håret blir slitt og tynnet ut i tuppene om man ikke har fjernet det på lenge. Når man fjerner det, og det vokser ut igjen er det helt nye, stive, tykke hår. Ikke digg å ta på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Høvelbarbering på overkroppen ser rimelig tullete ut spør du meg. Trim det heller ned med en maskin så kan man få det til å se naturlig ut i alle fall. Folk forventer at gutter skal ha hårveks på overkroppen og da er det bare å trimme det ned til du er fornøyd. Med høvel er det kun hår eller glatt som faen du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales ikke!! Er bare slit, hilsen en som har litt mer hår enn han egentlig ønsker.

Hvorfor skal alle gå rundt som glattbarberte Ken dukker? Bare vent så kommer den 70 -80tallsmoten at hår er sexy tilbake.

Anbefaler heller trimming i såfall..Klør forferdelig hvis du ikke barbere det ofte når du først har tatt frem høvelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det er zyzz revolution nå, he said no body hair. gotta obey brahette.

Jeg skjønner de som fjerner hår på ryggen om håret er med på å danne kviser, selv om jeg ville frarådet det også siden det vokser ut igjen så fort, men hårfjerning foran er tragisk, synes jeg. Fordi mange synes det er sexy med hår. Motsetninger tiltrekker hverandre, så skal vi begynne å anlegge hår fordi dere fjerner det?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner de som fjerner hår på ryggen om håret er med på å danne kviser, selv om jeg ville frarådet det også siden det vokser ut igjen så fort, men hårfjerning foran er tragisk, synes jeg. Fordi mange synes det er sexy med hår. Motsetninger tiltrekker hverandre, så skal vi begynne å anlegge hår fordi dere fjerner det?;)

Er da mange jenter som syns det er tiltrekkende uten hår også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner de som fjerner hår på ryggen om håret er med på å danne kviser, selv om jeg ville frarådet det også siden det vokser ut igjen så fort, men hårfjerning foran er tragisk, synes jeg. Fordi mange synes det er sexy med hår. Motsetninger tiltrekker hverandre, så skal vi begynne å anlegge hår fordi dere fjerner det?;)

Du har ikke vurdert muligheten for at gutter gjør det fordi de liker det slik selv...? Og at det ikke har noe som helst med hva dere synes er hot og ikke? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...