Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dagens negative kan også være folk som ikke kan ta en spøk, og liker å la seg fornærme.

Ja, jeg liker å la meg fornærme over folk som spøker med en situasjon hvor 77 unge, politisk aktive mennesker brutalt ble slaktet. Det er ikke sikkert du er klar over det men Norge er et lite land både politisk og organisasjonsmessig. Jeg kan garantere deg at det er flere aktive brukere av dette forumet som kjenner noen som ble drept på Utøya i fjor.

At fjortiser skal synes det er noe å spøke med får jo være fjortisenes sak, men å forvente at ingen reagerer er ganske naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg liker å la meg fornærme over folk som spøker med en situasjon hvor 77 unge, politisk aktive mennesker brutalt ble slaktet. Det er ikke sikkert du er klar over det men Norge er et lite land både politisk og organisasjonsmessig. Jeg kan garantere deg at det er flere aktive brukere av dette forumet som kjenner noen som ble drept på Utøya i fjor.

At fjortiser skal synes det er noe å spøke med får jo være fjortisenes sak, men å forvente at ingen reagerer er ganske naivt.

Så mye som jeg sympatiserer med folk som er berørte av hendelsen, så er det siste Norge trenger at folk skal få munnkurv fordi de er så redde for å fornærme noen. Jeg sier ikke at man nødvendigvis burde uttale seg i hytt og pine til enhver tid, men totalsensur av enkeltemner har ingen godt av.

Det kommer også litt an på hvordan man ordlegger seg. Han spøker ikke direkte om Utøya eller sier noe direkte om de som var der, men gjør en satirisk sammenligning av Breivik for å illustrere et poeng. Tilsvarende om jeg sier at en person er "nazi" så betyr ikke det at han er en jødemorder, men det er et folkelig ord for å beskrive noen som er streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...