Jump to content

Acting Crazy

Members
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

About Acting Crazy

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 06/14/1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, Har flyttet og derfor begynt på nytt treningssenter. Stedet er fint og et kjent kjede som styrer senteret. Da jeg trente her om dagen, så jeg to eldre damer ( 50-60 årene) trene med en personlig trener. PT personen virket oppegående og hyggelig. Noe jeg stusse på, eller ble nærmest sjokkert over, er at da han skulle instruere og styre de eldre damene, så gjorde de øvelsene totalt feil. Helt feil belastning og teknikken var skremmende. Vil påstå at det dem gjorde har en mer negativ effekt enn positiv. De tok markløft og knebøy. PT fyren pushet på med mer og mer vekter og så ikke på hvordan dem tok øvelsene. Damene som trolig aldri har tatt markløft og knebøy før, gjorde det naturlig nok helt feil. Samt at vektene var veldig tungt. Dette har skjedd ved to tilfeller der. Kjent kjedet som sagt som styrer stedet. Det er så klart ikke sikkert at de vil få skade av å trene på den måten, men sjansen er der, og det var vondt å se på. Bør man konfrontere stedet, eller skal man bare la det være og håpe på det beste? Moralsk dilemma. Dette angår jo egentlig ikke meg, men det er ganske skremmende.
  2. http://fitnessbloggen.no/store-overarmer/ Jeg vil anbefale deg å trene generelt overkropp isåfall. Å isolere øvelser med å bare trene armer er ikke så effektivt som mange tror. Musklene trenger hvile også for å bygge seg opp etter trening ( hvert fall tung trening) så hjelper ikke å trene armer hver dag. Det er masse bra artikler om programmer, tips og øvelser på fitnessbloggen , så søk deg frem. Husk at det vil ta tid.
  3. Støtter over her ^^ Du har en sunn vekt (19 BMI) og med kontinuerlig styrketrening over tid så vil kroppen din bli mer fit. Ikke gi opp!
  4. Hvor lenge har du trent styrke og intervalltrening, og hvordan har progresjonen / resultatet vært så langt? har kroppen din forandret seg noe i løpet av den tiden?
  5. http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/idrettsernaering/faktaark/ettertrening/media13705.media " Trening fører til tapping av glykogenlagrene (karbohydrat) i muskulaturen, økt proteinomsetning, tap av væske og salter og forbrenning av fettvev. " Sitat fra artikkelen. Det gjelder både styrke og kondisjonstrening. Personlig pleier jeg å drikke endel mer etter løpetrening, da jeg svetter endel og ikke drikker under treningen. Spiser også litt mer protein etter en styrketrening enn en joggetur.
  6. Kroppen din blir ikke forandret over èn dag, så du trenger ikke å være redd for at en dag du skal våkne opp å miste alle formene dine. Begynn å tren styrke regelmessig, så vil du etter hvert merk at kroppen vil stramme opp og bli mer fit. Kosthold er også en viktig del av prosessen. Ta et steg om gangen!
  7. Største sannsynlighet er vel som Kjetil sier over, at det er holdning og teknikkfeil. Men hvorfor spurte du ikke alle de spørsmålene du lurer på her, til kiropraktoren du var hos? Han som sjekket det ut, vil antagelig være i bedre stand til å svare på de spørsmålene du lurer på enn det vi kan. Jeg ville spurt kiropraktoren som har sett på det, og fulgt deretter han sine råd om hva du bør gjøre videre.
  8. Støtter det Snella83 sier over her. ^^ Hadde selv en liten periode der jeg trente 3 ganger kondisjon og 3 ganger styrke i uken. Følte at jeg fikk en veldig god framgang på kondisjon, men styrke sto ganske stille. Hjalp når jeg trappet ned et hakk på løping og gikk opp et hakk på styrketrening.
  9. Av nøytral proteinpulver har jeg brukt " easy bake" fra X-life.no Funker bra for meg, men også eneste nøytrale jeg har prøvd, så kan godt hende det er bedre varianter der ute.
  10. Støtter det Citius sier over her. ^^ Kcal forbruket er helt feil og ikke noe du skal tenke på. Hva du hadde på høyeste puls, sier ingenting om hvor god trening du har hatt. Makspulsen du hadde varte antagelig over veldig kort periode, og har egentlig ingen betydning. Jeg anbefaler deg å heller se hva du hadde som gjennomsnitt i puls eller wattmåling, spesielt wattmåling, da det gir en mye mer nøyaktig svar på hvor bra treningen du har hatt. Pulsen vil bli gjennomsnitt lavere etter hvert som du trener fordi du blir i bedre form. Sjekker du wattmåling så gir det deg bedre svar på hvor godt du har syklet. Eller du kan sjekke tid og distanse
  11. Når det gjelder å kjøpe sko, så vil jeg anbefale å reise til en av https://www.loplabbet.no/butikkenevare sine butikker. Der kan du løpe på en tredemølle så vurderer dem ut fra din løpeteknikk og ditt behov, om hvordan sko du trenger. Løpeteknikk, ja det er vel noe man kan lese seg til, men sånn jeg ser det, så har alle hver sine løpestil. Jeg tror det vil komme av seg selv etter hvert som du får noen lange løpeturer.
  12. Kebab. Ikke den sunneste frokosten jeg har spist.
  13. Støtter kommentaren over her ^^ Kosthold har veldig mye å si, så ja, det er nok en god del av grunnen til at du står litt stille. Nå er det også vanlig at de vil gå saktere med forbedringer etter man har fått den nybegynner boosten. Hvis du har hatt den treningsplanen over 2 måneder, så er det kanskje på tide å gjøre om litt. Bytte ut Chin og dip som El_protein nevner. Trener du det samme 4 ganger i uken, så kan det hende at også musklene ikke får nok hvile mellom hver gang til å bygge seg opp. Husk at etter du har trent tung på en muskel så trenger den hvile for å bygge opp musklene etter å ha brytet dem ned. Jeg sier ikke at det er tilfelle her, men kan være. Uansett, kosthold er nok den viktigste faktoren!
  14. 600-700 kcal er ekstremt lite og høres ikke bra ut i det hele tatt. Litt personlig spørsmål, men hva er din høyde og vekt? Når man spiser lite over lenger tid så vil kroppen din også tilvenne seg at den ikke får næring. Den vil ta næringen fra musklene dine og minske forbrenningen din kraftig. Kroppen din vil gjøre alt den kan for å forbrenne så lite som mulig. Du må gi vektnedgang tid. Med tanke på så mye du trener, vil jeg tro at du kan minst 3 doble matinntaket dit. Å spise så lite er helsefarlig.
  15. Nå har ikke jeg lest noen tester eller studier rundt det, men av egen erfaring så skal det nok gå veldig fint. Personlig så kjører jeg 2 split, der den ene dagen er styrke og andre dagen volum. Har også kjørt liknende som du nevner der som har funket bra.
×
×
  • Create New...