Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Dagens glade til deg: http://chocolateandzucchini.com/tips-tricks/converting-yeast-based-recipes-to-use-a-sourdough-starter/

Ja, har hørt at man bare kan spraye litt vann inn, men da skal jeg gjøre det uten stålplaten i. Ellers må jeg holde meg til grytebrød, for det er jo helt konge. Slipper til og med å elte og kna. Og med gastrolux-kjele er det helt konge :D

Man kan brygge mjød på villgjær, men da blir den svak. Jeg bruker den sterkeste champagne-gjæren man får tak i og så gir jeg den nok sukker til at den dør ca 0,5% under der gjæren dør av alkoholforgiftning. Da blir den knusktørr som en god hvitvin, så kan man heller slippe oppi en teskje honning eller litt bær når man serverer om man vil ha litt sødme.

Tror nesten vi burde ha en kveld der vi drikker mjød så du lærer litt om det, så kan du vise med triks med thermomix-en :D

Det høres ut som en god ide:) har alltid vært svak for vin med honningpreg, enten det er tokaj eller sauternes, så mjød må jo være helt kanon for meg(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en god ide:) har alltid vært svak for vin med honningpreg, enten det er tokaj eller sauternes, så mjød må jo være helt kanon for meg:)

Høres nesten ut som det blir date - men må vente til jeg knekker en av 25l-dunkene jeg har i kjelleren ;)

Ah, stillhet!

Først skyting utenfor i går natt og nå politihelikopter i nesten en time over nabolaget? Duh, får jo nesten LA South Central feeling her jo!

Tsk, tsk, folk assa!

Drammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden ved å leve i norges mest flerkulturelle by, alt blir så hippt og internationalt.

"Freeze police" liksom...

Jeg ser din flerkulturelle by og høyner med borettslag på Hagaløkka. Fjell kan bare gå og gjemme seg. Det er jo definisjonen på integrering sammenlignet med her jeg bor. Her lærer foreldre barna sine at det er lov å sparke og stikke hunder med kniv. Jeg måtte lære en av foreldrene som fortalte sønnen hva man måtte gjøre med hunder hva jeg gjorde med folk som var slemme med hunder. Etter det snur han og går i en annen retning når han ser meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjell har blitt et greit sted med årene. Når jeg var fjortis derimot prøvde politiet å etablere en lokal politistasjon der, den ble brennt ned... Ikke et ord i avisene selvsagt.

Bor greit til, godt unna det meste, nær vannet. Stille og fredelig, og både alfabetgjengene og 1% gutta borte i gata er gullgutter sammenlignet med østeuropeerne som importerer og selger så mye makka at de bruker det som vaskepulver. Jada...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor ved rundtom så fikk med meg helikopteret ja.

Bodde 12 år i gamlebyen i Oslo. En del action der også. Dog stort sett rolig

Men hørte du skytingen, natt til lørdag? Politiet gikk til væpnet aksjon mot et hus rett bak Shell, men jeg bor 1 km mot Svelvik, og våknet av roping og to skudd rett på utsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...