Gå til innhold

Er desperat!! hjelp


mia93

Anbefalte innlegg

Hadde dette fungert?

Kostholdsplan:

Frokost: Proteinshake 5 dl + en liten porsjon havregrøt.

Lunsj: Stor salat med kylling, skinke ol.

Middag: Mye grønnsaker og kjøtt.

Kvelds: Mager vaniljekesam, med jordbær og eple. Eller egg, og lignende. Proteinshake

+ Mye vann hele dagen.

ville heller ha tatt frukten og det der på dagtid og ikke til kvelds. Egg og slikt er bra. Pass også på å moderere måltidene så du ikke tar inn så mye som før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en superaktiv jobb, så det er gode nyheter for meg :) Jobber i barnehage med de eldste barna så er ikke så mye som max 15 min sittestillende i strekk.. eller nei.. det var å ta i faktisk hehe!

Og har ikke bil så trasker jo rundt en del for å komme meg hit og dit. Og sønnen min holder meg jo også aktiv, så dette er gode nyheter for meg som virkelig IKKE er glad i jogging.. jeg har blitt litt mere komfortabel etter å ha prøvd nå i ett halvt år.. men shit.. tror ikke det er laga for meg. Har alltid likt styrketrening mye bedre:) Men er glad i å danse ulike ting, men ikke alltid man får gjort det så regelmessig da..

Jeg spiste egg til frokost før, da jeg var på atkins-diett. Jeg ble så dårlig av den! Veldig mye intens hodepine og følte meg forferdelig sulten heletiden og klikka helt til slutt.. Har du noen andre forslag på proteiner til frokost? please? Nå maser jeg fælt, hehe.

Og til slutt, jeg har ikke tenkt til å bli elitemodell, men lyst å se forbedring fra mitt eget utgangspungt. Ser jo at mange her inne drikker shakes osv så begynner jo å lure på om jeg skal prøve det hvis det har god effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Hvor lenge har du gått på dette? Har du vurdert effekten sammen med legen din? Hvis Cipralex faktisk bidrar til en vektøkning/gjør det vanskelig å gå ned i vekt - noe som medfører ytterligere nedgang i stemningsleie så burde denne vært vurdert seponert. Sammen med p-piller så har du en fin kjemisk cocktail for å sette på bremsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du gått på dette? Har du vurdert effekten sammen med legen din? Hvis Cipralex faktisk bidrar til en vektøkning/gjør det vanskelig å gå ned i vekt - noe som medfører ytterligere nedgang i stemningsleie så burde denne vært vurdert seponert. Sammen med p-piller så har du en fin kjemisk cocktail for å sette på bremsen.

Skal kontakte legen min denne uka siden tablettene tuller med vekta, magen og økt svetting til de grader. Begynner å bli lei av det. Håper de har mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller ha tatt frukten og det der på dagtid og ikke til kvelds. Egg og slikt er bra. Pass også på å moderere måltidene så du ikke tar inn så mye som før :)

Så jeg kunne heller spist vaniljekesam og frukt rundt lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler hvordan du har det. November 2011 meldte kjæresten min meg på Vektklubb.no, noe som hjalp meg veldig med å gå ned i vekt. Har nå gått ned 10 kilo, men skal fortsette litt til. Jeg anbefaler det på det sterkeste! Du kan sette opp et mål om hvor mange kilo du har lyst å gå ned på antall uker, og alt det du spiser må skrives ned. Jeg holdt meg til 1300 kcal per dag og gikk ned 1 kilo i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glykogenoppladning skal helst begynne før kvelden før økten. Det samme gjelder væskebalansen.

Spis protein før trening og karbo under og etter trening evt. Selv går jeg på lavkarbo og tar en shake blandet med kokosfett før trening. Funker utmerket for min del.

Sier meg enig i at du bør unngå omega 6 tilskudd. De fleste spiser for mye omega 6, og når forholdet mellom omega 3 og 6 er for skjevt kan deppe gi depresjoner. Samt at man lettere kan få betennelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en sabla usaklig diskusjon dere driver med.

Trenger virkelig hjelp til å gå ned i vekt, blir gal av å ikke se resultater. Har trent mellom 4-5 ganger i uka helt siden november. Deler inn kroppen når jeg trener de ulike dagene. Har ikke fått trent så mye utholdenhet etter jeg fikk beinhinnebetennelse. Ser ingen forandring på kroppen på noe som helst måte, utenom at rumpe og bein hadde blitt strammere. Begynner å bli ekstremt fortvila..

Er 169 høy og veier ca 79 kg. Har veldig brei beinbygning (og tar tabletter hvor vektøkning er en bivirkning) går opp på vekta, men ikke synlig på kroppen.

På en vanlig dag spiser jeg:

Frokost: Havregrøt med bringerbær syltetøy. 1 glass melk. Omega 3-6-9, multivitamin.

Lunjs: 3 havreknekkebrød med ost og en liten salat.

Mellommåltid: proteinshake

Middag: liten potet, 2 laksefile.

Kvelds: havregrøt.

drikker omtrent 2 liter ++ vann om dagen.

Har ikke spist godteri, chips eller brus på 7 uker.. hva skal jeg gjøre?

Slik ser det ut. Hadde satt STOR pris på hjelp!

[ATTACH]32183[/ATTACH] [ATTACH]32184[/ATTACH][ATTACH]32191[/ATTACH]

Svarer heller på TS sin post:

Du sier ingenting om mengdene havregryn, melk, om bringebærsyltetøyet er sukkerfritt etc.

  1. Det er mulig at dette du spiser rett og slett er for mye karbohydrater for deg til å gå ned i vekt, SELV om det kommer fra det såkalt beste kornet havregryn.
  2. Hvor mye protein spiser du egentlig? Dette ser med første øyekast veldig lite ut, og det eneste dyreproteinet kommer fra laks.
  3. 2 laksefileter fra butikken er125 gram hver, altså 250 gram laks. 100 gram laks er nært opptil 200 kcal, dvs ca 500 kcal +/- kun fra laksen. En havregrøtporsjon er fort 2-3 hundre kcal om ikke mer.
  4. Spiser du grønnsaker? Grønnsaker er litt spesielt, siden man i utgangspunktet kan spise kilosvis med grønnsaker før det i det hele tatt har noe å si på vekta. SPIS GRØNNSAKER!
  5. P-piller og antidepressiva hjelper nok å holde på vekta.

Her er hva du kan gjøre:

  • Bytt ut mesteparten av havregrøt og knekkebrød med fisk, egg, kjøtt og grønnsaker, søtpotet, gulrot og kanskje litt linser, bønner, quinoa etc
  • Unngå korn (pasta er også korn), sukkerholdig mat, ferdigprosessert mat og halvfabrikata, alt som heter sukkerfritt godis.
  • Sørg for å spise 2 ganger din egen vekt i protein
  • Ha alltid en fettkilde tilsvarende 1-2 ss i måltidene dine
  • Om du må spise havregrøt, spis den på kvelden.
  • Spis en porsjon mat, som tilsvarer omtrent 150 gram protein, 30-40 gram tørr vekt karbohydrater, og fett tilsvarende ei spiseskje eller 2. Om du fortsatt er sulten da, så må du vente, drikke vann og ta deg en frukt eller ett par nøtter. Fortsatt sulten? Spis en halv porsjon til.
  • Spis når du er sulten (ikke fysen, men sulten) og stopp før du er så mett at du kan knapt bevege deg.
  • Det spiller ingen rolle om du en dag spiser 10 ganger og en annen dag spiser 1 gang, for på sikt blir resultatet det samme.
  • Du kan vurdere periodisk faste, som skal visstnok hjelpe på stubborn fat.
  • Sett av en dag hver uke/fjortende dag, hvor du hovedsakelig spiser karbohydrater (da er faktisk korn lov), men fettinntaket må være så lavt som mulig.
  • Slapp av, slutt å stresse, sov godt og tren ordentlig.

Trening:

  • Istede for å trene splitt, tren fullkroppsprogram 3-4 ganger i uken (annenhver dag), 2 veldig tunge økter og 2 moderate økter. F.eks ett RYP-inspirert konsept
  • De dagene du ikke trener styrke, kan du trene kardio - anbefalt 1-2 intervalløkter i uken. Personlig anbefaler jeg også svømming.
  • For å stresse ned med vekta, gå tur i skogen. Da slapper kroppen mer av, du får annet å tenke på og hjelper kroppen å senke kortisolet sånn at det blir enklere for kroppen å slippe litt vekt

Om du fortsatt ikke går ned i vekt:

  • Kutt ut melkeprodukter og søtningsmidler
  • Spis mer mat, 200-300 kcal til å begynne med - la disse komme fra gode karbohydrater og protein hovedsakelig.

For å få bukt med beinhinnebetennelse; Vær så snill å bare prøv triggerpunktsakupunktur. Noen vil skrike opp om placebo og hoax og fandens oldemor. Det eneste jeg kan si er at hver eneste gang jeg får beinhinnebetennelse er det nært borte etter 2-3 behandlinger på en ukes tid med triggerpunktsakupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sabla usaklig diskusjon dere driver med.

Svarer heller på TS sin post:

Du sier ingenting om mengdene havregryn, melk, om bringebærsyltetøyet er sukkerfritt etc.

  1. Det er mulig at dette du spiser rett og slett er for mye karbohydrater for deg til å gå ned i vekt, SELV om det kommer fra det såkalt beste kornet havregryn.
  2. Hvor mye protein spiser du egentlig? Dette ser med første øyekast veldig lite ut, og det eneste dyreproteinet kommer fra laks.
  3. 2 laksefileter fra butikken er125 gram hver, altså 250 gram laks. 100 gram laks er nært opptil 200 kcal, dvs ca 500 kcal +/- kun fra laksen. En havregrøtporsjon er fort 2-3 hundre kcal om ikke mer.
  4. Spiser du grønnsaker? Grønnsaker er litt spesielt, siden man i utgangspunktet kan spise kilosvis med grønnsaker før det i det hele tatt har noe å si på vekta. SPIS GRØNNSAKER!
  5. P-piller og antidepressiva hjelper nok å holde på vekta.

Her er hva du kan gjøre:

  • Bytt ut mesteparten av havregrøt og knekkebrød med fisk, egg, kjøtt og grønnsaker, søtpotet, gulrot og kanskje litt linser, bønner, quinoa etc
  • Unngå korn (pasta er også korn), sukkerholdig mat, ferdigprosessert mat og halvfabrikata, alt som heter sukkerfritt godis.
  • Sørg for å spise 2 ganger din egen vekt i protein
  • Ha alltid en fettkilde tilsvarende 1-2 ss i måltidene dine
  • Om du må spise havregrøt, spis den på kvelden.
  • Spis en porsjon mat, som tilsvarer omtrent 150 gram protein, 30-40 gram tørr vekt karbohydrater, og fett tilsvarende ei spiseskje eller 2. Om du fortsatt er sulten da, så må du vente, drikke vann og ta deg en frukt eller ett par nøtter. Fortsatt sulten? Spis en halv porsjon til.
  • Spis når du er sulten (ikke fysen, men sulten) og stopp før du er så mett at du kan knapt bevege deg.
  • Det spiller ingen rolle om du en dag spiser 10 ganger og en annen dag spiser 1 gang, for på sikt blir resultatet det samme.
  • Du kan vurdere periodisk faste, som skal visstnok hjelpe på stubborn fat.
  • Sett av en dag hver uke/fjortende dag, hvor du hovedsakelig spiser karbohydrater (da er faktisk korn lov), men fettinntaket må være så lavt som mulig.
  • Slapp av, slutt å stresse, sov godt og tren ordentlig.

Trening:

  • Istede for å trene splitt, tren fullkroppsprogram 3-4 ganger i uken (annenhver dag), 2 veldig tunge økter og 2 moderate økter. F.eks ett RYP-inspirert konsept
  • De dagene du ikke trener styrke, kan du trene kardio - anbefalt 1-2 intervalløkter i uken. Personlig anbefaler jeg også svømming.
  • For å stresse ned med vekta, gå tur i skogen. Da slapper kroppen mer av, du får annet å tenke på og hjelper kroppen å senke kortisolet sånn at det blir enklere for kroppen å slippe litt vekt

Om du fortsatt ikke går ned i vekt:

  • Kutt ut melkeprodukter og søtningsmidler
  • Spis mer mat, 200-300 kcal til å begynne med - la disse komme fra gode karbohydrater og protein hovedsakelig.

For å få bukt med beinhinnebetennelse; Vær så snill å bare prøv triggerpunktsakupunktur. Noen vil skrike opp om placebo og hoax og fandens oldemor. Det eneste jeg kan si er at hver eneste gang jeg får beinhinnebetennelse er det nært borte etter 2-3 behandlinger på en ukes tid med triggerpunktsakupunktur.

Finnes det enkelte som ikke går ned / slipper fett pga søtningsmidler?? Jeg er avhengi av Pepsi max på diett + sukrin / stevia:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...