Gå til innhold

Er desperat!! hjelp


mia93

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg sliter med så å si det samme, har vært lenge syk (6 uker) fikk ikke trent skikkelig da, har liksom alltid trent og vært ok, men nå er det nok, syns det er for mye :) Jeg har begynt på PSMF diett, for å ivertfall få det i gang.

Tablettene du snakker om, som du kan muligens gå opp i vekt, er det p-piller eller? Jeg mistenker veldig at mine gjør meg tjukk.

Uansett har du tenkt å gå på diett eller trene? Eller begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan trener du? Følger du et fast program og trener du hardt nok? (Altså tung nok styrke)

Utholdenhet trenger du i grunnen ikke å trene, spesielt ikke om du er så flink som du skriver med kostholdet. Går du turer? Det hjelper jo også :)

Tør jeg spør hvorfor hun ikke trenger å trene utholdenhet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg spør hvorfor hun ikke trenger å trene utholdenhet? :)

Hvis hun er flink med kosthold (ligger med et lite underskudd) og trener tung styrke 3 ganger i uken, så er det i utgangspunktet ikke nødvendig å trene kondisjon som å løpe, spinning eller annen hard aerob trening. Om hun går f.eks tur 1 time om dagen så kan det fint erstatte 2 løpeøkter i uken. Spesielt siden hun har beinhinnebetennelse så kan det nok være fint for henne å unngå som er belastende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er flink med kosthold (ligger med et lite underskudd) og trener tung styrke 3 ganger i uken, så er det i utgangspunktet ikke nødvendig å trene kondisjon som å løpe, spinning eller annen hard aerob trening. Om hun går f.eks tur 1 time om dagen så kan det fint erstatte 2 løpeøkter i uken. Spesielt siden hun har beinhinnebetennelse så kan det nok være fint for henne å unngå som er belastende.

ah, ok! Bare lurte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan trener du? Følger du et fast program og trener du hardt nok? (Altså tung nok styrke)

Utholdenhet trenger du i grunnen ikke å trene, spesielt ikke om du er så flink som du skriver med kostholdet. Går du turer? Det hjelper jo også :)

Prøver å bli flinkere til å trene et fast program, siden jeg har variert masse øvelser hver gang.

Trener tungt, kanskje litt for ofte? Svetten renner som bare pokker i alle fall. og blir støl.

Trener dips, markløft, beinhev, lunges, hantelkickback, hantelcurl, knebøy osv osv Bare delt inn i mage/rygg/armer og rumpe og bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t

Huffda, har selv gått på antidepressiva. Ikke noe gøy, la selv mye på meg i den perioden :thumbsdown:

Jeg er absolutt ingen kostholdsekspert, men jeg ville iallefall ha byttet ut knekkebrødene til lunsj og laget meg en større salat med noe kjøtt oppi. Kylling i salat er kjempegodt, og selv er jeg storforbruker av fiskekaker i salat (ja, folk rynker på nesen når de ser det, men det smaker digg!). Da får du mye proteiner, som er veldig viktig! Du kan gjerne prøve å få i deg 2 - 2,5 gram proteiner per kilo kroppsvekt :) Til middag ville jeg kastet på med grønnsaker; brokkoli, blomkål, gulrøtter, salat, hva som helst. Selv føler jeg at disse metter mye, og i tillegg inneholder det mange viktige næringsstoffer. Til kvelds ville jeg kanskje byttet ut havregrøten siden du allerede spiser det til frokost. Lag deg heller noe godt og proteinrikt med cottage cheese / mager kesam / skyr og frukt eller bær! Det finnes et hav av muligheter.

Kjempeflott at du drikker mye vann, og wow - superflink som holder deg unna søtsaker! Imponerende :thumbsup:

tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å bli flinkere til å trene et fast program, siden jeg har variert masse øvelser hver gang.

Trener tungt, kanskje litt for ofte? Svetten renner som bare pokker i alle fall. og blir støl.

Trener dips, markløft, beinhev, lunges, hantelkickback, hantelcurl, knebøy osv osv Bare delt inn i mage/rygg/armer og rumpe og bein.

Jeg ville ført en loggbok for hver økt med øvelsene du kjører, kg, antall repetisjoner og antall sett slik at du ser om du har progresjon fra gang til gang.

Jeg ville heller ikke veid meg. Finn i stedet frem målebånd og mål deg på visse punkter hver uke. Som et eksempel så har jeg gått opp 2 kg i vekt men ned 8,5 cm rundt midjen på 14 uker..:thumbsup:

For å være sikker på at du får i deg nok/for lite kalorier per dag så burde du loggføre alt du spiser på diett.no. Da får du også oversikt om du har spist nok proteiner per dag, som er super viktig.

Jeg er forresten sikker på at du har gått ned i cm etter all treningen siden november. Du er bare ikke klar over det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Start dagen med protein, og hold deg unna omega 6 tilskudd.

Hold deg unna sukker, og helst ikke for mye karbo på tom mage. Heller ikke mye karbo før du legger deg. Da bør forandringene komme fort :)

Hørtes jo lett nok ut..

Kan jeg da spise feks: en kopp kaffe og havregryn m melk til frokost, tunfisksalat til lunsj, en youghurt og en brødskive med leverpostei(har jernmangel så trenger å spise mye som inneholder det også!), en kaffekopp, også middag bestående av bittelitt ris og resten kjøtt og grønnsaker. Også drikke grønn te resten av kvelden. Kan jeg spise noe etter middag eller er det fy fy? Og åssen i svarte vet jeg om jeg får i meg nok proteiner? Får man det av vanlig kosthold som jeg beskrev eller må man drikke proteinshaker osv? Og kan det virkelig være mulig at man slipper den helvettes kondistreninga så lenge man er aktiv i form av å gå tur eller slikt i løpet av hverdagen?????? Høres for godt ut til å være sant :) Jeg trener nå styrke tre ganger i uka og varmer opp på tredemølle i 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ble blitt mange spørsmål her, men skal forsøke å besvare :p

1: Havregryn er karbo, så nei :p Jeg ville spist ett par egg, og heller tatt havregryn 1 times tid etterpå. Kaffe er ok, men prøv ikke å drikke for mye.

Tunfisksalat er knall, og en komplimenterende brødskive er helt ok.

Du bør spise etter middag, men cluet er at insulinet ditt bør ikke være høyt når du skal legge deg. Personlig har jeg ren protein/fett-mat til frokost og kvelds, og prøver å holde karbohydratene til dagtiden :-)

Så lenge du spiser någen lunde variert og ikke har tenkt til å bli elitemodell, så trenger du ikke tenke så veldig mye på det med proteinene. Shake er fint om morgenen syntes jeg, når jeg har dårlig tid og alt det der. Myseprotein absorberes fortere, så det har sine fordeler. Men ærlig talt ville jeg nok ikke ha brydd meg så mye om det hvis jeg ikke trente så mye og var såpass resultatsorientert.

Du trenger ikke noe spesiell kardio så lenge du har kostholdet någenlunde på G, men kroppen "råtner" om man ikke er aktiv i hverdagen. Om du har en stillesittende jobb så ville jeg nok ha gjort litt kardio; dette fordi at gåturene man planlegger sjelden skjer i praksis :-)

Håper jeg fikk svart på det meste her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ble blitt mange spørsmål her, men skal forsøke å besvare :p

1: Havregryn er karbo, så nei :p Jeg ville spist ett par egg, og heller tatt havregryn 1 times tid etterpå. Kaffe er ok, men prøv ikke å drikke for mye.

Tunfisksalat er knall, og en komplimenterende brødskive er helt ok.

Du bør spise etter middag, men cluet er at insulinet ditt bør ikke være høyt når du skal legge deg. Personlig har jeg ren protein/fett-mat til frokost og kvelds, og prøver å holde karbohydratene til dagtiden :)

Så lenge du spiser någen lunde variert og ikke har tenkt til å bli elitemodell, så trenger du ikke tenke så veldig mye på det med proteinene. Shake er fint om morgenen syntes jeg, når jeg har dårlig tid og alt det der. Myseprotein absorberes fortere, så det har sine fordeler. Men ærlig talt ville jeg nok ikke ha brydd meg så mye om det hvis jeg ikke trente så mye og var såpass resultatsorientert.

Du trenger ikke noe spesiell kardio så lenge du har kostholdet någenlunde på G, men kroppen "råtner" om man ikke er aktiv i hverdagen. Om du har en stillesittende jobb så ville jeg nok ha gjort litt kardio; dette fordi at gåturene man planlegger sjelden skjer i praksis :)

Håper jeg fikk svart på det meste her... :)

Hadde dette fungert?

Kostholdsplan:

Frokost: Proteinshake 5 dl + en liten porsjon havregrøt.

Lunsj: Stor salat med kylling, skinke ol.

Middag: Mye grønnsaker og kjøtt.

Kvelds: Mager vaniljekesam, med jordbær og eple. Eller egg, og lignende. Proteinshake

+ Mye vann hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start dagen med protein, og hold deg unna omega 6 tilskudd.

Hold deg unna sukker, og helst ikke for mye karbo på tom mage. Heller ikke mye karbo før du legger deg. Da bør forandringene komme fort :)

Biorytme dietten - MyRevolution

Mange som får bra effekt av å legge nettopp karbene til etter trening/kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...