Gå til innhold

Biorytmedietten - Måltidseksempel


Anbefalte innlegg

Den skal jeg fordype meg i. Gleder meg virkelig til dette.

Starter i dag med 30 min løpe/intervalltur. Fått beskjed om at lange, dryge løpeturer kan ende med å øke kortisol/stressnivået i kroppen og virke negativt på fettforbrenningen. Jeg som elsker å løpe og gjerne så langt som mulig, hehe. Nuvel. Hadebra joggeturer, hei lange gåturer med hund.

Om du liker lange løpeturer er det kanskje ikke stressende for deg og har ikke noen negativ virkning. Mange som løper mye og liker det er jo veldig magre, så det hadde jeg tatt med en klype salt. Stress er både psykisk og fysisk. Om du ikke føler du løper for mye og faktisk liker det ser jeg ikke noe i vegen for å fortsette. Det er ikke alle tips som passer alle. Du må ikke ødelegge løpe-evnen din med bare gåturer! Jeg skulle gitt veldig mye for å kunne løpe mye og like det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette er en ganske typisk dag for meg :)

M1: Skyr, 15 g valnøtter og 20 g protein

M2:stor salat og en boks med tunfisk

M3: Kylling med salat

Før trening: bcaa + fruktsalat

Etter trening: Smoothie med frossne bær, banan og 20 g protein.

M4: 200g karbonadedeig, salat og 40 g ris

God effekt, veldig god i magen, lett å følge og enkelt å lage måltidene :))

Betyr det at Børge rådet deg til å kun spise 10 gram fett (som du får fra valnøttene til frokost) i løpet av en dag? Det var fryktelig lavt i forhold til hva jeg har lest andre steder som anbefales. Går du fortsatt på dietten forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at Børge rådet deg til å kun spise 10 gram fett (som du får fra valnøttene til frokost) i løpet av en dag? Det var fryktelig lavt i forhold til hva jeg har lest andre steder som anbefales. Går du fortsatt på dietten forresten? :)

Det er litt fett i karbonadedeigen også, og så regner jeg med at det kommer en skje fiskeolje på toppen av dette. Med litt fett fra de andre matvarene også er vi da ihvertfall oppe i 40 gram. Legg til at Admira er 156 cm høy. Og så må du huske på at dette er et diettoppsett som var tilpasset henne i en begrenset periode hvor hun skulle redusere fettprosent. Du kan altså ikke bare kopiere ett diettoppsett fra en annen person uten å tilpasse det deg og dine behov.

For deg som helst bør prioritere å gå opp i muskelmasse kan du godt ligge litt høyere på fett og mye høyere på karbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fett i karbonadedeigen også, og så regner jeg med at det kommer en skje fiskeolje på toppen av dette. Med litt fett fra de andre matvarene også er vi da ihvertfall oppe i 40 gram. Legg til at Admira er 156 cm høy. Og så må du huske på at dette er et diettoppsett som var tilpasset henne i en begrenset periode hvor hun skulle redusere fettprosent. Du kan altså ikke bare kopiere ett diettoppsett fra en annen person uten å tilpasse det deg og dine behov.

For deg som helst bør prioritere å gå opp i muskelmasse kan du godt ligge litt høyere på fett og mye høyere på karbs.

Ja, helt klart:) Har ikke planer om å kopiere det, da det er alt for lavt for min del. Jeg bare stusset litt over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk hverdag:

M1: 5-6 egg, roastbiff og salat med olivenolje / Muffins etter Stig Ingebrigtsens oppskrift (proteinpulver, egg, kokosmelk og mandelmel).

M2: 1 Cottage cheese med frosne blåbær og Fun light + sel-olje.

FT: Riskaker/frukt + 20 g protein

ET: Frukt/rosiner + 40 g protein

M3: Ca. 200 g kylling/karbonadedeig, grønnsaker + 100-120 g hvit ris

M4: Ca. 200 g kylling/karbonadedeig, grønnsaker + 50-70 g hvit ris eller smoothie med havregryn, frukt og protein.

Litt mindre karbs når jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en treningsdag ser det slik ut:

M1: 2 egg, 40g Activate Elite gold (proteinpulver), 50g kokosmelk, 30g mandelmel (Muffins)

M2: 200g karbonadedeig, 1ss olivenolje, 1ss Activate Lakseolje, halv pose spinat

ET:: 100g blåbær, 1 banan, 45g Activate Pro Blend (proteinpulver)

M3: 170g kylling, 50g kokosmelk, 150g ris

M4: 220g kylling, 75g ris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk hverdag:

M1: 5-6 egg, roastbiff og salat med olivenolje / Muffins etter Stig Ingebrigtsens oppskrift (proteinpulver, egg, kokosmelk og mandelmel).

M2: 1 Cottage cheese med frosne blåbær og Fun light + sel-olje.

FT: Riskaker/frukt + 20 g protein

ET: Frukt/rosiner + 40 g protein

M3: Ca. 200 g kylling/karbonadedeig, grønnsaker + 100-120 g hvit ris

M4: Ca. 200 g kylling/karbonadedeig, grønnsaker + 50-70 g hvit ris eller smoothie med havregryn, frukt og protein.

Litt mindre karbs når jeg ikke trener.

Disse muffinsene ble jeg nysgjerrig på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer ang. denne dietten; ville den passet for en sånn som meg? 16 år, 56kg, 150 høy/lav, fire tunge styrkeøkter i uka + 1 kardio økt når jeg gidder. Målet mitt er å krympe i cm, og ikke i kg. jeg merker at når jeg spiser karbohydrater (havregrøt, knekkebrød) til frokost blir jeg veeeeldig vannete og føler meg oppblåst resten av dagen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1 og M2: Sashimi m/avocado. Eller tunfisksalat m/nøtter og kokte egg. Makrell i tomat på et par riskaker.Cottage cheese og cashewnøtter. 4-5 egg og grønnsaker stekt sammen. Spiser som regel litt frukt/bær til disse måltidene.

Tar tilskudd av omega 3 og vitamin D.

M3: 300-400 g kyllingfilet/svinefilet. 100-200 g hvit ris. Grønnsaker.(lager noen ganger risotto av arborioris. Anbefales!)

Om jeg føler for det lager jeg dessert i form av fruktsalat eller kesam-is/kesam-blandinger med bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Dette er en ganske typisk dag for meg :)

M1: Skyr, 15 g valnøtter og 20 g protein

M2:stor salat og en boks med tunfisk

M3: Kylling med salat

Før trening: bcaa + fruktsalat

Etter trening: Smoothie med frossne bær, banan og 20 g protein.

M4: 200g karbonadedeig, salat og 40 g ris

God effekt, veldig god i magen, lett å følge og enkelt å lage måltidene :))

hvordan får man tak i børge og hvor myemåtte du ut med for dietten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker jeg prøver meg litt forsiktig på det her jeg også, det med å starte dagen med omelett og avslutte dagen med havregrynsgrøt har jeg jo faktisk prøvd før uten å tenke over det. Nettop fordi det mettet mere og jeg fikk mere energi av det. Nå som det blir vår blir ofte matlysten min mindre vertfall så kan være greit å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1 tacosalat

M2 stekt røkelaks og ved siden av 1 egg + 2 hvitter og mager cc

M3 kyllingsalat eller 1 skyr pluss mandler

M4 tacosalat med speltlomper eller grøt ish

50 g kokt ris

100g mager kesam

150g mager cc

2ts pb2

Litt vaniljefrø

Bland alt sammen og topp dette med kanel og sukrin gold eller vanlig :) kjempe digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan poste slik da, se et album jeg har på facebook.

Mye av det som er postet der er oppskrifter på diverse matretter, typisk de to siste måltida om dagen med mye karbs. (Noe av innholdet er helt andre ting og)

Har prøvd å skrive ca ingredienser og ca kalorinivå på de det gjelder.

Bruker dette mest som en mal for hva jeg skal lage om det skal innom biorytme. Er ikke helt nazi, så jeg har vel et lite sunt slingringsmonn på smått. og gidder ikke telle grønnsaker og etc.

Akkurat nå holder jeg på å lage meg Sheperds Pie, kor jeg bare slår sammen de to siste måltida. Kose meg litt. Legger ut den og.

Ta gjerne en titt. Prøvde å bevise for venner at jeg koste meg gjennom diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...