Gå til innhold

Biorytmedietten - Måltidseksempel


Anbefalte innlegg

.... og hva er din erfaring med dietten? :)

Etter råd fra Oddis har jeg nå prøvd å sette meg inn i Biorytmedietten de to siste dagene og må si at jeg virkelig kan like denne måten å spise på. Det hadde likevel vært helt fantastisk å kunne snakke med andre, som spiser på denne måten, og poste oppskrifter/matbilder/inspirasjon og også erfaringer (sånn sett sikkert dumt sted å legge denne tråden på, blir jo en litt alt-mulig-tråd i mitt hodet egentlig. Bør den flyttes?).

Men, uansett:

Noen her inne som spiser etter denne dietten?

Hva spiser i så fall du til de ulike måltidene?

Hvilke effekt har du følt så langt?

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Du trenger for all del ikke å kutte ut joggeturene dine om det gir glede og overskudd Det handler mer om å gjøre det med måte. Ikke løp fem langkjøringer i uka, men kanskje en eller to. Jeg vet det e

Biorytme is THA SHIT!! Jeg kan iallfall skrive under på at det fungerer utmerket. Det passer ikke for alle, men for meg gjorde det en helomvending på kroppen min. Kombinert med styrketrening ble dette

Jeg synes Biorymtedietten med periodisk faste passer perfekt sammen På mine strengeste dager ( mål : ned i fett %) Frokost - Laks filet + Brokkoli blanding og løk Før trening - Whey sha

Postede bilder

Dette er en ganske typisk dag for meg :)

M1: Skyr, 15 g valnøtter og 20 g protein

M2:stor salat og en boks med tunfisk

M3: Kylling med salat

Før trening: bcaa + fruktsalat

Etter trening: Smoothie med frossne bær, banan og 20 g protein.

M4: 200g karbonadedeig, salat og 40 g ris

God effekt, veldig god i magen, lett å følge og enkelt å lage måltidene :))

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har du som mål å gå ned/opp i vekt? :) Eller, bare finne noe som er enkelt å følge og som gjør kroppen glad?

Målet er å bygge samtidig som jeg går ned.. :) Børge mente det var rette dietten for meg.

Ligger på ca 1500kcal hver dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Målet er å bygge samtidig som jeg går ned.. :) Børge mente det var rette dietten for meg.

Ligger på ca 1500kcal hver dag

Aha, hvor høy er du? Jeg tenker å legge meg på det samme og trene mye tung styrke. Må passe en kjole innen fem uker (det skal ikke mye til før jeg passer den nå, har allerede gått ned litt). Liker jeg denne måten å spise på så fortsetter jeg trolig med det. Høres jo helt fantastisk ut å få det beste fra begge verden (altså fett OG karbo:D).

Hvor fort merket du noe forskjell på kroppen? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aha, hvor høy er du? Jeg tenker å legge meg på det samme og trene mye tung styrke. Må passe en kjole innen fem uker (det skal ikke mye til før jeg passer den nå, har allerede gått ned litt). Liker jeg denne måten å spise på så fortsetter jeg trolig med det. Høres jo helt fantastisk ut å få det beste fra begge verden (altså fett OG karbo:D).

Hvor fort merket du noe forskjell på kroppen? :)

Først gikk jeg litt opp siden jeg hadde lagt for lavt kalorimessig... har ikke gått mer enn 3 uker nå på denne dietten, ikke gått opp mer eller ned men merker stor forskjell i cm og det er det viktigste :) Pluss jeg ser jeg har pakka på mer muskler :thumbsup:

Jeg er 156 cm høy/lav hehe :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Først gikk jeg litt opp siden jeg hadde lagt for lavt kalorimessig... har ikke gått mer enn 3 uker nå på denne dietten, ikke gått opp mer eller ned men merker stor forskjell i cm og det er det viktigste :) Pluss jeg ser jeg har pakka på mer muskler :thumbsup:

Jeg er 156 cm høy/lav hehe :)

Aha. Er 163, kanskje jeg skal legge meg på 1600, som ble meg anbefalt.

Men ja, jeg driter også fullstendig i vekt. Har ikke veid meg på to år da det gjør meg smågal i hodet, hehe. Men cm derimot, der er jeg meget opptatt. Håper virkelig på å få krympa nok på fem uker. Hvor mye har du krympet på de 3 ukene? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe tok litt tid her og å drite i den hersens vekta.. Befriende nå!!

Gått ned 7 cm i midja ved sist måling.. :) 2-3 cm i låra, 2 cm rundt brystet

1600 kcal høres ganske riktig ut for deg ja:)

Jeg har nå 4 styrkeøkter minimum og 3 korte kardio økter :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hehe tok litt tid her og å drite i den hersens vekta.. Befriende nå!!

Gått ned 7 cm i midja ved sist måling.. :) 2-3 cm i låra, 2 cm rundt brystet

1600 kcal høres ganske riktig ut for deg ja:)

Jeg har nå 4 styrkeøkter minimum og 3 korte kardio økter :)

Det er helt psykomye. Nå må jeg snoke om du har en logg (har du?).

Har du hatt noen utskeielser på veien?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er helt psykomye. Nå må jeg snoke om du har en logg (har du?).

Har du hatt noen utskeielser på veien?

to tre is har det vel vært, og par stk pizza en kveld men bortsett fra det så skeier jeg skjeldent ut :)

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/train-hard-or-go-home.2449/#post-83798

er min logg.. ikke vært superflink med logging i det siste.. vært litt travelt :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider
to tre is har det vel vært, og par stk pizza en kveld men bortsett fra det så skeier jeg skjeldent ut :)

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/train-hard-or-go-home.2449/#post-83798

er min logg.. ikke vært superflink med logging i det siste.. vært litt travelt :p

Jeg er nok litt for flink til å skeie ut en dag i uka, men prøver å la det være kontrollert og uten at det tar helt av. Får se om jeg får gjøre det litt mer om til "semi-utskeielser", hvor jeg skeier ut med sunn mat (proteinbarer, etc). Er viktig for meg mentalt, at jeg har litt fri av-og-til. (Og er nok litt for glad i et rødvinsglass eller tre med kjæresten i helga).

Så du spiste fullkornspasta. Det er en ok karbokilde på kvelden? Vet Børge ikke liker villris, men anbefaler hvit. Dette gjelder altså ikke pasta?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er nok litt for flink til å skeie ut en dag i uka, men prøver å la det være kontrollert og uten at det tar helt av. Får se om jeg får gjøre det litt mer om til "semi-utskeielser", hvor jeg skeier ut med sunn mat (proteinbarer, etc). Er viktig for meg mentalt, at jeg har litt fri av-og-til. (Og er nok litt for glad i et rødvinsglass eller tre med kjæresten i helga).

Så du spiste fullkornspasta. Det er en ok karbokilde på kvelden? Vet Børge ikke liker villris, men anbefaler hvit. Dette gjelder altså ikke pasta?

Ja, velger alltid fullkorn alternativene, men risen bruker jeg hvit..

Han har aldri sagt noe på pastan når jeg sender inn matlogg til han så jeg regner med det går fint.. :)

Jeg prøver å bake litt, lage litt gode alternativer slik at jeg ikke savner noe når jeg er på diett..:)

Men blir litt vin her også av og til. Men det tviler jeg er noe problem.. Velger da og lavkarbo alternativene :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Biorymtedietten med periodisk faste passer perfekt sammen :D

På mine strengeste dager ( mål : ned i fett %)

Frokost - Laks filet + Brokkoli blanding og løk

Før trening - Whey shake med vann

Etter trening - Kyllingfilet evt sei/torsk med ris eller hjemmelaget potetmos

Kos/kvelds - Mager kesam eller nå mager CC med funlight / bær

Legger meg ca 2000kcal med et underskudd på ca 500-700kcal.

CamillaLor Spiser etter Biorytmedietten. Kanskje mer relevant å se hvordan hun spiser når det gjelder mengden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Ja, velger alltid fullkorn alternativene, men risen bruker jeg hvit..

Han har aldri sagt noe på pastan når jeg sender inn matlogg til han så jeg regner med det går fint.. :)

Jeg prøver å bake litt, lage litt gode alternativer slik at jeg ikke savner noe når jeg er på diett..:)

Men blir litt vin her også av og til. Men det tviler jeg er noe problem.. Velger da og lavkarbo alternativene :)

Kjekt å vite :) Jeg har begynt i dag. Har du oppskriftene på det du har bakt? :D

Er alltid på utkikk etter slikt, da jeg liker å variere maten for å unngå å gå matdeprimert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg synes Biorymtedietten med periodisk faste passer perfekt sammen :D

På mine strengeste dager ( mål : ned i fett %)

Frokost - Laks filet + Brokkoli blanding og løk

Før trening - Whey shake med vann

Etter trening - Kyllingfilet evt sei/torsk med ris eller hjemmelaget potetmos

Kos/kvelds - Mager kesam eller nå mager CC med funlight / bær

Legger meg ca 2000kcal med et underskudd på ca 500-700kcal.

CamillaLor

Spiser etter Biorytmedietten. Kanskje mer relevant å se hvordan hun spiser når det gjelder mengden

Hvordan har det gått med deg så langt? Hvor lenge har du holdt på?

Har fått med meg at hun har krympet masse i det siste. Skal ta en nærmere titt i loggen nå. Takk for tips :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Baker mye ting som jeg finner inne på Fitnessbloggen :)

Men elsker denne tråden :) alt er jo godt :)

Annette Helene's sunne og smakfulle oppskrifter (samletråd) | Fitnessbloggen Forum

Den skal jeg fordype meg i. Gleder meg virkelig til dette.

Starter i dag med 30 min løpe/intervalltur. Fått beskjed om at lange, dryge løpeturer kan ende med å øke kortisol/stressnivået i kroppen og virke negativt på fettforbrenningen. Jeg som elsker å løpe og gjerne så langt som mulig, hehe. Nuvel. Hadebra joggeturer, hei lange gåturer med hund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg, som Camilla, spiser vel en slags biorytmediett. Satt opp av Therese her inne :)

Funker fett! Jeg er ikke sulten, og energien er ok. Jeg har gått ned både cm og kg. Og da er det jo ENDA mer morro :D

Skeier ut til tider og, særlig nå i mai er det visst masse å feire.. :blush:

Det skal sies at grunnen til at jeg er på dette er for å få kontroll over maten, søtsug og ulvehunger...

Jeg er og glad i å jogge, og målet for året er birken-så spent på hvordan det blir med midre kardio! (for jeg prøver det og. )

Maten da,

OFTE tacosalat først på dagen, evt laks med grønnsaker.

omtrent det samme, men med ris eller (søt)potet etter trening.

EGENTLIG funker det best for meg å ikke variere for mye, så det blir masse lik mat en stund før jeg endrer og får dilla på noe annet :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg, som Camilla, spiser vel en slags biorytmediett. Satt opp av Therese her inne :)

Funker fett! Jeg er ikke sulten, og energien er ok. Jeg har gått ned både cm og kg. Og da er det jo ENDA mer morro :D

Skeier ut til tider og, særlig nå i mai er det visst masse å feire.. :blush:

Det skal sies at grunnen til at jeg er på dette er for å få kontroll over maten, søtsug og ulvehunger...

Jeg er og glad i å jogge, og målet for året er birken-så spent på hvordan det blir med midre kardio! (for jeg prøver det og. )

Maten da,

OFTE tacosalat først på dagen, evt laks med grønnsaker.

omtrent det samme, men med ris eller (søt)potet etter trening.

EGENTLIG funker det best for meg å ikke variere for mye, så det blir masse lik mat en stund før jeg endrer og får dilla på noe annet :)

Oioi, hvor mye kostet det å få oppsatt dietten? :D

Spiser du noe spesielt etter kardio forresten? Vet det er viktig med karbohydrater og proteiner etter styrketrening, men hva sier dietten angående kardio? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oioi, hvor mye kostet det å få oppsatt dietten? :D

Spiser du noe spesielt etter kardio forresten? Vet det er viktig med karbohydrater og proteiner etter styrketrening, men hva sier dietten angående kardio? :)

har den samme maten etter hver trening. :)

Pris?750 for plan, 300 pr uke med veiledning.

Det er verdt det :thumbsup:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...