Jump to content

tgberg

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About tgberg

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 11/26/1979
  1. Du refererer til regjeringens landbruksmelding som konkluderte med at selvforsyningsgraden var på 50% (ikke godt under)? Denne rapporten hadde ikke regnet fisk som mat, så det reelle tallet er høyere.
  2. Det er brukt over et halvt oljefond (2500 milliarder) på jordbruksstøtte siden 1970-tallet. Dersom det virkelig var selvforsyningsgraden som var viktig burde man snart begynne å tenke radikalt nytt. Å øse ut milliarder av kroner på en haug med små selvstendig næringsdrivende er ikke veien å gå.
  3. Dersom du går ut og foreslår at restauranter skal kunne tilby mindre porsjoner til sine betalende kunder - så er det fair enough. Men dersom du går ut og krever at Staten skal gripe inn og sette grenser for hva du og jeg og Jørgen Foss skal kunne få lov til å kjøpe av antall gram smågodt og snacks og i tillegg regulere prisen på det - da er man på villspor. Er det noe vi har nok av i dette landet, så er det statlig inngripen og avgifter.
  4. Dersom du føler at du reagerer på enkelte matvarer er det bare å bytte de ut for en periode. Blir det en forskjell til det bedre, så fortsetter du.
  5. Skal ikke ta æren for disse, var som sagt herr Stig Ingebrigtsen som var så hyggelig å legge ut oppskriften på sin treningslogg: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/stig-sin-treningsdagbok-mange-m%C3%A5neder-med-b%C3%B8rge-fagerli.84/page-48
  6. Typisk hverdag: M1: 5-6 egg, roastbiff og salat med olivenolje / Muffins etter Stig Ingebrigtsens oppskrift (proteinpulver, egg, kokosmelk og mandelmel). M2: 1 Cottage cheese med frosne blåbær og Fun light + sel-olje. FT: Riskaker/frukt + 20 g protein ET: Frukt/rosiner + 40 g protein M3: Ca. 200 g kylling/karbonadedeig, grønnsaker + 100-120 g hvit ris M4: Ca. 200 g kylling/karbonadedeig, grønnsaker + 50-70 g hvit ris eller smoothie med havregryn, frukt og protein. Litt mindre karbs når jeg ikke trener.
×
×
  • Create New...