Gå til innhold

Biorytmedietten - Måltidseksempel


Anbefalte innlegg

M1 tacosalat

M2 stekt røkelaks og ved siden av 1 egg + 2 hvitter og mager cc

M3 kyllingsalat eller 1 skyr pluss mandler

M4 tacosalat med speltlomper eller grøt ish

50 g kokt ris

100g mager kesam

150g mager cc

2ts pb2

Litt vaniljefrø

Bland alt sammen og topp dette med kanel og sukrin gold eller vanlig :) kjempe digg

Når ca spiser du M1? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Har ikke merket noen effekt utover at jeg er mer mett på dagen, mindre sug i magen like etter måltidet når jeg dropper karbs.

Så det passer meg å spise slik. Men vekt/fettprosent/cm har ikke rikket seg...jaja...

Som regel:

Frokost: Egg og kokosmelk + litt bær eller cottage cheese, bær og mandler

Lunsj: Salat med kylling eller tunfisk m kokosmelk/avokado

Middag: Kylling eller fisk + grønnsaker (evt speltlompe)

Kvelds: havregryn, mager kesam og bær

Mellommåltid er gjerne cottage cheese eller skyr m bær (+ en banan på treningsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Biorytme is THA SHIT!! Jeg kan iallfall skrive under på at det fungerer utmerket. Det passer ikke for alle, men for meg gjorde det en helomvending på kroppen min. Kombinert med styrketrening ble dette 100%. Kroppen min har begynt å leve etter

Biorytmekostholdet. Når jeg har litt utskeielser med noe mat som er "fy-fy" så reagerer kroppen momentant (les: romjulen)!

post-8207-14440941969648_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Blir ikke helt klok på denne biorytmen. Hvordan er den egentlig lagt opp til hvilken funksjon?

Er det kun snakk om et visst antall måltider om dagen man skal spise?

Forklart veldig lett:

Poenget er at man skal "manipulere" metabolismen i forskjellig vev slik at kroppen utnytter fett som energi så lenge som mulig. Dette oppnår man ved å holde karbohydratinntak lavt første del av dagen. Karbohydratene kan inntas etter trening og utover kvelden slik at kroppen har materiale for å bygge muskler. Personlig er jeg nok mer fan av carb backloading ( orginale biorytme) . Det er ikke store forskjellene, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklart veldig lett:

Poenget er at man skal "manipulere" metabolismen i forskjellig vev slik at kroppen utnytter fett som energi så lenge som mulig. Dette oppnår man ved å holde karbohydratinntak lavt første del av dagen. Karbohydratene kan inntas etter trening og utover kvelden slik at kroppen har materiale for å bygge muskler. Personlig er jeg nok mer fan av carb backloading ( orginale biorytme) . Det er ikke store forskjellene, men det er min mening.

Det er jo en måte å gjøre det. Men dette er jo mere en vei å gå om man absolutt må ha karbs. Er ikke så lenge siden jeg var i ketose, selv det bare varte noen dager. Da spiste jeg kun karb til frokost og rett før trening og etter, dette var under 100 g om dagen. Men du mener vel med carb-backloading at en skal gå på kraftig lav-karb diett i x antall dager, før man fyller opp karb lagrene, og går tilbake til et lavt anntall karb igjen, and so on?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Men du mener vel med carb-backloading at en skal gå på kraftig lav-karb diett i x antall dager, før man fyller opp karb lagrene, og går tilbake til et lavt anntall karb igjen, and so on?

I korte trekk, helt korrekt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I korte trekk, helt korrekt (y)

Old school er som regel best :p Ser for meg mye mere utbytte av carb backloading enn dagens biorytme. tror jeg skal gi det et forsøk. Men regner med at må lenger ned enn 100 g om dagen da, tror det kan bli utfordrende. Det blir myyye kjøtt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old school er som regel best :p Ser for meg mye mere utbytte av carb backloading enn dagens biorytme. tror jeg skal gi det et forsøk. Men regner med at må lenger ned enn 100 g om dagen da, tror det kan bli utfordrende. Det blir myyye kjøtt og grønt.

ja, ligger på 50 gram på treningsdager. 20 g på fridager :) Blir MYYYYE grønnsaker, hovedsaklig grønne grønnsaker. Huskeregel: så lenge det er grønt, eller har hatt et ansikt er det som regel greit å spise :p

Karber opp med omlag 600-800 g. Viktig at karbohydratene komme fra matvarer med überhøy GI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! ååååh alt som har hatt et ansikt, det var dagens :p

überhøy G? Kan du forklare litt nærmere? :p

Høy GI, altså matvarer som gir rask stigning i blodglukose. Men send gjerne en PM hvis du lurer på noe. Så slipper vi å spore helt av i denne tråden.

Sorry trådstarter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...