Gå til innhold

Biorytmedietten - Måltidseksempel


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det fungerer så mye bedre enn slik ejg spiste før :S

Men siden folk snakker så varmt om det, så prøver jeg i allefall.. Har jo ikke merket noe negativt ved den, så why not

Laks & egg til frokost +linfrø og solsikkekjerner

etter trening

coco pops/ mager kesam m bær

kyllingfilet, poteter og grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, jeg har hørt om dette med at jenter ikke spør så direkte. (For å ikke ha et helt meningsløst innlegg, har du lest denne; Biorytme dietten - MyRevolution=)

Hahaha, neida, har jeg virkelig ikke lagt merke til :whistling:

Har forøvrig lest den artikkelen sikkert tre ganger det siste døgnet, men står jo mest sånn generelle retningslinjer der, så tenkte det var greit å (igjen fiske etter tips og råd) blant andre forumsmedlemmer, som kanskje allerede var i gang med dietten. Latskap, lenge leve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter i dag med 30 min løpe/intervalltur. Fått beskjed om at lange, dryge løpeturer kan ende med å øke kortisol/stressnivået i kroppen og virke negativt på fettforbrenningen. Jeg som elsker å løpe og gjerne så langt som mulig, hehe. Nuvel. Hadebra joggeturer, hei lange gåturer med hund.

Du trenger for all del ikke å kutte ut joggeturene dine om det gir glede og overskudd :) Det handler mer om å gjøre det med måte. Ikke løp fem langkjøringer i uka, men kanskje en eller to. Jeg vet det er veldig omdiskutert dette med kortisol grunnet langkjøring, men det finnes veldig mange eksempler på mennesker som ser knallbra ut, har god fettforbrenning og masse energi i hverdagen selv om de løper langkjøring flere ganger i uka. Vi her inne på bloggen er ganske styrkefiksert hele gjengen, men man må også fokusere på de tingene man liker! Og dersom langkjøring er en slik ting, så synes jeg du skal nyte det innimellom med beste samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - det er pizza på menyen her i kveld. Pizza kjøpt hos den lokale pizzabakeren. Hvordan kommer jeg meg best mulig ut av det? Fjerner noe av osten og velger magert kjøtt? Karbomessig er jo bunnen forsåvidt ok, siden den vil bli spist i 19-20-tiden. Det er fettet jeg bekymrer meg mer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag /Aka tacodag. Altså det du gjør er, først innser du at du lever kun èn gang, så tenker du litt på hvor lite de ekstra xxx kcal gjør i løpet av uken, så tenker du deg om 2 ganger før du drikker et par øl for mye i helgen (Du bytter det ut med vin etc) Også plutselig, så er du fit og fin, samtidig som livskvaliteten din ikke har sunket, tvert imot (Også kan du kanskje ta en titt på Periodisk faste, som gjør at du kan spise og se awesome ut, hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier utmerket, hva innebærer det? Sett bra fremgang på noe måte? :)

Jeg ligger på ca 2-300kcal over vedlikehold, over 200g karb på treningsdager (150g på fridager) og går saaaakte men sikkert opp i vekt, styrken øker samtidig som at formen blir bedre. Spiser all karben min etter trening (foruten et par gulrøtter + grønnsaker før trening) og craver absolutt ingenting, da jeg får fylt opp alle lagre og vel så det hver kveld. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag /Aka tacodag. Altså det du gjør er, først innser du at du lever kun èn gang, så tenker du litt på hvor lite de ekstra xxx kcal gjør i løpet av uken, så tenker du deg om 2 ganger før du drikker et par øl for mye i helgen (Du bytter det ut med vin etc) Også plutselig, så er du fit og fin, samtidig som livskvaliteten din ikke har sunket, tvert imot (Også kan du kanskje ta en titt på Periodisk faste, som gjør at du kan spise og se awesome ut, hver eneste dag.

Jeg er enig i alt du skriver, men jeg tror også det er meget individuelt. Skal jeg ned i vekt, på en såpass kort periode som nå (5 uker), så må jeg være smart. Jeg hadde egentlig spisedagen min i går, så resten av helga kan ikke bli så alt for mye slækking på kostholdssiden ;) PF har jeg prøvd før, og det funker, så lenge jeg er singel. Når jeg ikke lengre er det så er man plutselig to stykker en skal justere matsyklusen etter, om du forstår. Altså, jeg klarer å følge PF et par ganger i uka, men sklir ut så fort jeg er i lag med han og da tenker jeg at det er like så greit å bare la være, hehe. ((Skal tenke på om det går an å få det til lell)).

Grunne for at jeg spurte angående pizzaen er hvordan jeg kan spise den på best mulig måte når jeg følger biorytmedietten :) Men, jeg tror egentlig jeg svarte meg selv, med å ta bort noe av fettet (osten) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med deg så langt? Hvor lenge har du holdt på?

Har fått med meg at hun har krympet masse i det siste. Skal ta en nærmere titt i loggen nå. Takk for tips :)

Kombinert med leangains og underskudds diett - ca 2-3kg fett på 6 uker, Biorytme ble ikke fulgt vær dag og hvor stor effekt det hadde utover de dagene det ikke ble kjørt er vanskelig å si :) Mange veier fører til Rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på ca 2-300kcal over vedlikehold, over 200g karb på treningsdager (150g på fridager) og går saaaakte men sikkert opp i vekt, styrken øker samtidig som at formen blir bedre. Spiser all karben min etter trening (foruten et par gulrøtter + grønnsaker før trening) og craver absolutt ingenting, da jeg får fylt opp alle lagre og vel så det hver kveld. Anbefales!

Aha, så du ønsker å bygge muskler (og gå ned i fettprosent)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i alt du skriver, men jeg tror også det er meget individuelt. Skal jeg ned i vekt, på en såpass kort periode som nå (5 uker), så må jeg være smart. Jeg hadde egentlig spisedagen min i går, så resten av helga kan ikke bli så alt for mye slækking på kostholdssiden ;) PF har jeg prøvd før, og det funker, så lenge jeg er singel. Når jeg ikke lengre er det så er man plutselig to stykker en skal justere matsyklusen etter, om du forstår. Altså, jeg klarer å følge PF et par ganger i uka, men sklir ut så fort jeg er i lag med han og da tenker jeg at det er like så greit å bare la være, hehe. ((Skal tenke på om det går an å få det til lell)).

Grunne for at jeg spurte angående pizzaen er hvordan jeg kan spise den på best mulig måte når jeg følger biorytmedietten :) Men, jeg tror egentlig jeg svarte meg selv, med å ta bort noe av fettet (osten) :p

Du vil gå ned i vekt, og bli sterkere om du står hele dagen også, men hvordan ville det livet vært.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...