Gå til innhold

Fredo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Formålet med innlegget mitt var å vær like usaklig som deg, som blander inn afrikanske barn og fattigdom i tråden min vedrørende støy på treningssenteret! 1-0 til Fredo, også takk for meg...
  2. Som barn i Norge hadde heller ikke jeg råd til mat, klær og sko. Det tror jeg heller ikke at nåtidens norske barn har heller. Så du trenger ikke vise til kun afrikanske barn, frekt av deg...
  3. Jepp jeg skal gi beskjed neste gang, uten tvil. Alternativet blir å sende meg timeplanen på "syforeninga" slik jeg slipper å møte på dem hver eneste gang. Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke merker det selv, jeg ser jo blikkene til samtlige rundt oss at dem ikke er tilfreds med støyen. PT-en er også leder på senteret, hun burde i det minste sette rammer rundt dem. Så er det også så fantastisk at praten fortsetter utenfor hvor samtlige tar seg en sigarett og deler gode oppskrifter på bakst... eg døyr
  4. Det går ikke an å beskrive med ord hvilken støy den gruppen genererer(!) og det er til de grader provoserende for oss rundt. Den ene har en latter som skjærer seg langt inn i ryggmargen din. Jeg vil tippe jeg sto opp til 6-8 meter fra dem da jeg kjørte Desibelmåleren, de få mellomrommene uten prat målte den en støy på rundt om 60 dB. Ved høylytt prat og latter gikk den sjelden under 90 dB. På alvor! Normalt er det et behagelig treningssenter med akkurat passe folk til enhver tid. Senteret er heller ikke preget av store bodybuildere som slipper mark-stanga i gulvet under hver rep.
  5. Støy over 85 dB er skadelig for oss alle, etter 50 min på Evo Fitness og en gj.snittlig støymåling til 90 dB generert av en syforening på 6 frodige kvinnfolk gir meg seriøse tanker om å bytte treningssenter!%#£&÷€1!!! 6%# Støynivået ble målt med appen "Desibelmåler" mens praten og latteren pågikk for fult både under og etter treningen. Non-Stop! Det positive må være at jeg har lært 6 forskjellige sjokoladekake oppskrifter, den ene med 3 etg. sjokolade! Dette pågår hver forbanna økt (vil tippe 3-4 ganger i uken), og jeg er ikke det eneste medlemmer som har sett seg lei av støynivå
  6. Takk for det, krysser fingrene, ting ser lovende ut Jeg startet med morgenkardio for 4 uker siden, 30 min rask gange 5 dager i uken. Det er også etter dette jeg begynte å kutte på karbs og protein. Men det er først nå jeg setter opp oppsettet og deler her på fitnessbloggen. Så det er egentlig ingen dramatisk nedgang skjedd over natten! Jeg har hatt veldig fokus på styrke/masse, dette er for meg, som hos alle andre som kutter, det siste mann ønsker å miste :cool: Inntrykket mitt er at jeg ligger på det samme styrke nivået som da kuttingen startet. Jeg har ikke hatt noen drastisk øknin
  7. Det nærmer seg sommer, og i den anledning har jeg redusert det daglige kalori inntaket fra 3346 kcal til ca. 2550 kcal. Målet er å kjøre dette inntaket flatt både på treningsdager og treningsfrie dager. Da jeg startet på Biorytmedietten i fjor høst hadde jeg en kroppvekt på 90 kg. Jeg er nå nede i 84 kg, og vil tippe min fettprosent på ca. 12%. Målet er å være under 10% kroppsfett innen 22 juni. Ser det har kommet en skriveleif på måltid 18:30, dette måltidet har jeg 35g proteinpulver blandet i 3 dl melk.
  8. Noen som har erfaringer med dette tilskuddet? Jakter en fin kilde til L-arginin. Har også sett på Olimp AAKG Xplode men tror ikke den kommer gjennom tollen! Har bare positive erfaringer med Olimp produkter fra tidligere. Ønsker å kombinere L-arginin med S.A.W. som jeg bruker idag, denne inneholder litt av stoffet men ikke fult så mye som ARGI+
  9. Jeg trener 5 dag uken, 2 dager på, hvile, 3 dager på, hvile og så videre! Trener PHAT! Følger oppsettet som gir meg 3346 kcal på treningsdager og oppsettet med 2382 kcal på hviledager ja :-)
  10. SamGold, det går utrolig bra faktisk. Grunnet reise i helgen som var fikk jeg ikke gjennomført oppsettet like strukturert som ønskelig, men jeg holdt meg til biorytmeretningslinjene. Jeg har utarbeidet 2 oppsett nå, ett oppsett jeg følger på treningsdager og ett oppsett for hviledager. Oppsettet for treningsdager har blitt mer skreddersydd en tidligere postet. Jeg synes at begge oppsettene er utrolig enkle å etterfølge. Har bra overskudd på treningsdager og alt ser lovende ut. Etter 1 uke, med mye tilpasning er det for tidlig å si hvilken retning dette vil ta med tanke på fettforbrenni
  11. Yes, er enig i mindre karbs tidligere på dagen, i praksis har jeg egentlig kutta litt allerede, hopper over bananen. Blir mett av måltidet uten banan, så sparer jeg de karbohydratene. Som nevnt, øvrige korrigeringer skjer fortløpende til jeg finner en fin balanse. Er også enig i det du skriver vedrørende siste måltidet, men ser ikke på det som noe krise enda. Har studert oppsett som er sammensatt av Børge selv som består av både 300 gr og 400 gr karbonadedeig på siste måltidet. Det anbefales at det også inntas en lav mengde fett i dette måltidet også, 11 gr ser jeg ikke på som noen problem
  12. Her er mitt oppsett basert på biorytmedietten. Har brukt samtlige web artikler og forum innlegg som jeg kom over til underlag. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Jeg har nå vært noen dager på dietten, hvor jeg har fulgt planen slavisk. Det har fungert kjempe fint, holder meg god og mett gjennom hele dagen, masse energi til å gjennomføre harde treningsøkter på ettermiddagen. Trenger 5-7 dager i uken. Personlig foretrekker jeg å holde et relativt høyt kalori inntak nå i starten av dietten, intensjonen med oppsettet er å finne en fin balanse mellom fettforbrenning og muskelbygging. Eventuelle
  13. Jeg startet nylig opp igjen med Biorytmedietten og i den anledning lurer jeg litt på om MCT olje er en fin kilde å hente fettet fra? 2 spiseskjeer med Olimp MCT sammen med 2 dl melk og 30 g Axa Havre Flakes gir følgende ernæring: Fett: 35 gram Karbs: 41 gram Protein: 41 gram Noe som skal være en fin balanse i forhold til Biorytmediettens retningslinjer. Bare usikker på om MCT er god nok fettkilde eller om jeg burde få fettet fra fast føde som feks. nøtter?
  14. If there is no enemy within, the enemy outside can do you no harm..
  15. Takk for tilbakemelding. Det skal ikke stå på motivasjonen i det hele tatt. Jepp planen er å legge om programmet også til uka, er litt i tenkeboksen hva jeg skal gjøre. Nå har jeg kjørt et eget program med veldig god utvikling fra 1 august. Mange spennende programmer der ute å prøve. Har også hatt gode resultater med RYP fra tidligere. Skal sette meg inn i alle de andre programmeme også, PHAT feks!
×
×
  • Opprett ny...