Gå til innhold

Hantelpress eller benkpress?


Sly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Annonse

Hantelpress utfordrer støttemuskler i litt større grad enn benkpress.. Negative sider ved hantelpress er at du ofte må øke med 2.5 kg per side i steden for 2.5 kg totalt i benkpress.. Siden en i tillegg klarer å løfte mer vekt i benkpress blir hoppet prosentmessig enda litt større

Har lagt merke til den..:whistling: Får ikke til å presse med 12 kgs:oops: og har ikke 11 kgs på senteret.

Så jeg er helt stuck på 10 kgs enda og er drittlei, tar omtrent 20 reps med dem nå kjedelig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best benkpress. Men tar hantelpress hvis jeg er alene, liker ikke å gjøre benkpress når jeg er helt alene (jeg trener på et styrketreningsrom uten "tilsyn").

Jeg merker godt at man bruker støttemuskulaturen mye mer på hantelpress. Men det er så kjedelig å måtte gå ned så mye i vekt... Nå er jeg ikke kjempesterk i benkpress heller, tar bare 35 kg, men jeg klarer likevel ikke mer enn 12,5 kgs hantler - og det blir jo bare 25 kg totalt:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til den..:whistling: Får ikke til å presse med 12 kgs:oops: og har ikke 11 kgs på senteret.

Så jeg er helt stuck på 10 kgs enda og er drittlei, tar omtrent 20 reps med dem nå kjedelig.......

Hvis du klarer hele 20 reps uten problemer med 10kg's hantler så er jeg SIKKER på at du klarer et par med 12kg's hantler også. Prøv å ta den øvelsen først i programmet, hvertfall hvis du har en egen triceps-øvelse ved siden av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til den..:whistling: Får ikke til å presse med 12 kgs:oops: og har ikke 11 kgs på senteret.

Så jeg er helt stuck på 10 kgs enda og er drittlei, tar omtrent 20 reps med dem nå kjedelig.......

Nekter å tro på at du ikke klarer en eneste én på 12 kg:) Test, ta så mange du klarer. Fortsett med 12 kg til du klarer 6-10, så kan du øke til 14:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over fra benk- til hantelpress. Blitt så redd for å bli stuck under stangen, og har ingen til å spotte meg.

Hantelpress funker greit, men får jeg en dag en treningskompis går jeg rett over på benkpress. Liker den øvelsen bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over fra benk- til hantelpress. Blitt så redd for å bli stuck under stangen, og har ingen til å spotte meg.

Hantelpress funker greit, men får jeg en dag en treningskompis går jeg rett over på benkpress. Liker den øvelsen bedre!

Haha, sånn er det med meg også! Er sikkert kjempegøy å bli liggende med stanga på brystkassa mens man roper på hjelp:p Har prøvd benkpress én gang med ei venninne; selv om jeg strevde litt med teknikken så syns jeg det er en veldig bra øvelse. Men hantelpress krever mer stabilitet for å holde hantlene i ro så jeg liker den aller best:D Spesielt siden jeg trener som oftest alene så er det greit å bare kunne slippe de ned på hver sin side om alt skulle skjære seg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker benkpress best, på senteret her på skolen har vi kun 36kg hantler så det er liksom ikke vist å trene med de. Når jeg er hjemme så trener jeg et sted vi har opp til 80kg hantler, så når det er ferie liker jeg å variere litt mellom de to.

Jeg trener alltid alene så etter noen år har jeg lært meg en god teknikk til å rulle stangen nedover magen om jeg skulle svikte i et løft og ikke få presset stangen av på egenhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...