Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  "HHHH skrev:
Aldri tatt 200, men er vel god for det som det heter :p Tok 3x180 om jeg ikke husker feil... Men rett skal være rett, aldri tatt 200..

Da har du mg hvertfall:) hehe.

Gi meg par månder! hehe

Skrevet
  "emilwoop skrev:
Da har du mg hvertfall:) hehe.

Gi meg par månder! hehe

Værsågod! Aldri vært noen god frontbøyer.. Setter meg ALT for dypt, sier seg selv at det er slitsomt å reise seg når man sitter med ræva 10cm fra bakken. Men jeg får det til noen ganger :)

Skrevet
  "HHHH skrev:
Værsågod! Aldri vært noen god frontbøyer.. Setter meg ALT for dypt, sier seg selv at det er slitsomt å reise seg når man sitter med ræva 10cm fra bakken. Men jeg får det til noen ganger :)

paralellt er for styrkeløftere ;)

Skrevet
  "emilwoop skrev:
paralellt er for styrkeløftere ;)

Hehe, ja men litt dumt når en går såpass langt at en begynner å bikke fremover på vei opp.. Lurer på om jeg har tatt frontbøy uten sko, slik som i vanlig bøy, så det kan hende det blir litt bedre når jeg drar med meg løfteskoene på trening :)

Skrevet

Testa frontbøy på gymmet i dag. Har aldri gjort det før men liker å prøve nye ting og jeg sliter med at jeg kommer litt langt fram med overkroppen i vanlig bøy. Kjørte 3x5 med 110 kg.

Kjenner det som bare det i quadsa nå, og kom mye dypere enn med vanlig bøy. Morro med nye øvelser.

Skrevet

Kan ikke jeg få lov å fortelle om min første og eneste gang jeg har tatt frontbøy???

Skrevet

Nå skal dere få høre : Dette var rett før jul, hadde aldri før tatt frontbøy, bare bak hodet og sumo-squats. Jeg ladder opp med det jeg trener med til vanlig i knebøy, ca 110 kg. Har såklart sett noen videoer på nett før jeg prøver meg.

Går bort til stanga, opp på skuldrene, det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal klare å "låse" av vektene. Jeg prøver alikavel, får stanga av, går et skritt bakover, setter meg ned, kommer meg opp - og her starter tidenes fail, for det første sliter jeg med balansen så jeg tipper sånn idiotisk sakte framover MENS jeg ikke forstår hva jeg skal gjøre. Det jeg gjør er å prøve å få stanga opp på "racket" med armene - la meg forklare - BICEPSCURLER 110 kg og failer, stanga sklir ned langs racket og rett i marka....... Å herre min skaper så vondt jeg hadde i armene, iaff tre uker etterpå. ETTER denne gangen har jeg aldri prøvd frontbøy.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hvor langt ned må man gå i frontbøy for å få effekt ut av det? Jeg sliter med å komme meg så langt ned som alle andre gjør. Noen tips til hva jeg kan gjøre? :)

Skrevet
  "Theels skrev:
Hvor langt ned må man gå i frontbøy for å få effekt ut av det? Jeg sliter med å komme meg så langt ned som alle andre gjør. Noen tips til hva jeg kan gjøre? :)

Da må du prøve deg litt frem med fotstillingen, mest sannsynlig. I tillegg må du selvsagt øke mobiliteten. Ankelmobilitet bruker å være en utfordring i frontbøy med smal stand, ettersom vinkelen i ankelleddet blir da veldig spiss, spesielt med lang eller normal femurlengde. Prøv å vinkle føttene mer utover, og la selvsagt beina følge den samme vinkelen. Om du står litt for smalt så stå litt bredere også. Prøv deg frem :)

Du bør komme deg såpass langt ned at den øverste delen av låret nært hofta er lavere enn toppen av kneet.

Skrevet
  "HHHH skrev:
Da må du prøve deg litt frem med fotstillingen, mest sannsynlig. I tillegg må du selvsagt øke mobiliteten. Ankelmobilitet bruker å være en utfordring i frontbøy med smal stand, ettersom vinkelen i ankelleddet blir da veldig spiss, spesielt med lang eller normal femurlengde. Prøv å vinkle føttene mer utover, og la selvsagt beina følge den samme vinkelen. Om du står litt for smalt så stå litt bredere også. Prøv deg frem :)

Du bør komme deg såpass langt ned at den øverste delen av låret nært hofta er lavere enn toppen av kneet.

Ok! prøver det neste økt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...