Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste litt om Lyle sin diett UD 2.0 på et amerikansk forum og det ser ut som man skal ha raske karbohydrater i form av glucose fruktose. Så da betyr det mye søtt da. Det var noen som mente at fiber ikke var bra den dagen, da man fort kunne bli oppsvulmet og gassfull pga av alle karbohydratene.. ?? Så da blir det hvetemel og sukker den dagen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stappet i meg loff med nugatti og riskaker på mine oppkarbingsdager :)

Høres ikke ille ut! :D Hvordan ble du etterpå? Mye vann? Jeg har ikke veid meg når jeg startet på dietten, veier meg sjeldent.. Hvor mye gikk du ned i vekt og evt opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ille ut! :D Hvordan ble du etterpå? Mye vann? Jeg har ikke veid meg når jeg startet på dietten, veier meg sjeldent.. Hvor mye gikk du ned i vekt og evt opp igjen?

Jeg kan variere rundt 5 kg, så jeg veier meg bare på fredager. Så spiser jeg søtt, søtt, søtt på fredags ettermiddag og kveld, og spiser isokalorisk på lørdag. På søndag løper jeg og tisser hele dagen, for da slipper jeg vann :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ille ut! :D Hvordan ble du etterpå? Mye vann? Jeg har ikke veid meg når jeg startet på dietten, veier meg sjeldent.. Hvor mye gikk du ned i vekt og evt opp igjen?

Merket ikke så veldig mye til væske etter oppkarbing. Begynte på ca 61-62kg når jeg startet dietten. Så gikk jeg ned ca 3kg til sammen.. Opp 1 kg etter oppkarbing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nop, nei, dessverre, og nei. Du skal unngå ting med karbohydrater og fett. Litt CC går fint om det ikke gjør deg sulten. En frukt før trening er ok. Du kan gjerne modifisere og ha mer av andre ting, men da er det ikke PSMF lenger/

At det strengt tatt ikke er en PSMF lengre er vel, strengt tatt, ikke nødvendig vis negativt. Da jeg kjørte juksemåltid på onsdag og refeed på lørdag slet jeg *veldig* med leptin. Det jeg gjorde denne gangen (diett-pause mens jeg er syk) var at jeg heller kjørte refeed på fredag ettermiddag og spiste normalt ca-isokalorisk (IF style) på lørdag. Etter 7 uker hadde jeg *ingen* problemer med leptin så vidt jeg kunne se (les: kjenne)...Og siden jeg går på T4/T3 på grunn av hypotyroidisme slipper jeg å tenke på et eventuelt fall i forbrenning uansett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om Lyle sin diett UD 2.0 på et amerikansk forum og det ser ut som man skal ha raske karbohydrater i form av glucose fruktose. Så da betyr det mye søtt da. Det var noen som mente at fiber ikke var bra den dagen, da man fort kunne bli oppsvulmet og gassfull pga av alle karbohydratene.. ?? Så da blir det hvetemel og sukker den dagen.. :)

Unngå for mye sukker på oppkarbing. Kroppen kan maks lagre 50 gram fruktose i leveren. Resten blir omdannet til fett.

Hvit ris er glimrende på oppkarbing. Hvete er greit hvis man likevel spiser det og ikke blir oppblåst av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå for mye sukker på oppkarbing. Kroppen kan maks lagre 50 gram fruktose i leveren. Resten blir omdannet til fett.

Er ikke det litt unyansert? Jeg er av den oppfatning at all glukose kan lagres som glykogen og eventuelt brukes som energi i de vevene som kan bruke glukose direkte, men rett meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt unyansert? Jeg er av den oppfatning at all glukose kan lagres som glykogen og eventuelt brukes som energi i de vevene som kan bruke glukose direkte, men rett meg gjerne om jeg tar feil.

Så jeg kan med andre ord spise hva jeg vil, kh, og kanskje ta en hard treningsøkt for å forbruke litt av overskuddsenergien?

Uff, angrer på at jeg ikke veide meg før oppstarten.. Det hadde vært interessant å se hvor mye vektnedgang jeg får, og evt hvor mye oppgang etter refeed dagen Vil jo tro at det blir mye vann.. Og etterhvert hvordan dette ville stabilisert seg når jeg går over til balansert lavkarbo..

Sånn det er nå må jeg jo nesten bare kjenne etter hvordan jeg føler meg ang vekt og hitills så føler jeg liten eller ingen forskjell.. Kanskje bare litt tommere i magen..;)

Følte meg litt "svak" i dag tidlig.. men jeg tror det ble lite mat i går.. I tilegg til en hard treningsøkt. (støl) Lurer på hvordan helgen blir da jeg går en hard arbeidshelg i møte? Går ca 8000-10000 skritt på en arbeidsdag, i tilegg til at jeg har lagt inn styrketrening både fredag og lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kan med andre ord spise hva jeg vil, kh, og kanskje ta en hard treningsøkt for å forbruke litt av overskuddsenergien?

Det er i det minste mitt inntrykk at du kan benytte sirkulerende glukose før det eventuelt lagres i fettvev. Om dette er ved å benytte glykogen, som deretter blir fylt på fra glukose er jeg ikke sikker på, men om man spiser et eple når glykogenlagrene er tomme og leveren er full, så er jeg rimelig sikker på at man ikke blir feit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser kjøtt og grønnsaker, salat. Krydrer kjøttet godt med chilli, hvitløk osv. Lager også tomatsauser fra hele tomater på boks.. Spiser cc eller mager kesam med stevia, kanel, funlight

Synes jeg spiser variert og godt jeg.. :)

Lager også egghvitteomeletter med diverse, reker, skinke osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager gjerne 400g karbonadedeig og steker det med krydder og grønnsaker. Noen ganger gratinerer jeg den også, men passer på mengden ost. Karbonadedeig skal vel strengt tatt inneholde maks 4vektprosent fett, men jeg har sett den med opptil 8g i en "karbonadedeig" som inneholdt såpass med is at den reelt sett var 90g kjøtt/100g...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det litt unyansert? Jeg er av den oppfatning at all glukose kan lagres som glykogen og eventuelt brukes som energi i de vevene som kan bruke glukose direkte, men rett meg gjerne om jeg tar feil.

Vanlig sukker (sukrose) består av et glukose molekyl og et fruktose molekyl. Glukosen kan lagres som muskelglykogen, mens fruktose kun kan lagres som leverglykogen. Fruktose går ikke inn i blodbanen på lik linje med glukose og høyner derfor ikke blodsukkert (derfor så lav GI på fruktose).

Det er en grense på hvor raskt kroppen kan ta opp glykogen i musklene også (gidder ikke lete opp tall), men ihvertfall er det derfor det anbefales en oppkarbing på minimum 6 timer. Litt av oppkarbingen kan gjerne bestå av svært raske karbohydrater som druesukker og maltodextrin (rett etter trening), men det vil ikke være hensiktsmessig å basere hele oppkarbingen på dette da man da vil gå rundt med veldig høyt blodsukker fram til kroppen har fått lagret glykogenet i musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...