Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Som med annet tilbehør så må man vurdere mengden. En pakke Läkerol veier 23g. Innholdsfortegnelsen sier 55g karb/100g men 54 av de er sukkeralkoholer. Så en pakke innoholder ca 0.23g karb. Hvor mange pakker spiser du daglig?
Spiser bare ei pakke, men la den inn på diett.no, da kom det opp at det var nesten 10 g karbo i en pakke.... Hva er forskjellen på sukkeralkoholer og karbohydrater?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være helt ærlig Siw tror jeg du burde ta to skritt tilbake og prøve å ta til deg det som blir sagt her. For å oppsummere

1: 2-2.5g proteiner / kg vekt mål; er målet ditt 60kg skal du ligge mellom 120 og 150. Jo lavere du er i fett% jo viktigere blir proteinene.

2: pass på å få i deg essensielle fettsyrer. i.e. ta tran eller tilsvarende!

3: prøv å holde deg under 20 g karbs og fett (ikke medregnet tranen), men dette er ikke et magisk tall. Ikke ha panikk for å havne over. noen gram er betyr bare litt lavere underskudd. Det er et enkelt regnestykke.

Beklager, men spør pga forvirring fordi dette er så nytt og jeg har det litt travelt med å miste noen kg. Har ei venninne som tipset meg om denne dietten, og hun fortalte meg at proteiner skulle regnes ut fra 2,5 x ønsket vekt, ikke 2-2,5... Derfor har jeg trodd at jeg MÅ opp i 150 g proteiner. Det gjorde det jo mye enklere med 120-150...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mener jeg i all oppriktighet, om dere regner på en pakke lackerol, da er det flere ting som må på plass før man i det hele tatt skal tenke på PSMF!

Om verdiene ovenfor stemmer er det snakk om 12 kalorier! Dette spiller INGEN rolle, her ser man ikke skogen for bare trær.

Det skremmer meg også at på 214 sider i denne tråden er det samme grunnleggende spørsmål som blir stilt, og alt står i originalartikkelen. Dette tyder på at den ikke blir lest, og det gjør det enda mer skremmende at folk kaster seg på en EKSTREM diett som ikke engang er anbefalt dem, uten å faktisk vite hva det innebærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mener jeg i all oppriktighet, om dere regner på en pakke lackerol, da er det flere ting som må på plass før man i det hele tatt skal tenke på PSMF!

Om verdiene ovenfor stemmer er det snakk om 12 kalorier! Dette spiller INGEN rolle, her ser man ikke skogen for bare trær.

Det skremmer meg også at på 214 sider i denne tråden er det samme grunnleggende spørsmål som blir stilt, og alt står i originalartikkelen. Dette tyder på at den ikke blir lest, og det gjør det enda mer skremmende at folk kaster seg på en EKSTREM diett som ikke engang er anbefalt dem, uten å faktisk lese hva det innebærer!

Jeg ble fortalt i en diett jeg gått på før at jeg måtte passe på inntaket av sukkerfrie pastiller og tyggis da disse inneholder svært mange KARBOHYDRATER, er ikke kaloriene jeg ser på... Det er vel en grunn til at så mange stiller det samme spm da... Og det er vel strengt tatt bedre at vi spør og gjør det riktig enn å bare kaste seg ut i noe man ikke forstår :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt i en diett jeg gått på før at jeg måtte passe på inntaket av sukkerfrie pastiller og tyggis da disse inneholder svært mange KARBOHYDRATER, er ikke kaloriene jeg ser på...

Hvilken sukkerfri tyggis inneholder svært mye karbohydrater? Jeg ser for meg at om du spiser sukkerfri pastiller så skal det store mengder til før du trenger å bekymre deg, og siden det meste har lakserende effekt tror jeg du møter ramma før veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sukkerfri tyggis inneholder svært mye karbohydrater? Jeg ser for meg at om du spiser sukkerfri pastiller så skal det store mengder til før du trenger å bekymre deg, og siden det meste har lakserende effekt tror jeg du møter ramma før veggen.
Hvis du legger det inn på diett.no får du opp over 10 g karbo pr pakke....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du legger det inn på diett.no får du opp over 10 g karbo pr pakke....

10g karbo fra eller til på en dag? Selv på PSMF klarer du å få dette til å gå opp om du absolutt må spise en pakke. Videre er PSMF en særdeles kortvarig ekstremdiett. Klarer man seg ikke uten Lackerol så er ikke PSMF noe for den personen. Da blir det for ekstremt.

Men se bort i fra PSMF, så er 10g karbo (ca 40kcal) så lite av et dagsbehov for en normal person at det spiller ingen rolle i den store sammenheng. For å si det slik, den generelle unøyaktigheten til folk når de lager mat vil utgjøre langt mer en 10g uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10g karbo fra eller til på en dag? Selv på PSMF klarer du å få dette til å gå opp om du absolutt må spise en pakke. Videre er PSMF en særdeles kortvarig ekstremdiett. Klarer man seg ikke uten Lackerol så er ikke PSMF noe for den personen. Da blir det for ekstremt.

Men se bort i fra PSMF, så er 10g karbo (ca 40kcal) så lite av et dagsbehov for en normal person at det spiller ingen rolle i den store sammenheng. For å si det slik, den generelle unøyaktigheten til folk når de lager mat vil utgjøre langt mer en 10g uansett.

Nå skal ikke jeg ha i meg mer enn 20 g karbo på en dag, så 10 g utgjør ganske mye da. Nå ser jeg og lenger opp i tråden her at man helst bør holde seg unna. Og selvfølgelig klarer jeg meg et par uker uten, dør ikke av det. Men er veldig vant med litt pastiller i ny og ne, så er greit å vite om det finnes noe alternativ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg ha i meg mer enn 20 g karbo på en dag, så 10 g utgjør ganske mye da. Nå ser jeg og lenger opp i tråden her at man helst bør holde seg unna. Og selvfølgelig klarer jeg meg et par uker uten, dør ikke av det. Men er veldig vant med litt pastiller i ny og ne, så er greit å vite om det finnes noe alternativ...

Eventuelt finnes det en mellomting mellom en hel eske og ingenting i de 2-3 ukene du eventuelt holder på. PSMF er engang slik at det ikke er "koselig" eller "refeeds" osv osv, er en ekstrem diett, men understrek på ekstrem. Som jeg sier, det er ikke for alle, og anbefalt enda færre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på hva dere andre ligger på i kcal til dagen?

Selv ligger jeg på ca 1000 kcal. (Er 162 lav, 70 kg, og skal bare gå på det en ukes tid (kanskje to, ser det litt an).

Får i meg nok protein og ligger alltid under 20 g karb og 20 g fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle ta en liten update.

Er nå 25 dager på vei. Tenker jeg slutter om 3 dager for å ta en 3 ukers pause med vanlig(fortsatt sunnere enn det jeg hadde før) kosthold før jeg starter på en 3 ukers runde. Så kan jeg veksle 3/3 uker til jeg føler meg fornøyd med fettprosenten og kan starte å bygge mer muskler.

Har over disse 25 dagene gått fra 109kg til 98,5 som jeg selv synes er fantastisk. Jeg føler meg sunnere, friskere, kvikkere og har mer energi enn før. Dette tror jeg også skyldes at jeg trener 3 ganger i uken. Jeg regner med at når jeg begynner å spise mer karbs så vil jeg gå litt opp igjen grunnet vannvekt, men med 3 uker med muskelbygging tror jeg at neste runde vil få meg enda lavere enn nå.

Andre mål som kanskje er viktige. Har gått ned fra 40 i bukse størrelse til 38. 38 begynner også å bli litt løs. Har ett vanlig skinnbelte jeg bruker nesten hver dag og jeg startet på ytterste hakket nå er jeg på hakk 3 som tilsier at det har forsvunnet mye rundt midjen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg lurer i første omgang på om dere mener denne type diett kan passe for meg, for å kunne svare på det må dere vite litt om meg. Jeg skal prøve å ta det kort.

Jeg er 28år, veier 118kg og er 185cm på strømpelesten. Jeg har vært overvektig i mange år nå men var tidligere aktiv fotball spiller og ganske sprek (ungdoms årene) Slanking, dietter og alt om dette har vært det store fokuset de siste årene. Har vært medlem i vektklubben og fulgte opplegget der strengt. iforhold til ckal om ikke annet, dette fungerte ikke i det hele tatt for meg selv om jeg lå på et vanvittig ckal underskudd med trening og alt medregnet. Kan jeg ha rasert forbrennings systemene i kroppen min med alle de siste slankekurer? Jeg har tidligere prøvd ketolyse kuren med stort hell, gikk da ned fra 123 til 103kg, eneste problemet var da at jeg ikke hadde gode trenings rutiner og heller ikke et godt kosthold, dermed gikk jeg opp igjen til 118. Der har jeg ligget nå de siste årene opp og ned rundt 106 - 118. Forskjellen er nå at jeg har gode trenings rutiner men fortsatt et uvitent kosthold, jeg prøver men får det ikke helt til.

Jeg jobber som tømrer og har i så måte en tung fysisk jobb.

Håper dere kan komme med noen anbefalinger om enten denne psmf eler evt. en annen diett til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mener jeg i all oppriktighet, om dere regner på en pakke lackerol, da er det flere ting som må på plass før man i det hele tatt skal tenke på PSMF!

Om verdiene ovenfor stemmer er det snakk om 12 kalorier! Dette spiller INGEN rolle, her ser man ikke skogen for bare trær.

Det skremmer meg også at på 214 sider i denne tråden er det samme grunnleggende spørsmål som blir stilt, og alt står i originalartikkelen. Dette tyder på at den ikke blir lest, og det gjør det enda mer skremmende at folk kaster seg på en EKSTREM diett som ikke engang er anbefalt dem, uten å faktisk vite hva det innebærer!

Mindre mat = bedre

Psmf høres bedre ut enn nutrilett intensiv, selv om prinsippene likner

Jeg vil ned i vekt i går!

Profit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-17183-14440920820456_thumb.png

Første 3 dagene gjennomført med god suksess, ligger litt over på protein, men skal jo være mett også :) Andre gang på dietten nå og det er faktisk ganske mye lettere denne gangen føles det som..

Jeg kombinerer nå PSMF med Periodisk faste. Altså jeg inntar alle mine måltider mellom 09.00 og 16.00. Noen som har kjørt disse to kombinert før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]86721[/ATTACH]

Første 3 dagene gjennomført med god suksess, ligger litt over på protein, men skal jo være mett også :) Andre gang på dietten nå og det er faktisk ganske mye lettere denne gangen føles det som..

Jeg kombinerer nå PSMF med Periodisk faste. Altså jeg inntar alle mine måltider mellom 09.00 og 16.00. Noen som har kjørt disse to kombinert før?

Hvor har du funnet denne tabellen?? den så veldig fin ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...