Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg bruker mylog nå etter at diett ble betaltjeneste, det fungerer veldig greit men er litt kludrete i begynnelsen.. men slik er vel det med alt ;)

Stemmer det, gjør det selv nå :) Eneste jeg "Hater" er at søkefunksjonen er litt irriterendes(reseter ord osv)

Ellers synes jeg mylog funker veldig ok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Har ikke søtsug :) Heldigvis =) Men, ser for meg at mannen skal gomle i seg noe! :p (Han skal OPP i vekt:p)

Cottage cheese har jeg gitt opp. Klarer bare ikke konsistensen! :p Går heeelt greit til stekt kjøtt, men thats it! :)

Takk for tips til gele! :) Den skal prøves! =)

Geleen er overraskende god! :D

Ellers er favoritten hvis jeg f.eks tar meg en dessert: mager vanilje kesam+litt jordbær !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
åå, så jordbær er lov? Jeg er svaaak for jordbær og vaniljekesam! :) Hehe, trenger overhode ikke noe snop om man har det! :D

Det er ingenting som er lov/ikke lov på PSMF..

Det er retningslinjer... Som f.eks kan være 2,5g protein pr ønsket kg kroppsvekt og maks 20g fett+essensielle og maks 20g karbs...

Hvis du tar 1-2ss + noen fryste jorbær.. Så skal du i bunn og grunn klare å holde deg til 20-30g på fett/karbs såfremt du ikek fråtser i grønnsaker/andre ting.

Så om du f.eks tar dette til dessert/kos en dag. Så dreper det deg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nitram sier så er det ingen ting som ikke er lov. Hvis du spiser kyllingfillet uten tilbehør hele dagen kan du tillogmed spise en liten melkesjokolade uten å bryte med retningslinjene. Men en ting man kan spørre seg er jo om det strengt talt er nødvendig å ha noe å kose seg med hver eneste kveld? Hvis man holder en streng diett hele uka burde man ikke ha dårlig samvittighet for å unne seg nesten hva som helst av ekstra kos på fredag eller lørdag. Så lange man ikke trøkker i seg en diger sjokoladeplate og flere poser potetgull så så skal det veldig mye til å ødelegge alt. Hvis det er en ting denne dietten har lært meg så er det at det faktisk ikke er noe problem å la hverdag være hverdag og helg være helg. Og litt kos lekker mye lenger når kan ikke er vandt til masse kos hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger overhode ikke kos på kvelden hver dag! :) Det er lørdag, film og en god armkrok.. Om vi har jordbær itillegg, er det bare helt suverent! :) Nå sitter mann og barn og koser seg med sitt lørdagsgodt :) Mitt var et glass zero! ;) Grunnen til jeg spør er at jeg ikke vil "gå på en smell" og gå opp igjen det jeg har fått av til nå! :) Blir litt for streng med meg selv, og derfor er det greit å vite hva det generelle mennesket spiser på en sånn her diett! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle gå opp igjen av å spise litt ekstra karbohydrater en kveld ås er det i alle fall hovedsaklig vannvekt som kommer tilbake. Det samme vil skje på endt diett, når man skal tilbake til et normalisert kosthold. Når du kutter ut så godt som alle karbohydrater så er noe av det første som skjer at kroppen minimerer glykogenlagrene i muskulaturen. Sa slipper musklene også en del vann. Som igjen er grunnen til at mange går ned flere kg den første uka. Det er ikke 4 kg fett, det er som regel 0.5 1.5kg fett og resten vann og endret tarminnhold. Når du ender dietten er dette vekt som vil komme tilbake da det er naturlig del av kroppen og funksjonen vår. Det er ikke tallet på vekta som er vesentlig, men hvordan du ser og kjenner at kroppen endrer seg.

Så hvis du har lyst på litt jordbær på lørdagskvelden så vil jeg foreslå at du velger lørdag som din spisedag, da du tillater deg selv et mer normalisert kosthold den dagen (en fin måte å ikke miste perspektivet på hvordan kostholdet faktisk burde være i det lange løp), og da tillate deg litt kos på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fornuftig ut! :) Skal ha meg en grov tortillalefse idag.. :) Mest fordi jeg ikke vil gå ut en dag med NULL karbs og 0 gram fett! =) Av de grunnene du sier :) Men jeg tenker nå når jeg har hatt mine uker på psmf, er det lurt å vende kroppen til vanlig kosthold igjen? Hvor jeg tar f-eks; Mandag - knekkebrød til frokost -resten psmf, tirsdag - knekkebrød til frokost og lunsj.. osv utover uken.. Vil se for meg at kroppen vil få "sjokk" om jeg har rett på fult og vanlig kosthold? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...