Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet
Høres veldig fornuftig ut! :) Skal ha meg en grov tortillalefse idag.. :) Mest fordi jeg ikke vil gå ut en dag med NULL karbs og 0 gram fett! =) Av de grunnene du sier :) Men jeg tenker nå når jeg har hatt mine uker på psmf, er det lurt å vende kroppen til vanlig kosthold igjen? Hvor jeg tar f-eks; Mandag - knekkebrød til frokost -resten psmf, tirsdag - knekkebrød til frokost og lunsj.. osv utover uken.. Vil se for meg at kroppen vil få "sjokk" om jeg har rett på fult og vanlig kosthold? :)

Du kan f.eks øke med 20-50g karbs dagen. Det vil nok gå verst utover magen egentlig ;) hvis du går rett over til 200-400g karbs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har gått ned 6,1 kg på psmf, tirsdag er 4 uka jeg har gått på det. Har gått ned i fra 92,4 til 86,3. kroppen min tar dette ganske fint, aldri sulten, ingen søt sug, ingen kvalme hodepine etc. siden jeg år så sent ned, kan jeg gå på psmf litt lengre da? noen sier 1 mnd å så en uke pause, mens jeg har lest at overvektige kan gå på det 3 mnd en eller annen plass:P hva vil der anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
har gått ned 6,1 kg på psmf, tirsdag er 4 uka jeg har gått på det. Har gått ned i fra 92,4 til 86,3. kroppen min tar dette ganske fint, aldri sulten, ingen søt sug, ingen kvalme hodepine etc. siden jeg år så sent ned, kan jeg gå på psmf litt lengre da? noen sier 1 mnd å så en uke pause, mens jeg har lest at overvektige kan gå på det 3 mnd en eller annen plass:p hva vil der anbefale?

Hvvor høy er du/kjønn?

når du veier 86kg, så er mest sannsynlig ikke så "Overvektig" i den betydningen det vil menes i denne sammenhengen ;)

Så det kan nok være lurt å ha 1-2uker med litt normal kost også :)(typ vedlikehold evt 100-200kcal over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvvor høy er du/kjønn?

når du veier 86kg, så er mest sannsynlig ikke så "Overvektig" i den betydningen det vil menes i denne sammenhengen ;)

Så det kan nok være lurt å ha 1-2uker med litt normal kost også :)(typ vedlikehold evt 100-200kcal over)

Jeg er en jente. 172 høy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Jeg er en jente. 172 høy:)

Da ville jeg anbefalt 1-2uker med litt mer normalt kosthold ;) For å "Booste" kroppen litt osv :) Selvom det kan virke som om du har mer enn nok av energi/motivasjon ;) Så kan det hende kroppen trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
kanskje kanskje:) men de to ukene men normalt kosthold, kan jeg trene hva jeg vil da+ vekter? :) eller bør jeg halde meg til bare vekter?=)

Du kan trene akkurat som normalt ville jeg sagt. Men hvis du planlegger å ha PSMF etter dette igjen. Så ville jeg personlig hatt f.eks 3-4styrkeøkter+ muligens 2 intervall/20-30minutters kondisjon/gåing) ila uken hvis du er "Higen" på løpe/gåing!

Dette er da utifra at hvis du planlegger å kjøre PSMF, så har du egentlig disse 1-2ukene for å "hvile"/omstille kroppen ;) Så ville ikke plutselig gått over til 6styrkeøkter og 4-6kondisjonsøkter, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trene akkurat som normalt ville jeg sagt. Men hvis du planlegger å ha PSMF etter dette igjen. Så ville jeg personlig hatt f.eks 3-4styrkeøkter+ muligens 2 intervall/20-30minutters kondisjon/gåing) ila uken hvis du er "Higen" på løpe/gåing!

Dette er da utifra at hvis du planlegger å kjøre PSMF, så har du egentlig disse 1-2ukene for å "hvile"/omstille kroppen ;) Så ville ikke plutselig gått over til 6styrkeøkter og 4-6kondisjonsøkter, hvis du skjønner hva jeg mener :)

Okei! kjempe flott! du er til stor hjelp;) tusen takk får svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Okei! kjempe flott! du er til stor hjelp;) tusen takk får svar:D

Må bare minne deg på, hehe. Dette er litt personlige meninger osv. Du kan helt sikkert kjøre 1-2 uker til, men ja. For kroppen sin del osv :) Samme gjelder treningen i evt "Omstillings" prosessen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ble ferdig med min 4uker PSMF igår. 11kg(109-98kg) ned som jeg er veldig fornøyd med. Skal ta en runde til med PSMF om 3 uker, men for nå blir det da 3 uker med muskelbygging og fortsatt ett lite underskudd.

Merka at magen har vært litt weird idag etter jeg har fått i meg både ris og eggeplommer(carbs og fett), Men leser nå at dette er veldig vanlig så var beroligende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har holdt på med PSMF i 4 uker og har gått ned fra 84 til 78,5 kg. Er mann på 177 cm og har tenkt å stoppe når vekta er 75 kg, da jeg anser at det er en passelig vekt. Haddde nok muligens vært der nå, men hadde en planlagt pause i tre dager på en liten guttetur i London. Har trent vekter annen hver dag i denne perioden og er godt fornøyd med at vekta synker og at jeg nå nesten ikke har synlig fett på kroppen og at det begynner å bli noe muskler på kroppen. Har som mål å fortsette å trene for å få større muskler Men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre når jeg når målet på 75 kg.Hvordan bør kostholdet være da i forhold til inntak av Kcalorier, fett, protein og karbohydrater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Har holdt på med PSMF i 4 uker og har gått ned fra 84 til 78,5 kg. Er mann på 177 cm og har tenkt å stoppe når vekta er 75 kg. Haddde nok muligens vært der nå, men hadde en planlagt pause i tre dager på en liten guttetur i London. Har trent vekter annen hver dag i denne perioden og er godt fornøyd med at vekta synker og at jeg nå nesten ikke har synlig fett på kroppen. Men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre når jeg når målet på 75 kg.Har tenkt å fortsette å trene, men hvordan bør kostholdet være da i forhold til inntak av Kcalorier, fett, protein og karbohydrater?

Dette er jo helt opp til deg. Vann vil komme til kroppen uansett.

Ville anbefalt og øke med fett/karbs med ca 20-50g per 2-3dag(for å unngå trøbbel med magen)! Og deretter ta tiden til nytte opp til vedlikeholdsnivå! Og være på vedlikehold i ca 1uke.

Deretter kan du jo velge å enten legge på deg fett+muskler eller "Leangaine" f.eks :) Eller bare spise vedlikehold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forundret over kroppen min. gått på PMFS i en uke. Kroppsvekt er stabil,kanskje til og med økt litt. har mistet litt fett hær og der (det er jo iofs en bra ting, men makes me wonder)

Var på en skikkelig grisefylla helgen før jeg startet kombinert med masse snaks og fet mat.

Inntaket mitt er 900g kyllingfile (Coop xtra) , 400g div grønnsaker, lofoten omega 3, en jerntablett og en boks tunfisk i vann/protein shake (35g) og en masse pepsi max, snus og kaffe.

quick facts 75kg 179cm. 24 år. vet ikke fett% men fant et bilde fra loggen min, er ca samme formen nå.

Var plaget med hodepine de første dagene, nå er det bare lett hodepine, også mener jeg har svart bæsj! Noen som har opplevd no lignende ?

*edit* også blir jeg veldig fort sliten på trening, eks benk 12r*7r,3r*60. 8r 3r pullups,første settet går bra, men virker som om jeg ikke klarer til og hente meg inn til neste set, (2 min pause ish) men dette er vell kanskje en bivirkning av å være i kcal underskudd ?=|

f%C3%B8r-etter-jpg.78108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...