Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Det funker med tran, men om du allikevel skal bestille noe annet kosttilskudd en gang så ville jeg kjøpt med en annen omega 3-variant. Selv bruker jeg Vital Arctic Oil 300ml - Omega 3 og er veldig fornøyd med den. Tidligere fikk man den neste til halv pris om man kjøpte en 10-pakning, men ser dessverre ut som de har endret på dette.

Nå maser jeg fælt, men hva tror du om denne Essential Omega 3 - 900ml selolje - X-life

Den var jo en del billigere. #fattig student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå maser jeg fælt, men hva tror du om denne Essential Omega 3 - 900ml selolje - X-life

Den var jo en del billigere. #fattig student

Om du sammenligner hva man får i seg per 10ml så ser du at det er ganske stor forskjell på mengden omega 3 på disse to produktene. Omega 6 vil man helst unngå i slike blandinger da dette er noe som det er "for mye av" i vanlig kost. Vil anbefale deg å lese Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen. Skulle gjerne vært mer behjelpelig, men er syk så greier ikke å fokusere skikkelig på å lese:whistle: Jeg har lest artikkelen før, og selv om jeg ikke husker alt som stod så mener jeg den skal være ganske lett-lest og oversiktlig :)

Om du fortsatt sliter med å finne noe greit så får du bare gi beskjed så kan jeg hjelpe mer senere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sammenligner hva man får i seg per 10ml så ser du at det er ganske stor forskjell på mengden omega 3 på disse to produktene. Omega 6 vil man helst unngå i slike blandinger da dette er noe som det er "for mye av" i vanlig kost. Vil anbefale deg å lese Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen. Skulle gjerne vært mer behjelpelig, men er syk så greier ikke å fokusere skikkelig på å lese:whistle: Jeg har lest artikkelen før, og selv om jeg ikke husker alt som stod så mener jeg den skal være ganske lett-lest og oversiktlig :)

Om du fortsatt sliter med å finne noe greit så får du bare gi beskjed så kan jeg hjelpe mer senere=)

Du er vel en snill en:)Tusen takk!

Har vært og kjøpt tran nå, så det får duge til jeg har fått lest meg opp litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt om flere som har skrevet om treg mage eller som i mitt tilfelle inget behov for å gå på do.

Noen tips som gjør at jeg på daglig basis kan gå på ramma og lese litt Donald?

I frustrasjon i morges prøvde jeg en salt water flush (1 liter varmt vann med 2ts salt på styrten). Dette skal være en meget naturlig og fin måte å rense systemet på. Gjett om jeg fikk noia av å ikke oppleve noe som helst. Har sikkert drukket 10 liter vann i dag for å sørge for at saltet ikke ødela meg helt.

Men alt av tips mottas med takk. Er på dag 5 og alt går helt strålende bortsett fra at jeg såvidt har vært på do en eneste gang denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt om flere som har skrevet om treg mage eller som i mitt tilfelle inget behov for å gå på do.

Noen tips som gjør at jeg på daglig basis kan gå på ramma og lese litt Donald?

I frustrasjon i morges prøvde jeg en salt water flush (1 liter varmt vann med 2ts salt på styrten). Dette skal være en meget naturlig og fin måte å rense systemet på. Gjett om jeg fikk noia av å ikke oppleve noe som helst. Har sikkert drukket 10 liter vann i dag for å sørge for at saltet ikke ødela meg helt.

Men alt av tips mottas med takk. Er på dag 5 og alt går helt strålende bortsett fra at jeg såvidt har vært på do en eneste gang denne uken.

Spiser du nok grønnsaker (fiber)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ihvertfall det. Rundt 300g til hvert måltid. Er det blomkål og brokkoli som er mine venner her?

Ja, er rimelig sikker på at blomkål og brokkoli er venner her. :) 300 g til hvert måltid burde jo i teorien være bra (vet ikke hvor mange måltider du har?) Hva spiser du ellers? ....og drikker du nok vann? Fysisk aktivitet skal visst også hjelpe på ifølge en rask googling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mye vann og spiser variert med grønnsaker, men bør kanskje spise mer av de overnevnte.

Fysisk aktivitet får jeg ålreit av. Skal se hvordan det går fremover. Mass brokkoli og blomkål i morra.

Men synes det er litt rart at det har vært såpass lite aktivitet. Med tanke på at jeg spiser 4x 200 gram kjøtt med ca 300g grønnsaker til hvert måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mye vann og spiser variert med grønnsaker, men bør kanskje spise mer av de overnevnte.

Fysisk aktivitet får jeg ålreit av. Skal se hvordan det går fremover. Mass brokkoli og blomkål i morra.

Men synes det er litt rart at det har vært såpass lite aktivitet. Med tanke på at jeg spiser 4x 200 gram kjøtt med ca 300g grønnsaker til hvert måltid.

Mhm, men satser på det går seg til:) Hjelper som oftest med mer fiber (har jeg lest tidligere i tråden her, skal ikke påstå jeg er noen ekspert). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt om flere som har skrevet om treg mage eller som i mitt tilfelle inget behov for å gå på do.

Noen tips som gjør at jeg på daglig basis kan gå på ramma og lese litt Donald?

I frustrasjon i morges prøvde jeg en salt water flush (1 liter varmt vann med 2ts salt på styrten). Dette skal være en meget naturlig og fin måte å rense systemet på. Gjett om jeg fikk noia av å ikke oppleve noe som helst. Har sikkert drukket 10 liter vann i dag for å sørge for at saltet ikke ødela meg helt.

Men alt av tips mottas med takk. Er på dag 5 og alt går helt strålende bortsett fra at jeg såvidt har vært på do en eneste gang denne uken.

Hei! Fiber er en fin ting, slik du har fått anebfalt, men tenkte bare gi deg mine 2cent om saltvannsflushing: DON'T :p Jeg prøvde det ifb. med yogainstruktørutdanningen. Det er skikkelig ubehagelig når man gjør det riktig. Helst skal man drikke kopp på kopp med varmt saltvann så fort man kan til man spyr. Ettersom alt ikke kommer opp igjen, kommer det etter noen minutter ut andre enden... De hadde "glemt" å si det til oss, men de lo godt når hele gjengen på 40stk sloss om doene :p

Og det bør kun gjøres på tom mage. Ellers angrer man i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Fiber er en fin ting, slik du har fått anebfalt, men tenkte bare gi deg mine 2cent om saltvannsflushing: DON'T :p Jeg prøvde det ifb. med yogainstruktørutdanningen. Det er skikkelig ubehagelig når man gjør det riktig. Helst skal man drikke kopp på kopp med varmt saltvann så fort man kan til man spyr. Ettersom alt ikke kommer opp igjen, kommer det etter noen minutter ut andre enden... De hadde "glemt" å si det til oss, men de lo godt når hele gjengen på 40stk sloss om doene :p

Og det bør kun gjøres på tom mage. Ellers angrer man i hvert fall!

Alt jeg har lest om flushing skal være bra. Men at det er ekkelt er det ikke noe tvil om! ;)

Nå har jeg kjøpt fiberhusk og laget meg en smoothie med 2 spiskjeer husk, 1 liter vann og litt fun light.

Fordøyelse here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg synes det blir upresist at jenter og gutter og uansett kropps-størrelse skal ha samme antall gram fett og karbo. Eller tar jeg feil og at det finnes en utregning for også dette og ikke bare for protein?

Det er ganske presist egentlig: maks 20gram fett og maks 20gram karb. Det er PGA man holde fett/karbs til det LAVESTE mulig! Mens protein nivå er høyt.. dermed kalt "ekstrem" diett.. Og man skal ikke gå i lengre tid for å ikke miste muskler! Så er ikke noe "skille" akkurat der!;)

Vet ikke helt hvorfor det er gjort med proteiner, men det er vel utenkelig at en gutt på 60kg skal spise seg hakk i hjel med 500gram proteiner? Bare fordi han vil holde mest mulig muskelmasse? Da mister man litt av poenget med ekstremdietten!(700-1000kcal per dag)!;) Og der igjen, ligger man lavt på fett/karbs for å få minst mulig kcal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir upresist at jenter og gutter og uansett kropps-størrelse skal ha samme antall gram fett og karbo. Eller tar jeg feil og at det finnes en utregning for også dette og ikke bare for protein?

Egentlig skal det være så lavt som mulig med fett og karbo, men for å gjøre det så enkelt som mulig, for de som er nybegynnere på dietten, så har man sagt max 20g av hver av fett og karbs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å prøve meg noen uker, men saken er at jeg bor på hybel og må holde meg innenfor en viss ramme av kostnader pr. mnd. Det går jo bare på kjøtt her, og derfor blir det sikkert dyre utgifter hvis jeg skal spise det til frokost, lunsj, middag og kveld? :oops:

What to do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å prøve meg noen uker, men saken er at jeg bor på hybel og må holde meg innenfor en viss ramme av kostnader pr. mnd. Det går jo bare på kjøtt her, og derfor blir det sikkert dyre utgifter hvis jeg skal spise det til frokost, lunsj, middag og kveld? :oops:

What to do...

Det kommer veldig an på hvilken kategori du ender på. Du ser jo ganske tynn ut egentlig og om det er tilfellet så blir det mye kjøtt. Ellers går det jo alltids an å benytte seg av tunfisk og proteinpulver for å gjøre det hele mindre dyrt. 2,5kg kyllingfilet koster vel ca 175kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...