Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har gått på denne dietten i to uker nå, men har hatt et ganske lavt vekttap. (2 kg).

Til frokost spiser jeg som regel 150g cottage cheese og 150 mager kesam, blandet med litt sukrin. Har regnet dette som ett måltid, tar jeg helt feil der? Lurer på om jeg har missforstått dette med en boks mager kesam/cottage cheese.

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Har gått på denne dietten i to uker nå, men har hatt et ganske lavt vekttap. (2 kg).

Til frokost spiser jeg som regel 150g cottage cheese og 150 mager kesam, blandet med litt sukrin. Har regnet dette som ett måltid, tar jeg helt feil der? Lurer på om jeg har missforstått dette med en boks mager kesam/cottage cheese.

Hvis du ser på næringsinnhold.. Så er det vel en del fett/karbs i en helt boks med mager kesam/cottage cheese? Er det ikke?

Mager kesam: 12,9 karbs f.eks

Fett cottage cheese: 12,9 fett..

Just to keep in mind:) Så kan du ta med din daglige dose tran/olje osv... + evt stekefett....+fett osv fra resten av måltidene..

Så blir det jo ofte litt høyere enn 20gram... Så personlig synes jeg det er "tull" å ha disse med, med mindre det er last case scenario:P hehe! Men men! Vekttap får man jo:)

Da er jeg skikkelig igang med runde to av psmf, etter litt over en ukes opphold. 10 nye dager nå, før det skal en bikini på denne kroppen;) Jeg nådde 62,2 sist runde. Har litt vann i kroppen nå, men det forsvinner nok fort. Målet er 60kg, men 61 er også greit om jeg ikke når målet på disse 10 dagene :D Har selvfølgelig fulgt med her inne. Dere er så flinke, folkens!:thumbsup:

Jeg spiser også en boks mager kesam om dagen, uten problem. Så lenge du er under 20g karbo og fett er det jo helt greit:D

For å sette ting litt i perspektiv - det er klart litt ekstra karbo ikke dreper noen, MEN... jo lavere man kommer, jo bedre er det. Si at man kan kutte 10g karbo om dagen ved å eliminere noe. Da vil man kutte 40kcal om dagen eller nesten 300kcal i uken. Etter 8 uker kunne man ha forbrent en halvkilo ekstra fett...

Selvfølgelig. Jeg vet at kesamen egentlig kan elimineres. Jeg orker ikke kjøtt til frokost. Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å slite om jeg erstatter kesamen med noe som inneholder mindre karbo;)

Annonse

Jeg har et spørsmål ang Dexa-måling av fettprosent. Blir det feil å ta den undersøkelsen når man er på PSMF? Jeg tenker at det blir det siden det mangler både glykogen og væske i kroppen, men er ikke sikker. Noen som har noen tanker om dette, eller enda bedre et svar?

For å sette ting litt i perspektiv - det er klart litt ekstra karbo ikke dreper noen, MEN... jo lavere man kommer, jo bedre er det. Si at man kan kutte 10g karbo om dagen ved å eliminere noe. Da vil man kutte 40kcal om dagen eller nesten 300kcal i uken. Etter 8 uker kunne man ha forbrent en halvkilo ekstra fett...

Uhm. 40*7= 280kcal i uka is. 0,5kg fett = 3500-ish? 3500/280 = 12,5 uker. :D

hei. lurer på om jeg skal prøve psmf. skal til syden i august, så hadde vært fint og fått vekk magen.

er gutt, veier 92kg og er 179cm høy. trener 3ganger i uka. har dere noen tips for hvordan jeg skal legge opp måltidene? hvor mye jeg burde spise?

PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

om du vil spise 6 eller 2 ganger bestemmer du selv, spis kyllingfilet, hvit fisk, biffstrimler, grønnsaker osv osv.

Ta 1-2 ss fiskeolje hver dag, resten finner du i artikkelen. :)

Er det noe du ikke skjønner etter å ha lest artikkelen så spør igjen.

hei. lurer på om jeg skal prøve psmf. skal til syden i august, så hadde vært fint og fått vekk magen.

er gutt, veier 92kg og er 179cm høy. trener 3ganger i uka. har dere noen tips for hvordan jeg skal legge opp måltidene? hvor mye jeg burde spise?

Les begynnelsen tråden før du spør neste gang :)

jeg tenkte å prøve meg på PSMF fra i morgen, og har prøvd å sette opp en meny for hva jeg skal spise i morgen

Frokost:

200g karbonadedeig.

løk,brokkoli, tomat agurk

Lunsj:

200g kyllingfilet

blomkål,løk, sopp, finhakkede tomater

Mellom/etter jobb:

1 boks tunfisk i vann

Før trening:

1 banan

Kveld:

250g svinefilet

brokkoli, blomkål, spinat, løk

ser det ok ut? er det noe jeg burde endre? Jeg har bestilt fiskeolje og multivintabletter som burde komme i morgen eller overimorgen, så om 1-2 dager begynner jeg med det og. Jeg er 184høy og veier 109kg.

Annonse

Ok, men hvis det stemmer at det er ca 160g protein, så er det nok - hvis målvekten din er 64 kg.

Den er sikkert noe høyere (? :p ) derfor burde du få litt mer proteiner :)

Nå regna jeg bare ca. 20/100 og 30 fra tunfisken, så helt nøyaktig er det nok ikke. Men ca :)

Du må bare huske at jeg ikke hadde giddet å svare med mindre vedkommende selv hadde fortalt meg hva makroene var ;) Men du er på vei! :D

My bad. Jeg var bare så innmari stolt av at hoderegningen fungerte i kveld.:wub:

Jeg tenkte å dekke over nazi-genet mitt sånn helt i starten. :D

PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen

om du vil spise 6 eller 2 ganger bestemmer du selv, spis kyllingfilet, hvit fisk, biffstrimler, grønnsaker osv osv.

Ta 1-2 ss fiskeolje hver dag, resten finner du i artikkelen. :)

Er det noe du ikke skjønner etter å ha lest artikkelen så spør igjen.

takker:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...