Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg veit ikke hva makroer er, så det veit jeg ikke. Men i sashimi er det rå fisk. laks, tunfisk,scampi og kamskjell osv.

Tunfisk, scampi og kamskjell er veldig innenfor. Mye protein, lite fett, lite karb.

Laks har mye fett, så da må du evt. kutte noe fett fra andre måltider den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Little Engine that Could

Blir en slik formel for inntak riktig på PSMF?

Ønsket vekt. x 2,5g prot = daglig inntak av proteiner

Ønsket vekt x 0,25g fett = daglig inntak av fett

Ønsket vekt. x 0,32g karb = daglig inntak av karbohydrater

og evt. for å finn kalori mengde per dag ved å gange resultat proteiner og karbohydrater med 4 og fett med 9

er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LETC: Du skal ha kredd for at du orker å svare på alle spm her. Har lest hele forumet, og det er ikke få spørsmål som går igjen, eller at folk ikke har satt seg særlig inn i hva psmf er.

Helt enig... LETC og Nano skal ha for at dere har tålmodighet til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du er litt på bærtur.

Proteinmengden har du fått rett.

Fett og karbo skal holdes så lavt som mulig, og om du ikke kommer deg under 30g av hver må du sjekke impulskontrollen din. Om du ikke kommer deg under 20g av hver (før EFA-er) må du sjekke viljestyrken din. Det er ikke noen formel for å regne ut dem. De skal bare kuttes så mye som mulig. Så tar du 10g EFA (fiskeolje e.l.) i tillegg.

DAMN! Tror jeg går og skyter meg selv

uansett, tusen takk for oppklaringen. u r the best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kalorier man teller på en PSMF. Man teller makroene, altså fett, karbo og protein. Om du forteller oss hva de er og hva målvekten din er så kanskje vi kan svare...

Jeg var inne på PSMF siden, der alt sto beskrevet, og følger den oversikten over jente på 70 kg osv, men har lagt på litt her og der, siden jeg ikke bare veier 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Hvis du virkelig vil hjelpe meg så mye, men må jo være litt av ett arbeid å skal hjelpe :) Hva skal du ha oversikt over, hvor mye fett, karb og proteiner jeg spiser ? Og hva jeg veier ?

List opp:

Karbohydrater per dag

fett per dag

proteiner pr dag

Ønsket vekt og nåværende vekt+ evt fett% hvis du har dette tilgjengelig:) OG evt hvordan du trener;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg er på min andre dag på PSMF-diett, og føler det har gått kjempe til nå! Jeg har ikke tatt mål av fettprosenten, så syntes det er litt vanskelig å beregne ut hvor mye proteiner jeg skal ha. Veier 65kg er 167cm høy. er det da riktig å ta utgangspunkt i 1.7g/kg? og hva bør minimum/max inntak av karb og fett hver dag? Det eneste jeg merker er at jeg blir fort sulten, hver 3time. jeg har aldri vært noe stortrener, men går ofte og trener styrke innimellom.

I går spiste jeg:

frokost:

1 kyllingfile

isbergsalat, tomat og agurk

1 ss fiskeolje

mellom måltid:

1/2 Cottage cheese

Lunsj:

1 kyllingfile

Spinat, paprika, brokoli

Middag:

Tunfisk

isbergsalat,tomat, agurk og litt hvitløk i mariade

Kvelds:

1/2 cottage cheese

Hadde vært topp med tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Gikk inn på diett.no - skrev inn alt jeg har spist i går, ca samme i dag også! Og da har jeg følgende

Fett : 20,2 g

Protein : 145 - dette er for lite, jeg skal ha 225,25 om dagen!

Karbohydrater : 16, 3 (12 % )

Vekt 90,1 - høyde 180 cm

Ønsket vekt er vanskelig å si, jeg har håpet å kunne holde meg under 90 hvert fall, rundt 80 - 85. Jeg aner ikke hvor stor fett prosent jeg har, men jeg har alltid trent mye, 2 ganger om dagen, så kroppen min har mye muskler. Trent aktivt handball i 10 år, og styrken har jeg ikke akkurat vært ivrigst på - på treningsenter. Men nå følger jeg 2 - 3 ganger i uka med lett styrketrening for hele kroppen.

+ at jeg tar Bcaa, powder 12, 000 - fra x - life, 5 g mellom måltidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg missforsto helt jeg! Ser det bra ut med proteiner da, hvis jeg vil ha målvekt rundt 80 kg da kanskje! Bra å høre jeg gjør det rett, føles bra, litt raskere sliten, men overraskende bra! TUSEN takk :) Dere er virkelig hjelpsomme og flinke! Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Målvekt?

Du vil bli 51kg? Er det den vekten du ønsker?

128/2,5=51kg....

Du skal ha 2,5gram protein pr ønsket målvekt!;) Så det må du evt justere. Ellers har du jo klart å ha fett og karbs under 20gram:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
ja kom! har vel tenkt å ned til 58 kg, sytes 51 kg er litt lite når jeg er 167cm..

Da bør du satse på 145gram protein;) Og fortsette å holde deg under 20gram fett/karb!;) Bare å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du satse på 145gram protein;) Og fortsette å holde deg under 20gram fett/karb!;) Bare å fortsette!

Tusen takk! hjelper med litt info, er helt grønn på dette og trening generelt! så godt å få litt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Little Engine that Could

Blir en slik formel for inntak riktig på PSMF?

Ønsket vekt. x 2,5g prot = daglig inntak av proteiner

Ønsket vekt x 0,25g fett = daglig inntak av fett

Ønsket vekt. x 0,32g karb = daglig inntak av karbohydrater

og evt. for å finn kalori mengde per dag ved å gange resultat proteiner og karbohydrater med 4 og fett med 9

er jeg helt på bærtur?

tips: hvis du har android telefon får du næringsinnhold app på markedet. Super hvis du er usikker.. og selvfølgelig http://www.næringsinnhold.no. Du kommer under 20g av karb og fett uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...