Gå til innhold

Kalorier i first price tunfisk?


Kristin Charm

Anbefalte innlegg

Jeg er stor tilhenger av nettopp denne tunfisken - billig, kjempegod og mer proteinrik enn andre typer.

Kalorier bryr meg ikke stort lenger, men jeg husker godt at det tidligere var 96kcal pr.100g for denne tunfisken. Nå er det plutselig 77kcal pr.100g? Noen andre som har lagt merke til at det er endret?

Selv tenkte jeg det kanskje er fordi de tidligere beregnet kun tunfisken, mens nå er det med vannet, og dermed reduseres naturligvis kaloriverdien.

Noen som har peiling? Bare for nysjerrighetens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er den endret igjen? For en stund tilbake var den 105kcal, med 24g proteiner per 100g, før den gikk ned til 96kcal og kun 19g proteiner per 100g. I tillegg økte de prisen slik at den kostet omtrent like mye som kyllingfiléen, og

kyllingfilét > tunfisk:p

Du får sende dem en mail og spørre dersom ingen vet, Kiwi bruker å være ganske kjappe med å svare på henvendelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 2kg kylling filet First price ? ca 140 kr : 20 = 7kr for 100g kylling :)

Tunfisk = 5kr for 170g ?

men hadde valg kylling over tunfisk anyday :D

Ikke helt, lenge siden jeg kjøpte noen av disse produktene, men husker godt hvordan det var før her på Kiwi:

2*120g tunfisk - 10,90kr - 19g protein per 100g --> 4,18g proteiner per krone eller 0,24kr for hvert gram protein

1*2000g kyllingfilét - 114,90kr - 21,2g protein per 100g --> 3,69g proteiner per krone eller 0,27kr for hvert gram protein

Altså ikke såå mye i forskjell, og da blir valget plutselig ikke så vanskelig likevel :p

Dessuten, hvis boksene nå kun inneholder 77kcal vil det si at de bare inneholder 17g proteiner (17*4 + 9 (ett gram fett) = 77), og da blir den faktisk kostende så godt som like mye som kyllingen:

2*120g tunfisk - 10,90kr - 17g protein per 100g --> 3,74g proteiner per krone eller 0,26kr for hvert gram protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...