Gå til innhold

Karbohydrater i tunfisk fra Landlord?


™

Anbefalte innlegg

Så tilfeldigvis på en boks tunfisk fra Landlord på butikken i dag, der det stod at den inneholder 3g karbohydrater per 100g:

post-2511-1444083068612_thumb.jpg

Så vidt meg bekjent inneholder ikke fisk/fugl/storfe/svin/proteinkilder generelt noe karbo, så hva kan disse tre grammene komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Tunfisken skal jo IKKE inneholde karbohydrater, heller ikke vannet eller saltet. Enten er noen dreven på skriveleifer, eller så har de ikke latt fisken dø ordenlig før den havnet på boks (...da den ikke har blitt kvitt hva den har spist... Regner med at jeg ikke trenger å utdype....).

MEN jeg regner med at de ikke har avlet den opp i aquarium på "fiske-cornflakes" vel!

Type denne:

http://www.nettdyret.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=1059289&b_kid=1058745

Les:

Innhold: fisk og fiskebiprodukter, korn, vegetabilsk protein ekstrakt, gjær, bløtdyr og skalldyr(artemia salina 3,3%, euphasia pacifica 3,3%), olje og fett, sukker, alger. Tilsatt EU-godkjente fargestoffer og antioksydanter. Analyse: råprotein 48%, råfett 7%, råfiber 1,5%, råaske 11%, fuktighet 7%. tilsetningsstoffer: L-askorbyl-2-polyfosfat 122 mg/kg, lecitin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme greia med tunfisken fra Rema 1000. Er ikke Landlord, men er vel sikkert samme greia, bare bytta merke eller noe...

Ja, var visst ikke tunfisk fra Landlord jeg så på (på bildet ovenfor), men merket til Rema. Boksene lå riktignok i en hylle der det stod at tunfisken var fra Landlord. Så i dag at tunfisken fra Euroshopper også inneholder karbohydrater, 1g per 100g.

Det skal ikke være karbohydrater i tunfisk nei, så om det ikke står noe på ingredienslisten høres det veldig rart ut. Du kan kanskje sende en mail til produsenten og spørre?

Jepp, tror jeg sender en mail til både Rema og ICA nå straks, så får vi høre om de har noen forklaring på hvorfor merkingen er som den er :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått svar fra ICA:

Angående din henvendelse

Hei.

Du har helt rett. Det skal ikke være 1,0 g karbohydrat i tunfisk i vann, det skal være

0,0 g

Problemet vårt her er at vi ikke styrer dette, alt kommer via Sverige, design, specer etc.

Det har vært flere design på denne boksen og dermed har det blitt feil. Dette beklager vi.

Vi vil snart få tunfisk som eget merkevare og vil vil da sørge for at etikettene skal bli

korrekte.

Vennlig hilsen

ICA Kundekontakt

Så gjenstår det bare å høre hva Rema har å si, tipper det er en skrivefeil hos dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...