Gå til innhold

Klær og annet tilbehør du IKKE syntes er fint å se på en JENTE!


Lily

Anbefalte innlegg

Like idiotisk å si at alle kan sulte seg til å se ut som en supermodell også da. Gener spiller alltid inn uansett. Uansett hvor mye Kim Kardashain hadde sultet seg hadde hun hatt for brede hofter (og ikke minst vært altfor lav) til å gå catwalk for Chanel for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kim har en nydelig kropp. Men det har også fotballfrue og fitnessnina.

Jeg tror folk generellt tror det er mer greit å hakke på noen som er for tynne enn for store.. Som om de skulle bli mindre lei seg liksom. Det er kanskje fordi verden er slik idag at idealet er victoria-secret kleshengerkropp - men jeg sier dere; det gjør like vondt å få høre man ikke har former som å høre man ser ut som et berg.

Det kan jeg skrive under på. Har fått høre det hele livet, herregud du er jo så tynn spis litt mer kake. Men med en gang jeg åpner munnen og forteller min 40 kg overvektige sister in law at hun kanskje skal vurdere å spise litt MINDRE kake, er det akseptert? Nei langt ifra. Det er liksom greit å si det til de tynne, for de er jo tynne. Det er jo så synd på de som er store. Liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg skrive under på. Har fått høre det hele livet, herregud du er jo så tynn spis litt mer kake. Men med en gang jeg åpner munnen og forteller min 40 kg overvektige sister in law at hun kanskje skal vurdere å spise litt MINDRE kake, er det akseptert? Nei langt ifra. Det er liksom greit å si det til de tynne, for de er jo tynne. Det er jo så synd på de som er store. Liksom.

Tynne mennesker er i langt større grad akseptert av samfunnet. Så jeg vil fortsatt si det er en vesentlig forskjell.

Ref, f.eks.:

http://www.tv2.no/play/underholdning/godmorgennorge/fettisme-den-nye-rasismen-787173.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne mennesker er i langt større grad akseptert av samfunnet. Så jeg vil fortsatt si det er en vesentlig forskjell.

Ref, f.eks.:

http://www.tv2.no/play/underholdning/godmorgennorge/fettisme-den-nye-rasismen-787173.html

Ja, men det er liksom greit å skulle si til tynne mennesker HELE tiden at de er så tynne, hva vet de som slenger sånne kommentarer om hvordan de, som alle andre mennesker, tar det inn over seg? Det kan såre ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er liksom greit å skulle si til tynne mennesker HELE tiden at de er så tynne, hva vet de som slenger sånne kommentarer om hvordan de, som alle andre mennesker, tar det inn over seg? Det kan såre ganske mye.

Velmenende/nøytrale kommentarer kan alltid tolkes negativt av tilhøreren. Nå er de fleste mennesker klar over at kommentaren "åh så feit du er" som oftest oppfattes negativt. I motsetning er "åh så tynn du er" ofte sett på som et kompliment. Uten at den som får kommentaren nødvendigvis blir glad for å høre det. Blir man sur kan man jo evnt si ifra? Eller si ifra på et forum da. Men jeg er usikker på hvor effektivt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velmenende/nøytrale kommentarer kan alltid tolkes negativt av tilhøreren. Nå er de fleste mennesker klar over at kommentaren "åh så feit du er" ikke er ok å komme med. I motsetning er "åh så tynn du er" ofte sett på som et kompliment. Uten at den som får kommentaren nødvendigvis blir glad for å høre det. Blir man sur kan man jo evnt si ifra? Eller si ifra på et forum da. Men jeg er usikker på hvor effektivt det er.

Helt enig.

Ordet "tynn" er normalt ikke et negativt ladet ord for jenter. For gutter er det i langt større grad det.

"Feit" er fra samfunnets side negativt ladet uansett hvordan du vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som dere sier - likevel veldig kjipt for de som er offentlig kjente personer og ikke kan si så mye til enkeltpersoner om at de blir såret av det. Folk burde ha vett nok til å la være kommentere andre sånn i hytt og pine..

Ta for eksempel Bloggeren Kristine ullebø - tynn som en strek, 16 år gammel og får rundt 200 kommentarer på hvor anorektisk hun ser ut på instagram. Noen skriver såklart at hun er perfekt, men når hun blir kalt et dårlig forbilde osv av gamle damer på kvinneguiden fordi hun er tynn (noe hun er naturlig) er det jo igrunn ikke hun som bør skjerpe seg og endre sitt utseende..

Hun har skrevet flere ganger hvor såret hun blir av å bli kommentert på den måten, men allikvell - dag inn og dag ut. det må være veldig slitsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som dere sier - likevel veldig kjipt for de som er offentlig kjente personer og ikke kan si så mye til enkeltpersoner om at de blir såret av det. Folk burde ha vett nok til å la være kommentere andre sånn i hytt og pine..

Ta for eksempel Bloggeren Kristine ullebø - tynn som en strek, 16 år gammel og får rundt 200 kommentarer på hvor anorektisk hun ser ut på instagram. Noen skriver såklart at hun er perfekt, men når hun blir kalt et dårlig forbilde osv av gamle damer på kvinneguiden fordi hun er tynn (noe hun er naturlig) er det jo igrunn ikke hun som bør skjerpe seg og endre sitt utseende..

Hun har skrevet flere ganger hvor såret hun blir av å bli kommentert på den måten, men allikvell - dag inn og dag ut. det må være veldig slitsomt

Jeg har endel tanker rundt dette. Her kommer en off-topic rant:

Det å kommentere andres utseende negativt er en uting. Jeg synes ikke noe om det. I noen omstendigheter.

Til en viss grad kan man si at bloggere "ber om det" ved å velge å eksponere seg selv så til de grader. Hvis negative kommentarer fra amøber plager dem så kan de jo bare slutte å blogge.

Men her kommer tvisten: Har de egentlig nok selvinnsikt til å forstå at det å eksponere seg selv på internett kan ha veldig negative effekter? Det er jo ikke BARE negativt, så de fortsetter vel fordi det er givende på en eller annen måte, og mange av leserne er snille og greie. Men til syvende og sist så blir man passelig brutt ned av daglige negative kommentarer. Det har jeg ikke noe problem med å forstå.

I utgangspunktet bør det være greit siden de velger det selv. Men her er det ofte snakk mennesker under 18 år. Og man vet at frontallappen i hjernen ikke er ferdig utviklet før tidlig i 20-årene. Kan man da holdes ansvarlig for å ha lagt ut bilder av seg selv på internett som i sin tur har ført til negative tilbakemeldinger som i sin tur kan føre til at vedkommende får alvorlige psykiske problemer? Jeg er egentlig litt usikker på om man kan det. Fordi jeg tror ikke disse menneskene forstår selv hva det er de gjør.

Her kommer da spørsmålet inn: Hvis man gjør noe man selv ikke evner å forstå konsekvensene av, men som ofte har veldig negative konsekvenser, bør man få lov til å fortsette å gjøre det? Når man i tillegg er under 18 år og dermed ikke myndig?

Man kan kanskje si det burde vært ulovlig for folk under 18 år å eksponere seg selv på internett. I realiteten er nok dette umulig, men jeg klarer ikke komme til noen annen konklusjon at det i teorien er det eneste rette. Med mindre jeg overvurderer de negative konsekvensene da. Det er mulighet for det selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel tanker rundt dette. Her kommer en off-topic rant:

Det å kommentere andres utseende negativt er en uting. Jeg synes ikke noe om det. I noen omstendigheter.

Til en viss grad kan man si at bloggere "ber om det" ved å velge å eksponere seg selv så til de grader. Hvis negative kommentarer fra amøber plager dem så kan de jo bare slutte å blogge.

Men her kommer tvisten: Har de egentlig nok selvinnsikt til å forstå at det å eksponere seg selv på internett kan ha veldig negative effekter? Det er jo ikke BARE negativt, så de fortsetter vel fordi det er givende på en eller annen måte, og mange av leserne er snille og greie. Men til syvende og sist så blir man passelig brutt ned av daglige negative kommentarer. Det har jeg ikke noe problem med å forstå.

I utgangspunktet bør det være greit siden de velger det selv. Men her er det ofte snakk mennesker under 18 år. Og man vet at frontallappen i hjernen ikke er ferdig utviklet før tidlig i 20-årene. Kan man da holdes ansvarlig for å ha lagt ut bilder av seg selv på internett som i sin tur har ført til negative tilbakemeldinger som i sin tur kan føre til at vedkommende får alvorlige psykiske problemer? Jeg er egentlig litt usikker på om man kan det. Fordi jeg tror ikke disse menneskene forstår selv hva det er de gjør.

Her kommer da spørsmålet inn: Hvis man gjør noe man selv ikke evner å forstå konsekvensene av, men som ofte har veldig negative konsekvenser, bør man få lov til å fortsette å gjøre det? Når man i tillegg er under 18 år og dermed ikke myndig?

Man kan kanskje si det burde vært ulovlig for folk under 18 år å eksponere seg selv på internett. I realiteten er nok dette umulig, men jeg klarer ikke komme til noen annen konklusjon at det i teorien er det eneste rette. Med mindre jeg overvurderer de negative konsekvensene da. Det er mulighet for det selvfølgelig.

Poenget ditt er veldig godt!

Problemet er bare at disse jentene blir forbilder for andre jenter - dårlige forbilder som regel. De skaper unødvendig kroppspress og kjøpepress. Andre jenter på deres alder er i alle fall ikke noe mer klokere. De blir påvirket og det ekstremt. Man skaper et personlig forhold til bloggerne og man kan tilnærme seg dem fordi de faktisk i utgangspunktet er veldig lik dem. Presset som overføres blir større.

Så hvem skal ta ansvar? Foreldre, sponsorer, samfunnet?

Disse jentene skjønner det kanskje ikke selv - men som offentlig person så vil man bli vurdert og kommentert. Negativt som positivt.

Noen vil komme til å si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men bare tenkte litt videre på det med begreper for å beskrive noens fysikk.

Hvilke godkjente, positive begreper for å beskrive utseendet på en jente finnes det?

Jeg kommer fram til "tynn" og "slank". "Fit" er vel mer et nytt låneord og erstatter "trent".

Et i utgangspunktet ok ord som "formfull" hadde vel sjeldent blitt tatt som et kompliment av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel tanker rundt dette. Her kommer en off-topic rant:

Det å kommentere andres utseende negativt er en uting. Jeg synes ikke noe om det. I noen omstendigheter.

Til en viss grad kan man si at bloggere "ber om det" ved å velge å eksponere seg selv så til de grader. Hvis negative kommentarer fra amøber plager dem så kan de jo bare slutte å blogge.

Men her kommer tvisten: Har de egentlig nok selvinnsikt til å forstå at det å eksponere seg selv på internett kan ha veldig negative effekter? Det er jo ikke BARE negativt, så de fortsetter vel fordi det er givende på en eller annen måte, og mange av leserne er snille og greie. Men til syvende og sist så blir man passelig brutt ned av daglige negative kommentarer. Det har jeg ikke noe problem med å forstå.

I utgangspunktet bør det være greit siden de velger det selv. Men her er det ofte snakk mennesker under 18 år. Og man vet at frontallappen i hjernen ikke er ferdig utviklet før tidlig i 20-årene. Kan man da holdes ansvarlig for å ha lagt ut bilder av seg selv på internett som i sin tur har ført til negative tilbakemeldinger som i sin tur kan føre til at vedkommende får alvorlige psykiske problemer? Jeg er egentlig litt usikker på om man kan det. Fordi jeg tror ikke disse menneskene forstår selv hva det er de gjør.

Her kommer da spørsmålet inn: Hvis man gjør noe man selv ikke evner å forstå konsekvensene av, men som ofte har veldig negative konsekvenser, bør man få lov til å fortsette å gjøre det? Når man i tillegg er under 18 år og dermed ikke myndig?

Man kan kanskje si det burde vært ulovlig for folk under 18 år å eksponere seg selv på internett. I realiteten er nok dette umulig, men jeg klarer ikke komme til noen annen konklusjon at det i teorien er det eneste rette. Med mindre jeg overvurderer de negative konsekvensene da. Det er mulighet for det selvfølgelig.

VI har da lov til å ha sex før vi er 18. Men at man skal tidlig krøkes, det har du helt rett i.

Hvilke alvorlige konsekvenser snakker du om egentlig? De fleste her i verden har fått negative tilbakemeldinger på et eller annet som ungdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt offtopic, men bare tenkte litt videre på det med begreper for å beskrive noens fysikk.

Hvilke godkjente, positive begreper for å beskrive utseendet på en jente finnes det?

Jeg kommer fram til "tynn" og "slank". "Fit" er vel mer et nytt låneord og erstatter "trent".

Et i utgangspunktet ok ord som "formfull" hadde vel sjeldent blitt tatt som et kompliment av noen.

Et veldig vanlig ord for å beskrive noens fysikk, kan oppfattes vidt forskjellig, det er 'kraftig'. Kraftig brukes både om en muskuløs og en lubben fysikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men bare tenkte litt videre på det med begreper for å beskrive noens fysikk.

Hvilke godkjente, positive begreper for å beskrive utseendet på en jente finnes det?

Jeg kommer fram til "tynn" og "slank". "Fit" er vel mer et nytt låneord og erstatter "trent".

Et i utgangspunktet ok ord som "formfull" hadde vel sjeldent blitt tatt som et kompliment av noen.

Hva med fine former?

Som man igrunn burde spre om seg som veisalt om jeg skulle fått min vilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velmenende/nøytrale kommentarer kan alltid tolkes negativt av tilhøreren. Nå er de fleste mennesker klar over at kommentaren "åh så feit du er" som oftest oppfattes negativt. I motsetning er "åh så tynn du er" ofte sett på som et kompliment. Uten at den som får kommentaren nødvendigvis blir glad for å høre det. Blir man sur kan man jo evnt si ifra? Eller si ifra på et forum da. Men jeg er usikker på hvor effektivt det er.

Nei, 'åh så tynn du er', når du har fått høre det tusenvis av ganger er sårende, faktisk. Og når man tar det opp og sier at det ER sårende så får man høre at man burde tenke over hvor heldig man er og hvorfor ikke man alltid bare kan spise restene av alle kaker og middager fordi man er så tynn.

For meg er hvertfall å bli kalt tynn negativt ladet, så mye negativt jeg har opplevd rundt ordet tynn. Slank eller trent er noe heelt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absolutt Kim Kardashian kunne gått på catwalk med rett fettprosent, kanskje ikke Chanel da. :)

Det er irriterende å lese at folk unnskylder at folk kommenterer at folk er "for tynne", det er ikke okay å uttale seg om andres kropp uansett spør du meg! Om folk mener man er for tynn eller for feit er helt irrelevant i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare helt feil, kjenner mange jenter som har stort kompleks for å være formløse eller for tynne. :/

Virkelig? Jeg har litt vanskelig for å tro at dette er en del av hverdagen til folk flest.

"Så tynn du er blitt!", "Så tynn du ser ut!", "Så tynn du er!" kastes jo rundt omkring - som komplimenter.

Hvor ofte hører du det motsatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være tynn blir sett på som komplimenter ofte av de som sier det og de som lytter, men mange av de som mottar det oppfatter det som negativt. Jeg kjenner flere mennesker som sliter med å gå opp i vekt, til tross for at de spise mye mer enn meg. Jeg har selv slitt med å fått kallenavn som "spaghettiarmer" og kalt tynn, og det var det som fikk meg til å begynne å trene fordi jeg ville bli større. Jeg synes generelt at man ikke skal kommentere andres kropp, for det er ingen som vet hvordan motparten vil reagere. Noen synes det er positivt å være litt store og formfulle, mens andre vil se tynne ut.

Jeg synes både Kardashian, Berg Eriksen og Sarah Bäckmann har fantastiske kropper (for å nevne kun en liten promille av menneskeheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...