Gå til innhold

Er det for lett å bli PT?


larskr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Haha! Fin definisjon av PT!

Kunder ja. Pt uten kunder er bad deal!

Man bruker jo ikke hele senteret på en gang..

Det jeg trur er en fin måte for en PT til å selge seg selv er å bruke Portfølje samme som "modeller" i motebransjen vis vi sammenligner. Vise hva man har klart å få klienter/kunder til å oppnå er jo den beste måten å selge Tjenester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trur er en fin måte for en PT til å selge seg selv er å bruke Portfølje samme som "modeller" i motebransjen vis vi sammenligner. Vise hva man har klart å få klienter/kunder til å oppnå er jo den beste måten å selge Tjenester :)

Høres veldig lurt ut! Men å imponere på en prøvetime er alfa omega :D Det man vinner på og at andre på senteret ser at du gjør en bra jobb mens du holder på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tråd og et viktig Tema og ta opp. I elixia gjør vi følgende endringer:

Nivå 1 PT'er er å bli sett på som lælinger under utdanning med PT studie med feks grunnfag idrett fra før. Ingne blir på dette nivået lenger en utdannelsen varer. Jeg gikk feks på Nih mens jeg begynte som PT og fikk utrolig mye ut av denne praksissen. nivå 1 pt vil tjene i underkant av 400tusen i året om de jobber 8 timer dger. timelønnen stopper på 180 i timen pluss bonus

Jeg har idrett grunnkurs + ped (adjunkt), vil jeg med et lite PT kurs på Bali eller NIH tjene mer enn jeg vil gjøre som lærer (350 000 året ca.) i 100% stilling hos Elexia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har idrett grunnkurs + ped (adjunkt), vil jeg med et lite PT kurs på Bali eller NIH tjene mer enn jeg vil gjøre som lærer (350 000 året ca.) i 100% stilling hos Elexia?

NB: Det holder ikke å bli ansatt i en 100% stilling. Siden det ikke er en krone i grunnlønn avhenger det av hvor mye du jobber/hvor mange kunder du får, og hvor lang tid det tar. Men muligheten for relativt rask å tjene mer er absolutt til stede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe med kosthold er da ikke den viktigste egenskapen til en PT. Det blir det samme som om treningstips skulle være en av de viktigste oppgavene til en ernæringsfysiolog.

Strengt tatt ikke helt beskrivende. Arbeidet en PT legger ned kan bli totalt ødelagt uten kunnskap om kosthold. Kunnskapen om ernæring blir lite sannsynlig ødelagt av fysisk trening.

Jeg ganske enig i at det ikke er en av de viktigste egenskapene. Men det er så vanvittig viktig på et helt fundamentalt nivå, at jeg ikke ser noe galt med å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, for fysisk aktivitet påvirker jo ikke kostholdet sånn som kostholdet påvirker fysisk aktivitet. Poenget var at en gjennomsnitts PT har like mye utdanning innen kosthold som en ernæringsfysiolog har innen trening. Og svaret var en respons på en påstand om at å hjelpe med kostholdet var en PTs viktigste oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har idrett grunnkurs + ped (adjunkt), vil jeg med et lite PT kurs på Bali eller NIH tjene mer enn jeg vil gjøre som lærer (350 000 året ca.) i 100% stilling hos Elexia?

Du må ha mer fag enn idrett grunnkurs for å bli ansatt som adjunkt, inkludert per skal du ha 240sp. Når det er i mål er grunnlønna på 361000, uten kontaktlærertillegg. Det får du uavhengig av om "klientene" har fremgang eller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 350000 virker litt lite..? Er omtrent det samme man får på å jobbe i kassen på Rema tror jeg?

Brotip: Isåfall vil jeg slå et slag for Life helsekost. Jobbet der ved siden av studiene i 2002-2004, og fikk den gang en timelønn på 154, 170-og-noe på kvelds- og helgevakt. Ta i betraktning at dette var 10 år siden og at man fikk rabatt på alt av proteinpulver osv, så var ikke det en helt dårlig deal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...