Gå til innhold

Hva spiser du til lunsj?


Opheliia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eggetips hvis du finner gamle egg: Flyter egget så er det dårlig, dupper det i midten så er det gammelt men kan brukes. Legger det seg på bunnen er det ferskt.

Har forresten fire eggehviter i kjøleskapet, men jeg har ikke dekket det til med noe plastfolie eller noe.. trygt eller ikke? De ligger bare i en stor skål. Og hvis trygt, noen som har forslag til hva jeg kan bruke dem til, f.eks til en liten lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler forresten heller ikke gluten, og syns det er UTROLIG vanskelig med den maten.. Vanesak my ass! De dagene jeg ikke spiser skyr og nøtter så er det eggerøre i en boks; med glutenfrie knekkebrød til. Eller stekte kyllingbiter.. Jeg og spiste en del fiberrik og baguetter i helgene fordi det gikk liksom fint (fikk ikke såå vondt..) men plutselig en dag rant det liksom over og nå reagerer jeg om det bare er en liten lakrisbit med gluten eller noe har vært i kontakt med gluten. Så vær forsiktig , gluten er ikke til å spøke med hoho :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, VELDIG, morgentrøtt og har for lite tiltak i meg til å starte planlegging av mat dagen før. Kjører klassiker, en scoop havregryn, en scoop protpulver i matboks, pøser på med varmt vann fra kaffemaskinen på jobb. Herlig varm proteingrøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens matpakke består av en omelett med skinke, squash, paprika, tomat og avocado. Har også med en grovskive med avocado og skinke på. Ellers er jeg glad i fiskekaker og karbonader, og kombinerer ofte det med en liten salat, en bunt brokkoli, blomkål, litt gulerøtter, avocado osv. Middagsrester er jo også en slager om du har noe igjen fra gårsdagens :) tar også med meg knekkebrød i bland, og da gjerne små laksepåleggs-pakker til å ha på. Kyllingklubber/ kyllingsnadder eller hva det nå helter (små kyllinglår) er også en vinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På jobb:

Dansk rugbrød med enten cottage cheese eller kokt egg under 2-3 skiver av gravet laks/røkt laks eller reker (nammenam :))

Blandet salat fra salatbar (oftest variasjoner rundt ruccola, frisee, spinatblader, isbergsalat, gulrot, paprika, tomat, frø...og litt fetaost og rømmedressing:huh:).

Skummet melk

Hjemme i helgene blir det ofte eggerøre, eller makrell i tomat på knekkebrød og skyr

"Utskeielselunsj" en gang i blant: fløtemysost, smør og nybakt grovbrød fra butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine lunsjtips:

  1. havregrøt i termos! (spiser det hver dag! Min er alltid laget med minimalt med havrergyn og masse cottage cheese så ikke så veldig gale med karbs her)
  2. steker omelett med grønnsaker kutter den opp i biter og putter i matboks
  3. salat i matboks
  4. div. stekte grønnsaker med et eller annet av protein (kyllingfillet, CC o.l.)
  5. hvis jeg ikke gidder lage matpakke går jeg ikke i kantinen! Men på matvarebutikken og kjøper en 100g røket laks (eller en annen protein kilde som skyr) og noe grønnsaker/frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felleslunsj på jobb med en eller annen form for varmmat, salatbar, div pålegg og brød/knekkebrød. Så stort sett blir det 1-2 supertynne (2-3mm) skiver grovt frøbrød med et lass salat og div grønt på, kjøtt fra varmmat om det er å foretrekke evt tunfisk/kald kylling/kjøttpålegg + en skive ost/brie med 1-2 glass eple og mangojuice/ lettmelk / vann.

Men før lagde jeg klar lunsj og middagsporsjoner for hele uka, slang i fryseren og tok ut om morgenen når jeg skulle avgårde så holdt det seg kaldt frem til lunsj og en porsjon hjemme var ferdig tinet til middag. Også hadde jeg alltid en boks med ferdigstekte kyllingterninger i fryseren som jeg bare kunne slenge i en boks med salat så fikk det samme kjøleeffekt som fryste hele måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokte egg og røkelaks + Ryvita.

Kok ekstra fullkornsris og lag stekt ris med kjøttrester fra middagen, diverse grønnsaker, egg, currypulver, masse chili, soyasaus osv. Kokt ris holder seg et par tre dager i kjøleskapet.

Yoghurt, kesam, skyr med frø, nøtter, firkorn, havregryn...

Kyllingkjøttdeig stekt med masse grønnsaker og krydder.

Lager det klar kvelden før og er good to go :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...