Gå til innhold

Valeur

Medlemmer
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei, jeg har trent styrke i litt over et halvt år nå, og synes det er veldig gøy. I tillegg til å være sterk liker jeg også å være kjapp og smidig, liker å sprinte osv. Har også lyst til trene kondisjon på en litt morsommere måte, og har i det siste tenkt litt på å begynne med kickboxing. Synes det virker krevende, noe jeg absolutt ser på som positivt og spennende. Det jeg lurer er hva jeg evt. burde tenke på med tanke på treningsmetode-og mengde? Betyr kickboxing automatisk at jeg må kutte ut/ned drastisk på styrketreningen eller er det fullt mulig å fortsette med begge samtidig?
  2. Siden september i fjor har jeg trent med PT ved et kommersielt treningssenter, og for å gjøre en lang historie kort så har jeg nå endt opp med å gå til behandling hos manuellterapeut for svak støttemuskulatur i skulder/rygg. PT ble gjort obs på låsing av skulder i pull-ups og nedtrekk, samt en episode hvor det føltes som om skulderleddet hoppet ut i et halvt sekund. I tillegg til generelt ubehag i traps/bakside skulder og usymmetri. Har sendt inn klage til senteret. Mitt spørsmål er hvordan jeg burde trene når behandlingen er over? Slik jeg forstod manuellterapeuten er det ikke snakk om skade, bare utrent muskulatur. Ekstra fokus på denne muskulaturen eller er det bare slik at jeg har fått dårlige treningsprogram? Synes dette er litt kjipt og vanskelig å vurdere, spesielt når jeg har trent tidligere uten disse problemene.
  3. Valeur

    Morgentrening

    Har vel unngått å spise (for mye) før trening for at jeg skal få mest ut av økta, havregryn og nøtter er vel ikke så lettfordøyelig?
  4. Valeur

    Morgentrening

    Hei, jeg har funnet ut at det fungerer best å ta treninga grytidlig og har holdt på med det i noen uker. Det passer best med studiehverdagen min, og ettersom jeg får masse energi av å trene passer det perfekt å ta det før alt annet. Greia er at jeg trener på tom mage, og nå har jeg blitt såpass vant til det at jeg klarer fint å fullføre en halvtimes styrkeøkt. Men jeg blir ofte veldig sliten timen fra jeg avslutter økta til jeg spiser frokost, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å unngå dette. Tåler frukt relativt dårlig, og er usikker på hvilke andre lettopptakelige energikilder jeg kan velge mellom (trener ofte en halvtime innen jeg våkner). Har også lest meg litt opp på BCAA, og det virker som om det er et greit alternativ med tanke på selve treningsaspektet, men jeg orker ikke kjøpe noe jeg evt. ikke har bruk for og jeg vet heller ikke om det vil påvirke energinivåene mine etter økta. Så hva tenker dere? Hvordan kan jeg best tilrettelegge kostholdet mitt litt bedre til morgenøktene?
  5. Men det er jo fordi KK går i ett med bakgrunnen, og hun jenta og vannet(?) er de lyseste feltene i bildet, så vi ser der først
  6. Valeur

    Damer med kort hår og damer som tar initativ.

    Å bryte med kjønnsrollestereotypien er bare bra Jenter, vær pågående og klipp håret om dere føler for det.
  7. Valeur

    Fettprosent

    Selv går jeg etter det jeg ser i speilet, siden hver enkelt kropp fungerer på sin måte går det ikke an å si hva som er akseptabelt for en bestemt gruppe. Det blir helt feil om jeg streber etter en fettprosent på 14 når jeg synes jeg ser best ut med en fettprosent på 20.
  8. Canada Goose-jakker og uggs (både med og uten grå joggebukse), boots med 'sammenhengende' platåhæl og støvletter som går opp til knærne.
  9. Valeur

    Mat etter trening

    Hei! Jeg har de siste månedene fulgt et treningsprogram hvor det frarådes å spise mat som inneholder fett etter trening fordi fettet gjør opptaket av næringen mer langsom. Ville høre hva dere her inne synes om akkurat det?
  10. Valeur

    Post den ideelle fysikken

    Haha, shit, dette gjorde meg litt mindre lesbisk for et øyeblikk!
  11. Det enkleste rådet er rett og slett å ikke bry seg Hvordan du trener har ingenting med andre å gjøre, og om de faktisk følger med på hvordan du løfter, så viser det hvor lite dedikert de er til sin egen trening. Man må bare minne seg selv om at man trener for sin egen del og ikke andres! Selv trener jeg enten tidlig på morgenen eller sent på kvelden, da er det som regel ikke så fryktelig mange.
  12. Valeur

    Høyde, vekt og fasong

    Tror det nærmeste jeg kommer er timeglass, men har bredere skuldre enn hofter. Er 1.60 og veier ca. 57 kilo, med fettet fordelt mer eller mindre jevnt utover kroppen
  13. Valeur

    Post den ideelle fysikken

    Biceps brukes jo til å løfte underarmene opp før skistaven settes i bakken?
  14. Valeur

    rått:)

    Vel, et normalt barn skal konsentrere seg om å gjøre det som det vet best; å være et barn, ikke å løfte vekter og bli mest mulig rippa. Jeg tviler på at dette utelukkende er guttens ønske, som regel er det foreldrene, særlig fedrene som bruker barna for sin egen interesse. Richard Sandrak er et godt eksempel på dette.
  15. Valeur

    rått:)

    Utrolig, dog trist.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her