Gå til innhold

Livsstil + kjæreste?


Tina90

Anbefalte innlegg

Du får finne deg en likesinnet, er jo litt greit å kunne lage middag ilag f.eks :thumbsup:

Har problemet med at vi trener akkurat like mye, men har totalt forskjellig kosthold (han liker junk mens jeg liker supersunnt), så kan fort bli to middager.. Ikke at det gjør så forferdelig mye for å være helt ærlig da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man som par har litt forskjellige interesser tror jeg er uvesentlig - men, at de grunnleggende verdiene stemmer noe overens er viktigere. Om det blir så forskjellig at dere ikke kan spise samme middag ville jeg dog funnet det litt vanskelig. Uten at det på noen måte trenger å være hysteri. Litt tilpassing kan vel gjøres begge veier. Men, så utbredt som treningsbølgen har blitt i Norge tror jeg ikke det er uoverkommelig å finne seg en med samme livsstil uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste liker biff/stek av forskjellige varianter, salat, grønnsaker og noe karbo. Så får man bare spise litt mer av det man vil ha og litt mindre av det man ikke vil ha...Er ikke verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en mann, som da vi ble sammen, ikke trente og var en god, gammeldags slappfisk.

Fast forward noen år og han trener styrke og er interessert i å spise sunt, er avhengig av treningen og merker på humøret og på kroppen hva trening gjør. Han så hva jeg gjorde, hvordan jeg hadde det med trening og uten trening, hva jeg spiste... Og kom frem til at det kanskje var en idé å begynne (noen hint fra meg om at jeg gjerne så at han levde like lenge som meg, at gammel og sprek er bedre enn gammel og sjuk osv har nok hjulpet litt ;) ).

Man trenger ikke finne seg noen med samme interesse, nødvendigvis - plutselig har man fått de samme interessene, bare ved å bo sammen og leve sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjærste som støtter meg godt, og sparker meg i røven så jeg kommer meg ut, selv om hun ikke trener selv, ( sikkert bare for å bli kvitt meg i noen timer :D )

Men som hun også har sagt, om jeg skulle ta helt av å trene for mye ( Bipolar og kan bli "smått" manisk i perioder he he) Så vill hun begynne å lage masse kaker og sjokalade saker i heimen :) Hun vet jeg har STOOORE problemer med å motstå sjokolade, spessielt i hennes kaker ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fullt så strengt kosthold- og treningsregime som noen andre her inne, men jeg er vegetarianer og det er kanskje like "sært". Har ikke skremt vekk noen potensielle partnere til nå (så vidt jeg vet om):p

Spiser sjeldent det samme til middag, men lager ofte sammen og spiser sammen for det. Han steker biff og jeg varmer bønner. Sammen koker vi poteter og grønnsaker. Lasagnen deler vi i to, en del med ekte kjøttdeig, en del med fake kjøttdeig:p osv osv. Egentlig null stress så lenge man ser mulighetene og ikke begrensningene. Det koselige er jo å spise sammen, ikke nødvendigvis spise det samme.

Jeg ville ikke vært sammen med en som ga f*en i kosthold og aldri trente, det hadde vært turn-off i seg selv uansett hvordan utseendet var. Likevel er jeg litt skeptisk til de som blir ekstreme i den andre retningen, hadde følt det litt slitsom med en som måtte trene hver dag uansett hva, og som kikket stygt på meg når jeg spiste sjokolade. Treningsglede og interesse for sunn mat er positivt, for all del, men det kan bli for mye også sett fra mitt perspektiv.

Tror nøkkelen uansett er å finne en partner som har et noenlunde samme forhold til mat/trening som en selv, også forstå og respektere den andres valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det går nok bra skal du se...

Min kjære samboer startet å trene før me, hu va lissom inspirasjonen eller kick'et e trengte for å starte igang å trene.

3 mnd senere så har e alerede gått forbi min kjære innen trening, kosthold og livstil.

Men hu fortsetter å urge me videre på trening, handler inn mat til meg og støtter me fullt ut.

Så ikke ta sorgen på forhånd, kanskje du møter en som ikke har noe peiling på kosthold eller trening, men plutselig så kan du får deg en livs treningspartner. ;)

Så bare kjør på å ta ting som det kommer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Usj, vært singel en uke, og om en gooood stund når jeg er klar igjen så blir det nok en fyr som liker å spise sunt og holde seg i form fra før av. Er en ganske descent maglager, men når han alltid falt tilbake til junket.... Grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, vært singel en uke, og om en gooood stund når jeg er klar igjen så blir det nok en fyr som liker å spise sunt og holde seg i form fra før av. Er en ganske descent maglager, men når han alltid falt tilbake til junket.... Grrr...

Hei! :D

Jeg er glad i å spise god mat, men elendig til å lage. Hadde vært konge å truffet noen som kunne lage sunne ting som smakte godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskapet og jeg er ganske på bølgelengde, hvis det er fullt og jeg er mett......men hvis det er tomt og jeg er tom...føler jeg meg ganske ensom....det ekke fett as :(

Meeeen fra alvor til spøk....litt må man forsårsake, men en viss balansegang, forståelse og enighet på matmotorveien må være tilstede føler jeg, ellers blir det litt halvhjerta.

Kjærligheten til mat må være gjensidig <3 woopwoop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...